Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - seidl

#1
Model 3 / Sv: 2021 SR+ med LFP batteri - erfaringer
tirsdag 06. juli 2021, klokken 21:38
Har dere justerbar korsryggstøtte på passasjersete? Den runde bryteren er der men det skjer ingenting når den trykkes.
#2
Sitat fra: Elmo på fredag 10. november 2017, klokken 18:43
Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. november 2017, klokken 18:10
Det er pr i dag ingen konkurent, heller ikke til 400 tusen, til Ae! Den eneste som har lik eller bedre prestanda er Tesla og den starter på 617 tusen.
Hadde kjøpt 2014 Model S lenge før jeg hadde kjøpt Ae til nesten samme prisen.

Jeg har akkurat gjort dette. Solgte Amperan idag og kjøpte en brukt model s til akkurat samme pris som jeg fikk igjen for opel'n. Ønske om større plass og den økte prisen for ampera gjorde at jeg valgte å selge den. Men det er også god etterspørsel for brukt tesla for tiden. Mange som hadde bud / solgt samme uke.
#3
Det blir endelig hurtiglader på Røros. Ser ut som det ikke blir Fortum eller Grønn kontakt men lokalt e-verk.

http://nearadio.no/roros-holtalen/nyheter/her-bygges-landets-toffeste-ladestasjon/19.17877
#4
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Ekstralys
mandag 02. oktober 2017, klokken 11:38
Mørket har ankommet og jeg vurderer led bar. Noen som har montert på sin Ampera-e?

Vurderer denne https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/belysning/ekstralys-led/led-ekstralysrampe-svart-pa290566no

#5
Forstår frustrasjon folk opplever  :-\ Selv var jeg heldig å fikk bilen i slutten av mai. Har passert 10.000km nå å er kjempefornøyd. Det er så synd at det blir sånn når bilen i seg  selv er såpass bra!
#6
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser på service Opel Ampera-e
tirsdag 22. august 2017, klokken 11:15
Ikke fått en pris, men dette gir jo en pekepinn på hva som må gjøres. I tillegg til litt ekstra ift klima vi har?

Men blir ikke overrasket over vis Opel priser service høyt. Nissan skulle jo ha 4000 kr for sin "service" på leafen

#7
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Android Auto - tips og triks
mandag 21. august 2017, klokken 19:47
Samsung S8 med usb-c funker fint
#8
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Langturforbruk
fredag 30. juni 2017, klokken 20:25
Ble også overasket over strømforbruket på klima. På den værste trøndersommern vi hadde nå de siste ukene (8-14 grader)  så sto klima for  15-19% av forbruket. Så er meget spent på vintern....
#9
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ampera-e vs konkurrenter
mandag 26. juni 2017, klokken 15:17
Sitat fra: TM på mandag 26. juni 2017, klokken 14:52
Det eneste som kan være et hinder for Ampera-e er den begrensede bagasjeromsplassen. Er dette avgjørende, kan det være at du bør se på e-Golf en gang til.


Har ikke Ampera-e større bagasjerom enn e-Golf? 381 L / 341 L ?
#10
Sitat fra: TM på søndag 25. juni 2017, klokken 19:58
Forsøker å lade med Mennekes 16A ladekabel. Det ser ut som om bilen oppfatter denne som en standard ladekabel og struper ladingen til 10A.
Noen som vet om dette kan overstyres. Jeg har innstilt kabelen på 13A, men det ser ikke ut til å påvirke ladefarten.

Bilen registrer ikke kabelen som "ladestasjon" før 14A. Så det blir enten 6A,10A eller 14-16A lading.
#11
Sitat fra: Gnilre på lørdag 03. juni 2017, klokken 23:45
Jeg har også opplevd å fryse med klima på 22 og svette på 23. Det må være noe feil der da.

Samme opplevelse som det du beskriver. Virker som det er 4-5 grader forskjell på 22-23 på klima.
#12
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladetider
fredag 02. juni 2017, klokken 11:06
Da har jeg sjekket med charge amp kabelen. Grensa for at bilen oppfatter den som "ladestasjon" er 14A. Dvs at det ikke går å lade på 11-13A. Da stiller bilen den til 6A/10A. Litt dumt.
#13
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladetider
onsdag 31. mai 2017, klokken 14:30
Jeg har 1A trinn på charge amp kabelen. Kan sjekke imorgen vis ingen gjør det før meg. ( har full "tank" nå )
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladetider
onsdag 31. mai 2017, klokken 13:08
Fant ut av det. Charge amp sto på 13A. Da står det i appen "bærbar kabel". Skrudde opp til 16A å den gjenkjente den som ladestasjon. Så grensa for bilen er høyere enn 10A.  :o
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladetider
onsdag 31. mai 2017, klokken 12:37
Takk for svar. Det vil si at vis den står på f.eks 13A så skrur bilen den ned til å ta imot 6A?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA