Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sitdown

#1
Takk for svar :)

Jeg tenkte 25kW, men du har helt rett. Muligens regnet jeg ift. ladetid en gang.

Uansett den lader litt under 1kW på 2 minutt og jeg mener den brukte 45min eller mer på 0-80%, ca. 10-15C utetemperatur. Men jeg skal sjekke igjen.

Den lader aldri over 1kW/2min, selv om den er nesten helt tom. Samt reduseres ikke noe særlig før den kommer opp i 70-80%, uten å kunne være 100% sikker på reduksjon. Verkstedet byttet ekstern lader, kanskje også kontakten eller noe annet, de har ikke beskrevet det i servicerapporten. Hadde problemer med å lade hjemme, samt når det var vått ute så hadde jeg et par ganger 130V mellom karrosseri og bakken, fikk strøm i meg med sko på beina.. Har ikke fått tilbake disse problemene enda og når jeg tenker meg om så har jeg ikke prøvd hurtiglading etter jeg hadde den på verkstedet.
#2
Andre Elbiler / Peugeot Partner Electric, lader for sakte på Chademo
lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:56
Hei,

Har en Peugeot Partner Electric, den lader for sakte på Chademo. Jeg ble oppmerksom på at den ladet 1kWh på 2min, gjelder fra tomt batteri. Det vil si 5kr/kWh og nærmere 10kr/mila i strømutgifter..

Jeg sammelignet med en Leaf som ladet på samme stolpe som jeg hadde gjort. Den ladet nesten 1kWh/min. Noe som tilsvarer 50kW ladestolpe, min lader altså halvparten av kapasiteten på denne ladestolpen 25kW.

Bilverksted mente det var greit med ladekapasitet melleom 20-50kW..

http://billader.no/ladingbiltyper/elbiler/partner-electric/ Her står det at min bil har innebygget lader på 50kW

Noen inspill? Noen som har samme bil som meg?
#3
Jeg har sett flere oppskrifter her og ble ikke helt klok på bruksanvisning.

På ladekabelen har du 2 støpsler og disse setter du inn i kontakten på veggen og i bilen, sånn, ferdig med terminologien.

Jeg valgte metoden med å sette støpselet i bilen før jeg satte inn støpsel i veggen. Jeg fikk dette til når jeg satte magnet på støpsel som skal inn i stikkontakt i veggen. (Prøvde flere ganger på bilstøpsel uten hell.) Da startet 14A ladning med en gang. Satte magnet på toppen, når de to pinnene som skal inn i stikkontakten sto vannrett i forhold til hverandre. Kan hende du må vende den 180 grader rundt.

Skal prøve å montere inn en liten magnet i midten av stikkontakten på veggen, ser det er dette som er på orginal stikkontakt på vegg. Men du må vite hva du gjør om du prøver dette, da du kan få dårlig kontakt og varmegang.

Det er litt på kanten å belaste en 16A stikkontakt med 13,8A over lengre tid, da det ikke er påtenkt i vanlig bruk, har sett noen påstår maks 80% last over tid. Dette er spesielt viktig ved eldre opplegg og selvsagt opplegg du selv har noen spørsmål om. Kanskje du iallefall burde bytte stikkontakt og få elektriker til å sjekke kursen og kabelen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA