Det var bilbatteriet som var flatt, ikke HV. Skulle egentlig ikke være mulig for en bil som var i daglig bruk, sist kjørt 100 km på fredagen og så flatt batteri to døgn senere...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: turfsurf på mandag 02. desember 2024, klokken 20:47Ja, jeg skjønner ikke hvorfor bilen har problemer - har brukt sentrymode en periode nå, og det har ikke vært noe problem, så er vel neppe det. Bilen er ny av året, så det er vel neppe "støttebatteriet" som er problemet, så da står jeg igjen med musesabotasje (som i så fall foretrekker teslakabler over peanøttsmør, for ingen har gått i de fellene) eller hovedbatteriet?Sitat fra: als77 på mandag 02. desember 2024, klokken 18:34Sentrymode har stått på over helga, men den går vel av HV? (den skrur seg i hvert fall av når HV går under 20% eller whatever) Ladet bilen til 80% i helgaAlt av datamaskiner o.l. drives av 12V, men HV batteriet lader 12V (egentlig 16V). Men burde gått fint uansett.
Sitat fra: rlnd på torsdag 15. februar 2024, klokken 22:57Noen andre som har måtte bytte HV-batteri og har erfaring med tiden det tar? Min MY LR var helt dau og måtte taues til Åsane SC på mandag, fikk beskjed om at batteri må byttes og to måneders leveringstid på nytt batteri i dag. Bilen har vært feilfri siden levering for et år siden.
Sitat fra: RJK på mandag 21. oktober 2024, klokken 11:00Takk. Ser fint ut nå, så jeg får følge litt med og se om dette fungerer som tiltenkt (og da er ok) eller om det samler seg vann der.Sitat fra: als77 på mandag 21. oktober 2024, klokken 10:54Så oppsummert: ikke ok, men noe Tesla (kanskje) synes at man kan forvente. Jeg får prøve å legge den inn og se (dog ikke akkurat nå da jeg er i utlandet).Lyktene er ikke tette, for ellers hadde de sprukket ved store temperaturforskjeller. Produsentene har lagd et lite hull der fukt kan trekke ut, men og inn i visse tilfeller.
PS. Til info så dukket dette opp under vasking av bilen (med hageslange, ikke høytrykksspyler). Har ikke fulgt med om dette er noe som skjer i regnvær
Forskjell i luft-temperatur kan derfor få det til å dugge i lampene, som man typisk kan se etter et brått regnskyll eller etter å ha vaska bilen.
Dette skal normalt sett forsvinne etter kort tid. Da er det som sagt, per design!
Men legger det seg store dråper, eller endog en "dam" av vann, så er det helt klart ikke slik det skal være, og man kan og bør reklamere på slikt.
Men dette er ikke noe å ta på vei for. Det er "heeeelt norrrrmalllt" som'n Leif Juster ville sagt det!