Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EJ

#1
Model S / Sv: Bil nummer en
onsdag 30. november 2016, klokken 09:34
Har også fått meg 1 mandags bil 20+ verksted besøk på litt over 1 år
Den ene feilen klarer de ikke å fikse 10++ av besøkene har vært pga bilen ødelegger hjulstillingen.(andre ting ble også gjort på samme tid)
De mangler virkelig rutiner på å sjekke service historikk ihvertfall :)

Er dritt lei min egen Tesla, men hadde nok vært happy med 1 Tesla som virket normalt vil jeg tro
#2
Model S / Sv: Homelink- Autoclose
mandag 12. september 2016, klokken 11:26
Parkerer I felles garasjen så bruker auto open når jeg skal inn og Auto close når jeg skal ut

Porten går ned automatisk etter bruk så trenger bare 1 signal

funker fint det
#3
Model S / Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet
fredag 12. august 2016, klokken 11:27
Fikk nettopp beskjed av Tesla I dag at de ikke kan lese av hvor mange KwH kapasitet batteriet har???

De måtte først ha masse info fra meg så skulle det komme 1 tekniker fra Nederland

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å få bekreftet kapasiteten på 1 batteri?
#4
Fikk det same kravet fra dem selv I dag, under service

Men jeg har vært inne 3 ganger tidligere pga at bilen går til høyre hvis rattet er helt sentrert.

begge gangene ble det gjennomført justering av hjulstilling, og de sa at det var perfekt så de kunne ikke skjønne hvorfor det ikke skulle virke.
Men det hjalp ikke

Gadd ikke å ta turen inn flere ganger, ville vente til jeg skulle ta service og fikse andre ting som ikke er I orden.

Får tlf I dag om at hjulstillingen ikke er god nok, og at det koster 1200kr eller noe slikt.

og de mente at denne gangen kom bilen til å kjøre rett frem, hvis jeg betalte for det :)

Justering etter 6500km med normal kjøring på vanlige veier er vist helt vanlig I følge Tesla
#5
Model S / Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet
onsdag 13. juli 2016, klokken 12:23
Ok, syntes bare det så vel lavt ut selv :)

Får se hva Tesla sier, de skulle ta 1 test når de fikset tingene som ikke var I orden + service

Men stemmer det så stemmer det :)
#6
Model S / Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet
onsdag 13. juli 2016, klokken 11:51
Stavanger
#7
Model S / Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet
onsdag 13. juli 2016, klokken 10:24
Bil ble kjørt uten stopp fra 100 til 8% så er ikke noe frafall I park

hadde 33km av estimated range igjen og kjørt 328,5 km avg 201wh/km

Bil har vært ladet til 100% 5 ganger I løpet av 1 år, laveste den har vært tidligere er 14%

Har hele tiden syntes at KwH har vært veldig lavt I forhold til % og km (Park og drain er vanskelig å kalkulere)
så jeg ville vente til jeg hadde kjørt I 1 strekk før jeg snakket med Tesla


Men har bedt Tesla se på det når de fikser lekasje I tak osv + årlig service så får se hva de sier

Bil hadde 387 km Typical og 480 rated eller noe slikt før oppstart

Etter hva jeg vet så er vel rated beregnet utifra 175wh/km eller noe slikt
#8
Model S / Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet
onsdag 13. juli 2016, klokken 09:53
Vet ikke helt hvor nøyaktig trip teller er med tanke på KwH forbruk

men kjørte fra 100% til 8% selv I sommer og hadde brukt 66,1 KwH I en tur uten stop

med Aircon av

så med de data så har jeg under 72KwH på en 1 år gammel P85D kjørt 10k

Er det noen som jeg bommer totalt på her (Vet at det kan være noe gjemt 1 eller annen plass men 13KwH virker I meste laget
#9
Burde vært quality control før levering IMO

Det hadde vært 1 master plan det
#10
Model S / Sv: Nextgen seter feil designet
tirsdag 03. mai 2016, klokken 09:39
Setet mitt knirker hver gang jeg svinger til venstre, så den høyre side støtten er enten gåen eller så tar den borti midt konsoll

Har ikke reklamert til Tesla enda (planen var å ta det når jeg bestiller 1 års service)

Så er spent på hva de sier, har BMI over 40 så får vel noen kommentarer på det :)

Men er fremdeles skinny sammenlignet med den vanlige amerikaner.

Og kan ikke huske å se at det skal være noen vekt begrensning på setet av noe slag

#11
Model S / Sv: Launch mode
onsdag 27. april 2016, klokken 12:42
takker
#12
Model S / Sv: Launch mode
onsdag 27. april 2016, klokken 12:30
Hmm, skulle det vært under driving da?

finner ikke noe jeg, men har P85D

Oppdaterte for noen dager siden så burde ha siste SW også
#13
Model S / Sv: Launch mode
onsdag 27. april 2016, klokken 10:27
Må du ha AP for å kunne bruke Launch mode?

Finner den ikke noen plass
#14
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
torsdag 03. desember 2015, klokken 16:59
Kan ikke dere som ikke har en P85D heller lage en egen tråd angående hvorfor alle P85D eiere skal være happy med bilen sin? Eller hvor dumme vi er som klager på at Tesla har oversolgt P modellen

i stedet for å spamme her, vil tippe at over 60% av innleggen her inne er skrevet av folk som ikke er involvert i saken, og 90% av de resterende er kommet fra svar på tåpelige innlegg pga dette.

Jeg har kjørt en P85D (april15) og merket betydelig ekstra effekt og er i en divisjon over P85.

Hvis danskene har rett angående SW nedgradering så er det ikke samme bilen du testen som er i bruk nå.

Tesla har alltid sagt at EV ikke kan sammenlignes med fossil biler, men første de gjør er å sammenligne med det selv.

Eneste vi kan sammenligne med er jo andre model S, og det finnes ikke tvil om at PD modeller har blitt fremstilt på en annerledes måte (Rollout og motorkraft) for at disse skal se bedre ut i forhold til resten. Og det har ført til at flere nok har valgt PD i stedet for D ved nykjøp, eller oppgradert fra P85 eller andre Tesla modeller.

#15
Model S / Sv: Software 7.0
søndag 08. november 2015, klokken 16:53
Har hatt min på 19 helt til 7.0 kom, var ute på langtur og det ble kaldt så måtte sette den på 22.

Merket ikke noe spes til at det var kaldt/varmt forskjellige steder men er ikke så veldig ømtålig for temperatur

Skal kunne leve med å stille opp temp litt hvis det er eneste som skal til.

Men ble litt bekymret da jeg kjørte inn i min første tunnel etter 7.0, front vindu dugget noe enormt på utsiden i det jeg kjører inn, må faktisk kjøre med vindusviskere på når jeg kjører i tunneller for å se noe.

Hva er et som kan forårsake dette, og det opplevde jeg aldri pre 7.0
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA