Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - vnm

#1
Det er helt krise i "systemet" til Tesla her på Østlandet for tiden. Fullstendig kaos. Jeg sliter selv med mye større utfordringer enn deg, men det er like forbannet vanskelig å få tak i noen som kan ta ansvar.

Det har skjedd noe hos Tesla i det siste. Jeg har ikke hatt slike problemer tidligere.

Har også eid Škoda tidligere, som deg. Maken til god service skal man lete lenge etter. Helt fantastisk!
#2
Model S / Sv: Taxi bruk av Autopilot
torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:17
Er ikke taxisjåfør, men har fått tilsvarende tilbakemeldinger fra passasjerer. Virker som folk er mest ukomfortable til å begynne med. Etter hvert tenker de ikke særlig på det.
#3
Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06
Hatt min S90D snart en uke. Knallfornøyd med det meste, men dette skal de få rette opp:

1. Ulyd/skrapelyd på vindusheiser i førerdør
2. Ulyd når håndtak går inn/ut på høyre fordør
3. Høyre fordør lukker ikke godt nok, dvs må lukkes hardere enn de andre dørene
4. Venstre vindusvisker stopper for tidlig (spørs om det kan fikses)
5. Automatisk fjernlys, avblending mangler (software må oppdateres)
6. Regnsensor mangler (software må oppdateres)
7. Nakkestøtteminnet fungerer ikke (justerer den ned og arkiverer endringen i profilen når den spør, men den glemmer det raskt)
Nr 4 er ikke en feil. Kjær viskeren på maks hastighet, så ser du den går helt ut. Er sånn på alle Model S jeg har kjørt. Inkludert lånebiler begynner det å bli noen...
#4
e-Golf / Sv: Brukt eller ny? Mulighet for rabatt på ny Golf (300 km)?
mandag 11. september 2017, klokken 21:57
Sitat fra: offpist på torsdag 07. september 2017, klokken 13:38
Sitat fra: gr på torsdag 07. september 2017, klokken 13:20
Sitat fra: offpist på torsdag 07. september 2017, klokken 07:18
Det er mulig å gjøre god kjøp på de litt eldre utgavene.
Jeg kjøpte for 2 uker siden en 2014 modell E-Golf med nesten alt utstyr utenom varmepumpe for 145 000 kr!
(den har skinnseter, front assist, park assist, Dynaudio, tonede bakruter, ryggekamera, vinterdekk++ Norsk kjøpt og alle servicer fulgt. Da er det meste av verditapet "gjort unna" så da har jeg rimelig bil de neste 3 år.

Vår andre bil, en (dansk importert) Nissan Leaf jeg kjøpte brukt for 3 år siden for 130 000 kr har kanskje tapt seg bare 30 000 kr på de årene.
Jøss. Kan ikke ha vært noen ordinær handel, eller så har den gått veldig langt? Er den innenfor normalen (30-50k) kan du legge den på Finn og få 200 for den..

Ja jeg hadde nok litt flaks.
Jeg heiv meg i bilen ut til selger øyeblikket annonsen var ute, og 20 min senere signerte vi avtalen.
Men det er altså mulig..  Den hadde gått litt over 60K, men ingen skader eller bulker.

Verditap på bilen er jo en av de virkelige kostnadene med å ha bil, så derfor anbefalingen med å kjøpe brukt.
Gjør man et godt kjøp, så har man billig bil noen år.
Sinnsykt bra kjøp.

Har akkurat inngått avtale om kjøp av en 2015 med alt utstyr gått 45' til kr 210.000. Selger sa at responsen var enorm. Tilsvarende biler gått 10.000 km mindre går for 235.000+.
#5
e-Golf / Brukt eller ny? Mulighet for rabatt på ny Golf (300 km)?
onsdag 06. september 2017, klokken 19:54
Hei!

Vi skal ha en e-Golf som bil nr 2. Vi skal enten ha pent brukt (godt utstyrt) av den gamle typen eller ny med "alt utstyr".

Har noen erfaring med hva som er mulig å oppnå i rabatt på ny og velutstyrt e-Golf for tiden?

Tar gjerne i mot andre tips i forbindelse med kjøp av e-Golf. Har erfaring med elbiler, men e-Golf har jeg bare prøvd én gang...
#6
Model S / Sv: Tekstil/delskinn vs. Veganskinn Seter
mandag 04. september 2017, klokken 12:51
Sitat fra: turfsurf på mandag 04. september 2017, klokken 07:09
Kanskje på tide å begynne med ull-seter [emoji23].
Ikke noe å spøke med. Har ullseter i i3en på jobb. Veldig gode!
#7
Model S / Sv: Software v8.1
fredag 25. august 2017, klokken 22:31
Sitat fra: Brede på fredag 25. august 2017, klokken 21:57
Sitat fra: vnm på fredag 25. august 2017, klokken 21:43
Sitat fra: Brede på fredag 25. august 2017, klokken 13:13
Auto adjust brightness: OMG!!
Nå fungerer det jo slik det bør for første gang siden 2013.
Denne opplevelsen var på topp tre av mine Teslamoments  :+1:
Seriøst!?! Jeg må ha ny SW nå!!!

Oh yes! Men mistenker at dette kom tidligere i sommer. Jeg har 17.26.76 og har hatt denne en stund.
17.26.17 her og like tregt som alltid... Hvis det i det hele tatt justerer seg.
#8
Model S / Sv: Software v8.1
fredag 25. august 2017, klokken 21:43
Sitat fra: Brede på fredag 25. august 2017, klokken 13:13
Auto adjust brightness: OMG!!
Nå fungerer det jo slik det bør for første gang siden 2013.
Denne opplevelsen var på topp tre av mine Teslamoments  :+1:
Seriøst!?! Jeg må ha ny SW nå!!!
#9
Model S / Sv: Nye kart og navigasjon
mandag 14. august 2017, klokken 22:52
Sitat fra: lunitiks på mandag 14. august 2017, klokken 21:37
Utrolig. Men hva er da sammenhengen med at MCU har et eget SD-kort for lagring av offline kart? Er det i realiteten for IC?
Vet ikke sikkert, men jeg vil anta det ja.
#10
Model S / Sv: Nye kart og navigasjon
mandag 14. august 2017, klokken 19:14
Sitat fra: lunitiks på mandag 14. august 2017, klokken 18:48
Hva er det dere sier her. Er kartdata i IC ikke det samme som i MCU, og sistnevnte er mer oppdatert enn førstnevnte??
Ja. ICE har et elendig offline navigasjonssystem med kart. Dette benyttes for navigering og er det kartet du ser i IC. MCU viser Google Maps og er online. Er derfor like oppdatert som Google Maps er til enhver tid.
#11
Model S / Sv: 245/35 R21 sommerdekktest
søndag 09. juli 2017, klokken 22:37
Suverent oppsett! Jeg er også nysgjerrig på Pirelli med PNCS.
Kan dessverre ikke hjelpe deg med dine spørsmål.
#12
Model S / Sv: Software v8.0
onsdag 15. februar 2017, klokken 11:31
Sitat fra: krister461 på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:43
Mistenker at progresjon i sangene ikke formidles over Bluetooth mellom mobil og bil. :)
Jo, det ligger i bluetooth-protokollen. Har sett det i andre biler.
#13
Model S / Sv: El bakluke - programmere maks høyde?
tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:31
Sitat fra: Thor2014 på mandag 06. februar 2017, klokken 22:36
Høres ut som du har store innendørsareal  8)
P-hus? Bysitusjon der det er innendørs og utendørs parkering tett i tett? Uansett, regner med du tok poenget :) Dessuten tenkte jeg ikke på takboks, som er en annen faktor...
#14
Model S / Sv: El bakluke - programmere maks høyde?
mandag 06. februar 2017, klokken 22:17
Sitat fra: grodum på mandag 06. februar 2017, klokken 15:18
Skulle ønske dette var GPS basert.

Har selv programmert inn lavt pga høyde i garasje, men når jeg ikke er hjemme skulle jeg ønske den åpnet helt. Irriterende når jeg skal putte noe i bilen på en parkeringsplass e.l., -da må jeg alltid åpne den siste delen manuelt.
Definisjonen av luksusproblem :)

Ditt forslag høres bra ut, men problemet er at denne funksjonen i hovedsak gjelder innendørs bruk. Innendørs mister man som regel GPS-signalene, og da er det stor risiko for at bilen bommer på egen posisjonering. Det kan videre føre til at luken åpner seg for mye/for lite, med de konsekvensene det fører med seg.
#15
Model S / Sv: Reversj aktiverer kurvelys
lørdag 28. januar 2017, klokken 15:36
Sitat fra: Muffinman på fredag 27. januar 2017, klokken 15:38
Fronten går jo sideveis når du svinger ved rygging, og da er det jo greit å se litt til sidene foran også. Ikke det at disse kurvelysene lyser såpass at de så veldig nyttige.
Riktig. Skjer også på min Škoda, som også har kurvelys. På Skodaen er kurvelysene mye kraftigere, så der merkes det.  Tror det er helt vanlig funksjon på biler med kurvelys.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA