Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marcuswaldal

#1
Ble ikke ringt opp av buddy, men testet på nytt noen ganger med å holde kanna høyt, nå funker den som en drøm! Hadde nok bare tetta seg litt etter noen år uten bruk.
#2
Takk for alle svar! Prøvde å starte igjen idag, og den startet? Holdt kanna høyt og til slutt hørte jeg at det begynte å brenne. Det kom også varmluft inne i bilen. Den brant ikke veldig rent, den brant på en måte i takt med tikkingen til pumpa, så om det kan være på grunn av sot, sliten plugg eller noe annet vet ikke jeg. Nå skal det sies at det bare er litt under en liter med lampeolje på tanken som er 5 liter, så det kan jo være for lite rett og slett? Var også en tur på buddy økern idag, han på verkstedet anbefalte diesel både pga pris og at det tydeligvis er bedre for varmeren, ikke vet jeg? Bestilte til slutt en time, så får vi se hva som er galt :)
#3
Sitat fra: Rio på lørdag 05. september 2015, klokken 00:04
Dieselvarmere må brukes regelmessig; hvis ikke risikerer man at de "tetner til".

Hvis den tikker (pumpen "tikker"), så ville jeg sjekket dyser osv., og glødepluggen.

Er det lett å komme til 12V batteriet? Og hvor lett er det å få selve dieselvarmeren ut, jeg må vel ta den ut hvis jeg skal åpne den? Kan slitte sikringen ha noe med saken og gjøre, eller ville den ikke "tikket" i det hele tatt?
#4
Har hatt buddyen i en tre ukers tid nå, veldig fornøyd hittil, dro forbi køen i kollektivfeltet idag, god følelse! MEN, jeg skulle teste dieselvarmeren her om dagen før vinteren kommer, og da ville den ikke starte. Det var noe på kanna når jeg kjøpte den, kunne ikke helt identifisere hva det var, men jeg helte det ut og fylte på lampeolje. Lest meg litt rundt på forumet og noen sier diesel, noen sier lampeolje? Jeg prøvde hvertfall med lampeolje, startet opp, vifta begynte å gå, pumpa begynte å tikke, jeg kunne høre at brennern "hosta", men så var det stopp. Så prøvde den jo igjen, 2 ganger til med tikking, uten å starte. Har noen en ide om hva som kan være feil? Tidligere eier hadde ikke brukt den, så den har vært ubrukt i noen år.
#5
Sitat fra: ØysteinBuddy på lørdag 29. august 2015, klokken 16:35
Du må ha minimum 13amp, helst 16 amp sikring, mener laderen trekker 2300 watt på det meste!

Da forklarer jo det saken, takk for svar! Bare et litt offtopic spørsmål, hvis man skrur på varmeapparatet eller bare vifta, hvor mye har dette og si for kjørelengden? Har også fått med meg at dette varmeapparatet kan skrus på uten at bilen er skrudd på?
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / Plugger i lader, sikringen går. Citi Jet 6
lørdag 29. august 2015, klokken 15:56
Da hadde visst jeg også kjøpt meg en elbil, og har hatt den i knapt 2 dager, veldig fornøyd hittil. Når jeg kom hjem og skulle sette den på lading i garasjen begynte bilen og lade, alt gikk fint, men etter en time gikk sikringen i sikringskapet inne. Det er en citi jet 6, 2009 mod. Vi prøvde å lade en Leaf i samme støpsel og det gikk helt fint. Så vidt jeg vet er det en 10amp sikring på støpselet i garasjen som visstnok skal være nok? Jeg endte med å måtte trekke en kabel fra et 16amp støpsel, for å få ladet bilen fullt opp. Hva kan feilen være?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA