Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JSK

#1
Hei!
Så bra at dere er interessert i denne laderen. Jeg har lest diskusjonen og tenkte jeg kunne avklare litt.
Laderen har en total effekt på 120 kW og det er ikke aktivt satt noen begrensning på effekt, men det er en begrensning på hva CHAdeMO-kabelen tåler så på denne kontakten kan max levere 62,5 kW. CCS-kontakten kan i teorien levere 120 kW, men ut ifra hva jeg vet så er det ingen som kan ta imot slik effekter enda.

Videre så er det en kurs som går til denne laderen og lastdelingen skjer internt og begynner først når bil nr to kobles til, men med tanke på at det er 120kW tilgjengelig så skal det mye til for at effekten begrenses pga bil nr to.

Jeg har snakket med flere som har kommet til laderen med forholdsvis tomt batteri og som fremdeles ikke har kommet over 50kW, så det er noen individuelle forskjeller. Som i alle andre tilfeller ved hurtiglading så er det bilen som etterspør en effekt fra laderen så det hadde derfor vært interessant å vite hva forhandlerne sier, feks om det er ulike sw-versjoner som tillater høyere effekter enn andre, vet dere noe om det?

Mvh Jørgen fra Grønn Kontakt
#2
Hei,
Infratek skal opp til Seljord og Haukeli på torsdag og fredag for å montere ladere, så om alt går som forventet kan man da lade der i løpet av få dager. Samtidig som Infratek er på plass skulle vi veldig gjerne hatt hjelpe til å teste disse laderne, med ulike biler. Er det noen her som har elbil og befinner seg i nærheten av dette området på fredag?
#3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Aksdal ute av drift
lørdag 10. oktober 2015, klokken 09:39
Aksdal er tilbake i normal drift!

I går kveld var ABB på stedet og skiftet delen som var defekt. Ny software er lastet inn of alt fungerer som det skal.

Beklager ventetiden.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Aksdal ute av drift
fredag 09. oktober 2015, klokken 14:45
Hei,

En liten oppdatering er at vi har fått tak i en ny del og tekniker er på vei til Aksdal fra Bergen.
Forhåpentligvis går reparasjonen bra, men bekrefter så fort jeg vet.
#5
Den nye laderen i Aksdal ute av drift.

Sist uke ble Chademo-laderen i Aksdal byttet ut med en ny, trippel lader fra ABB på grunn av en feil internt i laderen. Vi valgte å bytte ut den eksisterende laderen fordi løsningen med å bestille en ny del fra Nederland tok lengre tid og fordi vi vet at mange er avhengig av å lade i Aksdal, men nå viser det seg at denne nye laderen har en lignende feil, kun 7 dager etter oppstart.

Situasjonen er den at en datamaskin i laderen ikke lenger fungerer, noe som tilsier at laderen ikke startes opp. På samme måte som når en data ikke vil starte, så har laderen ingen funksjon.

Feilen ble oppdaget i går ettermiddag og ny del ble satt i bestilling med en gang, men ifølge leverandøren av laderen er det tvilsomt at denne kommer frem i dag. Grønn Kontakt, som våre kunder, synes at dette både er trist og pinlig. Vi har derfor fått sporingsnummer til den nye delen og vi ha fult fokus på å forskynde forsendelsen.

Vi vil oppdatere situasjonen så fort vi har noe nytt å melde.
Beklager situasjonen som har oppstått.
-   Grønn Kontakt
#6
Lading av Tesla / Sv: Test av AC lading på Åmot i Vinje
onsdag 26. august 2015, klokken 08:56
Hei,

Ja, det er en lader som enn så lenge står litt isolert.
Uansett er det alltid bra å høre at utstyret leverer bra med adapter :)
#7
Lading av Tesla / Test av AC lading på Åmot i Vinje
tirsdag 25. august 2015, klokken 13:13
Hei,

Grønn Kontakt etablerte en trippel hurtiglader på Åmot i Vinje for noen uker tilbake og vi har latt denne stå åpen i en periode til vi kunne se at alle kontakter fungerer som de skal. Det har vært en del lading på både CCS og Chademo, men ingen på type 2 kontakten. Dette har nok med at det står en superlader ved siden av, men om noen av dere skal forbi den veien og kunne hjulpet oss med å teste AC delen i noen minutter hadde det vært veldig bra.
Laderen står fremdeles åpen, så her vil det bare være å sette i kabel og trykke på start.
Håper dette lar seg gjøre.

MVH Jørgen fra Grønn Kontakt
#8
Hei alle!

Grønn Kontakt skal opp med en hurtiglader ved Vinjekroa i morgen, 05.08, og skulle gjerne hatt hjelpe til å teste denne etter commissioning. Ettersom det er veldig få forhandlere av elbiler i området lurer jeg derfor på om det er noen her som skal forbi Åmot i morgen/bor i området som kunne tenke seg og hjelpe til samtidig som du tjener noen hundre kroner i lademinutter?

Håper på raskt svar
#9
Hei alle!

Grønn Kontakt skal opp med en hurtiglader ved Vinjekroa i morgen, 05.08, og skulle gjerne hatt hjelpe til å teste denne etter commissioning. Ettersom det er veldig få forhandlere av elbiler i området lurer jeg derfor på om det er noen her som skal forbi Åmot i morgen/bor i området som kunne tenke seg og hjelpe til samtidig som du tjener noen hundre kroner i lademinutter?

Håper på raskt svar :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA