Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Theo Bader

#1
Hei alle sammen !

Takk for interessante svar og konstruktive innspill.
Fikk også noen elbilbrukere i tale (noen av disse mer tilfeldig). Disse kom med både filosofiske og praktiske refleksjoner og betraktninger. Begeistringen  for elbiler var tilnærmet uhemmet hos de fleste.
Har planer om å teste også elbiler fra VW og Nissan for å se hvordan de er ift. Mitsubishi. Blir spennende i tiden framover.
Theo
#2
Hei!
Vurderer å kjøpe en i-Miev.

Kjører mest man-fre grytidlig ca. 7 km til jernbanestasjonen, parkerer min bil der og reiser på kvelden samme strekning tilbake.Bilen står i ikke oppvarmet garasje over natta. Det blir ca. 3500 km årlig.

Lurte på om noen har erfaringer med meget korte strekninger, kjørt over lang tid. Tenkte da også på vinteren. Ønsker å bruke den oppvarmingsfunksjonen i alle fall på morgenen. Lurer på om det har negativ påvirkning på batteriens tilstand, spesielt når jeg lader da batteriene sjelden ?

En annen ting er da den ulempen med bakhjulsdrift ved bratte is/snødekte bakker (er ofte på veier før snøbrøytingen har kommet igang). Kan noen fortelle meg erfaringer med det?

Hva er realitetene for kjørelengden ved -15 til -25 C grader ?

Theo
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA