Sitat fra: sylwester på torsdag 11. mai 2017, klokken 00:07Sitat fra: kaiat på onsdag 10. mai 2017, klokken 23:09
...
Det skal være 5 års garanti på batteriet på de europeiske Leafene også. Dog, er det ikke 8 eller 9 gjenværende streker du må komme ned på før Nissan tar affære?
...
Ja, må ha mistet den 9. prikken slik at man kun har 8 igjen. Da har man mindre enn 66,25% gjenværende kapasitet. (15% på første, 6,25% per prikk etter det) Ordlyden er at de garanterer 9 prikker av 12.Sitat fra: Stenskj på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:08
Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:
2013 gen 2 Norsk Leaf
30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%
Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.
Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km
Ja, 4 barer og du kan ikke forvente at det skjer i løpet av neste år.
Det kan være varme og at bilen har gått litt lite noen år og dermed stått mye på 100%, begge minker kapasiteten på batteriet.
Du kan forsøke å ta en langtur med hutiglading å se om batterihelsen fobedres. Min hoppet 2% opp på en 15mils tur.
Takk for tips. Det utgjør jo ikke så stor forskjell i praksis, men ser bedre ut om man ikke har mistet noen barer. Men kapasiteten er mer enn god nok for meg fremdeles. Blir nok ikke til å mishandle batteriet for å prøve å miste mange nok barer, om det i det hele tatt er mulig å mishandle det så mye...