Sitat fra: THE på mandag 24. oktober 2016, klokken 12:22Sitat fra: elektrolux på mandag 24. oktober 2016, klokken 09:42Sitat fra: THE på fredag 21. oktober 2016, klokken 07:39
Lovnaden fra Zaptec da prototypen kom, var at det skulle komme en overgang til type2, der man byttet ut ledningen fra den minste boksen.
Dette ble skrinlagt da Renault endret design kriterien. Overgang til mode 3 er under utvikling, men da med "den lille boksen" som en del av overgangen
OK. Vet du om det blir mulig med 16A lading ved bruk av den kommende type2-løsningen for Zapcharger portable? Må man kjøpe en ny Zapcharger portable for å kunne bruke overgang, eller blir det en løsning som fungerer sammen med de ladekladdene som er utlevert til nå?
Jeg var i dialog med Zaptec rundt dette temaet i sommer. Her er svaret jeg fikk:
"Med type 2 adapter, vil du nok oppleve at ladetiden omtrent halveres sammenliknet med 10A.
Dette da den reaktive strømmen(reactive power) og strøm faktoren(power factor) forblir omtrent den samme som ved 10A, og all ekstra strøm går rett i batteriet!
De to skruene må fjernes for å bytte adapter. Dette er ikke inkludert i manual, da adapter ikke er klar enda. Dette vil jeg tro vi inkluderer i manual til adapteren."