Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stenskj

#1
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 11. mai 2017, klokken 15:19
Sitat fra: sylwester på torsdag 11. mai 2017, klokken 00:07
Sitat fra: kaiat på onsdag 10. mai 2017, klokken 23:09
...
Det skal være 5 års garanti på batteriet på de europeiske Leafene også. Dog, er det ikke 8 eller 9 gjenværende streker du må komme ned på før Nissan tar affære?
...

Ja, må ha mistet den 9. prikken slik at man kun har 8 igjen. Da har man mindre enn 66,25% gjenværende kapasitet. (15% på første, 6,25% per prikk etter det)  Ordlyden er at de garanterer 9 prikker av 12.

Sitat fra: Stenskj på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:08
Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:

2013 gen 2 Norsk Leaf

30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%

Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.

Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km

Ja, 4 barer og du kan ikke forvente at det skjer i løpet av neste år.
Det kan være varme og at bilen har gått litt lite noen år og dermed stått mye på 100%, begge minker kapasiteten på batteriet.
Du kan forsøke å ta en langtur med hutiglading å se om batterihelsen fobedres. Min hoppet 2% opp på en 15mils tur.

Takk for tips. Det utgjør jo ikke så stor forskjell i praksis, men ser bedre ut om man ikke har mistet noen barer. Men kapasiteten er mer enn god nok for meg fremdeles. Blir nok ikke til å mishandle batteriet for å prøve å miste mange nok barer, om det i det hele tatt er mulig å mishandle det så mye...
#2
Leaf 2010-2017 / "Alexa, ask my Leaf to warm up"
torsdag 11. mai 2017, klokken 15:15
Jeg har gått til anskaffelse av Amazon Echo Dot.

Mye artig man kan gjøre med den, men noe av det jeg er mest begeistret over, er at den kan kobles opp mot leafen.

Det er ingen offisiell løsning fra Nissan, men en fyr i UK som har laget denne muligheten.

Det jeg bruker mest, er å få status på batteri, og distanse, samt å starte oppvarming av bilen, alt med å snakke ut "i rommet". Veldig gøy, og veldig nerdete, å høre at "Your car is warming up for you."  :)

Noen andre som har prøvd ut dette? Jeg får ikke til å starte lading, gitt at strømmen er i selvfølgelig. Noen som vet om det er mulig?

#3
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
onsdag 10. mai 2017, klokken 14:08
Jeg har lest av for første gang for noen dager siden:

2013 gen 2 Norsk Leaf

30.000 km
AHr = 54.95
SoH 84%
Hx 81.01%

Ja, jeg har mistet den første baren og synes det var litt tidlig å miste den etter kun 30k km. Nissan mente det er som forventet på en 2013 modell. Den har gått i Italia i to år før jeg kjøpte den.

Noen kommentarer? Garantien slår vel ikke inn før det forsvunnet 4 barer før 5 år/100k km
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Nissan tilbakekaller Leaf pga bremsesvikt
tirsdag 19. april 2016, klokken 12:05
Brennes Auto i Sarpsborg er hvertfall fullt klar over problemet. Jeg får oppdatert programvaren på serivcen om noen dager.

Se ellers kommentar fra Nissan Norge om at alle Nissan Leaf får tilbud på oppdaterting:

http://www.dinside.no/936446/elbilister-opplever-bremsefeil
#5
Sitat fra: Ara på onsdag 11. november 2015, klokken 14:27
Takk. Interessant lenke det også, men var nok ikke den jeg lette etter.

Dette var en tabell som viste de fleste tilgjengelige bilmodeller nedover og type størmtilførsel bortover. Tabellen viste da hvor mange km man kan forvente å få i lading pr time for de forskjellige.

Fortum Charge & Drive har en oversikt;

http://www.fortum.no/privat/chargedrive/ladeguide/slik-lader-du-elbilen/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA