Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ørna

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
søndag 28. februar 2016, klokken 13:18
Sitat fra: E-tron2016 på onsdag 24. februar 2016, klokken 22:42
Da er det bestilt en e-tron med levering mot slutten av april!

Har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på. Fungerer forvarming av kupeen i bilen via appen om bilen ikke er koblet til strøm? Hva følger med av ladekabler? Fikk inntrykk av selgeren at det kun fulgte med en kabel? Tenker å sette opp en stikk på utsiden på jobben så greit å få det riktig i forhold til hva bilen leveres med av kabler.

Hva har dere fått av rabatt fra forhandler?

Gleder meg forøvrig som en unge til å få den levert etter å ha gått over fra Tesla.

hvorfor gikk du over egentlig?  For begrenset med bare strøm ?
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
onsdag 10. februar 2016, klokken 18:23
Ah ok.. et lett panser er jo forsåvidt greit nok.. men merkelig med skadene dine da.. må ha vært litt av ett uvær. uansett godt å høre at det ordner seg!

Forresten er det noen som har satt på noe litt mer spreke dempere på bilen?

Jeg vurderer å få på noen eibach fjærer på den. Syns bilen er litt i overkant vinglete og krengende i svinger. Vet godt at det ikke er noen sportsvogn, men skulle ønske at demperne/fjærene var litt tightere.

Noen andre som har merket lignende eller er det bare meg?
#3
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
mandag 08. februar 2016, klokken 18:01
Sitat fra: e-tronforlife på fredag 22. januar 2016, klokken 22:46
Sitat fra: e-tronforlife på tirsdag 29. desember 2015, klokken 19:05
  :'( :( :'(

Før Jul så jeg 3 mindre runde "bulker/fordypninger" på øvre delen av bakdøren på fører siden, og de lignet ikke på skade fra en annen bil dør.:confused: Men i går på vei hjem fra jobb tok jeg og en kollega turen rundt bilen, og han fant en bulk til på samme bakdøren.
Når vi begynte å se bedre etter, ser vi at hvertfall hele taket og panseret har mange mindre bulker/fordypninger når vi såg i rette vinkel!!!! :-\

Er forundret over at karosseriet ikke tåler mer, da jeg enda ikke har hørt om andre biler som har fått skade. Kan det være at på A3 e-tron så er aluminiumet så mykt og lett for å spare vekt, at det er veldig svakt for slike hendelser? Jeg tenker at her bør kanskje også Audi sentralt få vite om problemet. Har snakket med selgeren min som skulle ta det videre.

Tenker tilbake til 10 desember da det var storm og en period med ekstremt hagelvær der hvor jeg jobber (Kollsnes, Øygarden utenfor Bergen). Haglene var større en klinkekuler og de kom med en ekstrem fart og kraft. Skadene lokaliserer jeg derfor til dette tidspunktet. Forsikringen min dekker det som naturskade heldigvis... Men spørsmålet er da hvordan de tenker å fikse dette 100%??
Tenker slike mange små fordypninger ikke kan være enkel å fikse på Aluminium?
Men har fått takst time hos skadesenteret til Møller 4/1-16, så får nok vite da....

PS! Ikke lagt med bilder da jeg tenker det blir vanskelig å vise skadene....Men kan prøve om noen ønsker...

Status oppdatering:

Møller/Audi var dessverre ikke veldig interessert i å komme meg i møte på noen måte. :(
De mener at dette er en forsikringssak, og ikke en reklamasjon eller garanti sak, men at det selvfølgelig var en veldig beklaglig hendelse med min A3 etron.

Jeg er forundret over at de ikke er litt interessert i å finne ut hvorfor dette skjer bare min bil, og ingen andres biler på samme plass. Uansett har de fått beskjed om at jeg "aksepterer" svaret, men at jeg kommer til å ta denne tråden opp igjen om det skjer igjen.
Hadde håpet de kunne kompensere litt (Egenandel forsikring) for det jeg mener er "dårlige" karosseri kvalitet.

Nå leverer jeg inn bilen først kommende mandag til Møller skadesenter på Drotningsvik, og der blir den i 2-3 uker.  Jobben innholder i grove trekk å skifte panser, samt pusse ned hele førersiden, hele taket og bakluken før lakkering.

uff. for en utrolig kjedelig sak altså.

Bra at forsikringselskapet tar seg av det da.

Angående alu``en. Så syns jeg også at når man lukker panseret så høres det veldig tynt ut i forhold til andre biler jeg har hatt. Stakk ut å sjekka litt nærmere nå og ja.. panseret virker meget tynt og lett.

#4
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
fredag 23. oktober 2015, klokken 15:53
Sitat fra: e-tronforlife på onsdag 21. oktober 2015, klokken 20:05
Noen svar til de to siste innleggene.

Har hatt min A3 e-tron siden August, og må si at jeg de første månedene ikke var veldig fornøyd med A3 e-tron appen. Slet med å få kontakt, og når jeg fikk kontakt var det vanskelig å oppdatere til NÅ status. Og ikke minst det å styre lading/oppvarming. Men her for et par uker siden kom det en oppdatering, og etter det har den så langt fungert perfekt for min del. Så lenge både bil og app har dekning, kan jeg styre både status, lading og oppvarming ved ønske. Både sette timer og direkte start av disse.

Når det gjelder dekk og felger, kjører jeg 225-40/18" både på sommer og vinter. Jeg synest det er en "del" støy på sommer dekkene som fulgte bilen (Michelin), mens på vinterdekkene (Nokian Hakkapeliitta R2) som jeg byttet til i går, høres mye bedre ut. ;) Disse var selv valgt, og jeg var veldig bevist på støy ved kjøp av disse.

Ellers må jeg bare si at bilen nå etter 4000km, fremdeles er en drøm å kjøre. Stille og rimelig i drift ved korte turer, og full av krefter når jeg egentlig ikke trenger det. ;D Ikke minst har jeg så langt bare fyllt tanken 2 x 35 liter!!

takk for svar :)

Vet du eller noe andre her forresten hvordan man setter vindusviskerne i "vaske" modus?

Tenker på sånn at de stopper i opp posisjon når jeg skal vaske viskerne og bilen.

Vet ikke om det finnes noe slik funksjon på a3, var hvertfall sånn på golfen jeg hadde før. Tysken min er noe rusten så ingen vits å lese manualen  ::)
#5
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
onsdag 21. oktober 2015, klokken 00:52
Er det noen som kjører 18" sommerfelg her?

har de audi 18" sport felgene (Svarte) med continental contisport contact 5.

Synes støy i kupeen er helt drøyt med disse.. byttet til vinterdekk i dag som er 17 tommere. og forskjellen var veldig stor.

noen andre som er plaget av støy i kupeen med 18"?
#6
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
lørdag 15. august 2015, klokken 21:50
Sitat fra: E_S på lørdag 15. august 2015, klokken 14:59
Er det noen innstilling for om batteriet skal lades for eksempel 80% eller 100%? Det er ganske vanlig, da det er bedre for batteriet å ikke lades til 100% til vanlig med mindre man har behov for det..


Jeg vet faktisk ikke hvordan det fungerer med e-tron. Hvis det er en instilling som man kan stille på så må gjerne noen si hvordan dette funker.

Laderen har en setting som man kan velge 50 % eller 100 % POWER. men tror det er mer med strømstyrken ellerno? stod hvertfall på 100.

Sitat fra: olekvi på lørdag 15. august 2015, klokken 20:55
For meg virker det som antall kilometer som vises etter (full)lading er avhengige av kjøremønster / forbruk de siste N kilometerene før man lader.

Med andre ord er det slik at om jeg har kjørt veldig forsiktig på el de siste milene før jeg lader, ja så viser bilen at den skal kunne gå 50km (det meste jeg har sett er 54km)

hmm sier du det. Idag så ladet faktisk bilen til 40 km. 1 km mer en før, så det er fremgang  :)

Men så rart at det skal variere sånn. Uansett, har bare hatt bilen i 2 dager så blir spennende å se fremover hvordan det fungerer. Er veldig fornøyd med bilen hittils da. Herlig bil  8)

#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
lørdag 15. august 2015, klokken 14:34
Sitat fra: E_S på lørdag 15. august 2015, klokken 12:29
50 km er vel under optimale forhold. Kjenner ikke bilen spesifikt, men det er normalt at sånne angivelser er basert på forbruket man har hatt i det siste. Å oppnå den oppgitte rekkevidden er som oftest særdeles vanskelig, nesten umulig. Klarer man 80% av den skal man være godt fornøyd.

joda.. den er jeg med på. Er klar over at bilen aldri vil kunne klare 50km i praksis, men jeg synes bare det er skuffende hvis den bare lader til 39km. Det er allerede 11km mindre enn den "skal" ha. pluss at den i tillegg ikke klarer 39km heller, og derfor til og men enda mindre..

Hva får dere andre her på lading?

Når vi prøvde GTE``n så stod det 47 km på displayet når den var fulladet. fortsatt ikke 50 km, men ganske mye bedre enn 39 km.. hmm



#8
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
lørdag 15. august 2015, klokken 12:26
Hei.

Akkurat fått en e-tron i hus!

Bare stusser på en ting. Når bilen er fulladet viser den bare 39 km kjørelengde på EL?

Har ladet den flere ganger nå og den går ikke opp til 50 km som den skal.

Er dette vanlig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA