Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tomrolun

#1
Vi er strålende fornøyd med service hos vår lokale Nissan forhandler (Vesterålen bil på Sortland)
Ingen problemer med reklamasjoner, alltid godt mottatt av blide og hyggelige folk!
Blir nok ny Leaf ved neste bytte
#2
Sitat fra: Elsykkelogelbil på fredag 20. mai 2016, klokken 08:07
Sitat fra: Tomrolun på søndag 15. mai 2016, klokken 09:05
Sitat fra: Elsykkelogelbil på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:28
Sitat fra: Tomrolun på mandag 18. april 2016, klokken 19:52
Sitat fra: Elsykkelogelbil på mandag 18. april 2016, klokken 16:48
Sitat fra: Tomrolun på fredag 15. april 2016, klokken 21:17
Jeg har også kjøpt denne, og hatt den en uke nå.
Synes testen på Din side i dag beskriver sykkelen ganske likt som jeg opplever den.

Jeg har ikke prøvd el-sykkel før, men er positivt overrasket av sykkelen. Drar sykkelvogn med ett barn i, opp delvis bratte bakker og synes det går helt greit...Stor forskjell fra min gamle sykkel uten motor :)

Jeg har også den samme feilen med ulyd og utkobling av motoren.
Dette er vist en feil som de fleste av disse syklene har hatt som ifølge Biltema løses med en programvare oppdatering.
Fikk forresten veldig raskt hjelp og tilbakemelding fra Biltema hvor de var klar over problemet og hadde løsningen klar :)

Legger ved link til testen hos Dinside:
www.dinside.no/936416/test-biltema-yosemite-mtb-elsykkel

Så du har fått oppgradert programvaren? Hvor lang tid tok det og måtte du levere sykkelen inn, eller gjorde de det kjapt og enkelt mens du var der?
Jeg har ikke fått den oppgradert enda, Biltema i Harstad venter på en kabel for overføring av ny programvare.
Den skulle forhåpentligvis komme iløpet av denne uken.
Ifølge dem var det fort gjort og skulle løse disse problemene, som visst nok er ett motorvern som løser ut for tidlig.

Krysser fingrene å håper det blir bra, da jeg ellers så langt er fornøyd med sykkelen.

Takker for tilbakemelding :)

Det skal sies at lyden ikke har kommet mer enn et par ganger på den nye.

Og jeg er enig, det er en god sykkel. Eneste svakhet er som nevnt at den ikke gir nok hjelp i de bratteste bakkene. Men ellers er det en knallsykkel så langt. Bedre enn de elsyklene vi har på jobb å sykle på, og de koster 20 000.
Da har jeg fått oppgradert sykkelen, det tok ca 2 minutter. Har syklet litt etterpå, og har ikke hørt ulyden flere ganger.
Men det er blitt en litt høyere lyd av motoren som om den jobber mer, spesielt i motbakker uten at jeg merker noen høyere effekt.Ellers har sykkelen vært feilfri, har syklet 400 km på den til nå.

Flott å høre. De gir vel ikke beskjed til alle som har kjøpt om at de må komme tilbake med den for oppgradering, så jeg får vurdere å stikke innom en dag.

Jeg og har vel rundt 40 mil og er og veldig fornøyd. Bremsene har begynt å bråke en del da.

Har du montert skjermer? Tips? Jeg må få skjermer på den snart :)
Jeg har montert skjermer foran og bak, samt bagasjebærer.Kjøpte på den lokale sportsbutikken.
Må bore to hull i ramma under sete for å montere bagasjebærer.
Hvis du skal ha bagasjebærer må det være for skivebrems,da den er bredere for å ikke komme borti  bremsecaliper.

Tips til hylende/støyende bremser.
Ta ut bremseklosser og ha litt kopperpasta på baksiden av klossen.
Dette fjerner resonans som forårsaker hyling
#3
Sitat fra: Elsykkelogelbil på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:28
Sitat fra: Tomrolun på mandag 18. april 2016, klokken 19:52
Sitat fra: Elsykkelogelbil på mandag 18. april 2016, klokken 16:48
Sitat fra: Tomrolun på fredag 15. april 2016, klokken 21:17
Jeg har også kjøpt denne, og hatt den en uke nå.
Synes testen på Din side i dag beskriver sykkelen ganske likt som jeg opplever den.

Jeg har ikke prøvd el-sykkel før, men er positivt overrasket av sykkelen. Drar sykkelvogn med ett barn i, opp delvis bratte bakker og synes det går helt greit...Stor forskjell fra min gamle sykkel uten motor :)

Jeg har også den samme feilen med ulyd og utkobling av motoren.
Dette er vist en feil som de fleste av disse syklene har hatt som ifølge Biltema løses med en programvare oppdatering.
Fikk forresten veldig raskt hjelp og tilbakemelding fra Biltema hvor de var klar over problemet og hadde løsningen klar :)

Legger ved link til testen hos Dinside:
www.dinside.no/936416/test-biltema-yosemite-mtb-elsykkel

Så du har fått oppgradert programvaren? Hvor lang tid tok det og måtte du levere sykkelen inn, eller gjorde de det kjapt og enkelt mens du var der?
Jeg har ikke fått den oppgradert enda, Biltema i Harstad venter på en kabel for overføring av ny programvare.
Den skulle forhåpentligvis komme iløpet av denne uken.
Ifølge dem var det fort gjort og skulle løse disse problemene, som visst nok er ett motorvern som løser ut for tidlig.

Krysser fingrene å håper det blir bra, da jeg ellers så langt er fornøyd med sykkelen.

Takker for tilbakemelding :)

Det skal sies at lyden ikke har kommet mer enn et par ganger på den nye.

Og jeg er enig, det er en god sykkel. Eneste svakhet er som nevnt at den ikke gir nok hjelp i de bratteste bakkene. Men ellers er det en knallsykkel så langt. Bedre enn de elsyklene vi har på jobb å sykle på, og de koster 20 000.
Da har jeg fått oppgradert sykkelen, det tok ca 2 minutter. Har syklet litt etterpå, og har ikke hørt ulyden flere ganger.
Men det er blitt en litt høyere lyd av motoren som om den jobber mer, spesielt i motbakker uten at jeg merker noen høyere effekt.Ellers har sykkelen vært feilfri, har syklet 400 km på den til nå.
#4
Sitat fra: Elsykkelogelbil på mandag 18. april 2016, klokken 16:48
Sitat fra: Tomrolun på fredag 15. april 2016, klokken 21:17
Jeg har også kjøpt denne, og hatt den en uke nå.
Synes testen på Din side i dag beskriver sykkelen ganske likt som jeg opplever den.

Jeg har ikke prøvd el-sykkel før, men er positivt overrasket av sykkelen. Drar sykkelvogn med ett barn i, opp delvis bratte bakker og synes det går helt greit...Stor forskjell fra min gamle sykkel uten motor :)

Jeg har også den samme feilen med ulyd og utkobling av motoren.
Dette er vist en feil som de fleste av disse syklene har hatt som ifølge Biltema løses med en programvare oppdatering.
Fikk forresten veldig raskt hjelp og tilbakemelding fra Biltema hvor de var klar over problemet og hadde løsningen klar :)

Legger ved link til testen hos Dinside:
www.dinside.no/936416/test-biltema-yosemite-mtb-elsykkel

Så du har fått oppgradert programvaren? Hvor lang tid tok det og måtte du levere sykkelen inn, eller gjorde de det kjapt og enkelt mens du var der?
Jeg har ikke fått den oppgradert enda, Biltema i Harstad venter på en kabel for overføring av ny programvare.
Den skulle forhåpentligvis komme iløpet av denne uken.
Ifølge dem var det fort gjort og skulle løse disse problemene, som visst nok er ett motorvern som løser ut for tidlig.

Krysser fingrene å håper det blir bra, da jeg ellers så langt er fornøyd med sykkelen.
#5
Det skal ikke være slik,døra skal gå helt lett igjen uten bruk av ekstra kraft.
Hengsler og lås kan justeres slik at den smetter lett å fint igjen :)
Tror ikke den går seg til av seg selv..:P
#6
Jeg har også kjøpt denne, og hatt den en uke nå.
Synes testen på Din side i dag beskriver sykkelen ganske likt som jeg opplever den.

Jeg har ikke prøvd el-sykkel før, men er positivt overrasket av sykkelen. Drar sykkelvogn med ett barn i, opp delvis bratte bakker og synes det går helt greit...Stor forskjell fra min gamle sykkel uten motor :)

Jeg har også den samme feilen med ulyd og utkobling av motoren.
Dette er vist en feil som de fleste av disse syklene har hatt som ifølge Biltema løses med en programvare oppdatering.
Fikk forresten veldig raskt hjelp og tilbakemelding fra Biltema hvor de var klar over problemet og hadde løsningen klar :)

Legger ved link til testen hos Dinside:
www.dinside.no/936416/test-biltema-yosemite-mtb-elsykkel
#7
Sitat fra: leafnor på lørdag 03. oktober 2015, klokken 00:21
Både Carwings og LeafLink fungerer nå på min iPhone.
Bruke LeafLink, raskere respons.

Carwings og Leaf manager, som har fungert helt utmerket sluttet å virke 29 Oktober.Har ikke fått noen av appene til å virke etter denne såkalte "oppdateringen" :(
#8
Lading / Sv: Hva trenger for å lade Leaf hjemme? Forvirret.
fredag 25. september 2015, klokken 21:41
Jeg har denne fra elbilhjelpen: http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_hjemme_med_16A

Den kan du bruke på 16 ampere kursen og gir sikker hjemmelading.Leveres med blått rundstikk.
Går du for den med 10 meter gir det mer fleksibilitet mtp parkering :)

#9
Carwing / Sv: Carwings Web nede
torsdag 17. september 2015, klokken 19:11
Har brukt tjenesten stort sett hver dag siden vi fikk bilen 29 juli, har ikke opplevd at den har vært treg eller ustabil. Bruker ikke den orginale carwings, men Leaf manager.
Nissan har vel flere servere, og i Leaf manager kan man velge server.
#10
Zoe / Sv: Lysende knapper på ratt?
onsdag 16. september 2015, klokken 20:36
Tror ikke de skal lyse..Har selv en Grand Espace, og tidligere en Grand Scenic og ingen av disse har lys i cruise control knappene på rattet.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Klima timer
onsdag 02. september 2015, klokken 17:35
Prøvde å stoppe bilen med klimaanlegg i stilling "Defroster", for så å starte klimatimer.
Ser ut som den starter i auto med resirkulering.Så da overstyrer bilen min innstilling.....Egentlig helt ok så slipper man å gjøre noen manuelle innstillinger hver gang man stopper bilen :D
#12
Leaf 2010-2017 / Klima timer
tirsdag 01. september 2015, klokken 21:08
Har ikke funnet noe om dette i andre tråder, så prøver her:
Noen som vet hvilken innstilling luftstrømmen på klimaanlegget har når man bruker timer? Er det siste innstilling før man slukker bilen, eller en for hånds programmert innstilling?
Vet at man kan stille inn ønsket temp i bilens meny.
#13
Nissan / Leaf ambassadør
torsdag 27. august 2015, klokken 21:51
Noen som har registrert seg som Leaf ambassadør?
http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/leaf/ambassador-program.html#ambassador

Etter å ha kjørt Leafen i en måned nå har jeg ingen problem med å anbefale den til venner og kjente :)..Hvis jeg i tillegg kan få ett gavekort for å gjøre det er jo det helt supert! Kan jo bruke det til å betale for første service ::) :D..Hvis det fører til ett salg da :D
#14
Lading / Sv: Hjelp til ladeløsning
onsdag 26. august 2015, klokken 20:06
Jeg ville gått for denne: http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_hjemme_med_32A
Siden du har 32A kurs.
Har selv samme boks,men i 16A utførelse og er veldig fornøyd :)...Du nyttigjør deg jo ikke hele potensialet siden du ikke har 6,6kw lader i bilen, men prisen er ihvertfall gunstig. :D
#15
Hei.
Vi fikk vår Leaf 29 Juli, og det skulle være forhåndsbetalt 10000kr i hurtiglading fra Fortum ifølge selger...Men det hadde skjedd en glipp og ladebrikken som skulle ligge i bilen var ikke der.

Så jeg er spent på om det stemmer med det som selger sier når vi forhåpentligvis mottar brikken iløpet av denne uken :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA