Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Havvo

#1
Da er Leafen solgt grunnet innføring av betaling i bygarasjen. Dette var den viktigste fordelen for meg.
#2
Jeg har spart ~18000 i året på parkering og det var grunnen til at jeg kjøpte Leaf. Men nå ryker den på Finn.no
#3
Gratis parkering i bygarasjen var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Leaf (pga jobb i byen). Nå når dette endres, så selger jeg nok elbilen og går tilbake til Dieselbil. Når fordelene forsvinner, gidder jeg ikke ha rekkeviddeangst heller.
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Er denne Leaf'en et greit kjøp?
torsdag 20. august 2015, klokken 08:55
Takk for svar alle sammen. Jeg sjekket denne bilen fysisk at det ikke var ladeport for hurtiglader. Fant ut at det trenger jeg.

Jeg kjøpte meg en helt ny europamodell Leaf Tekna fra Ecocar. Planen var da at kona skulle få min nesten nye Audi A6. Det som skjedde, var at hun stakk av med den nye Leaf'en. La derfor ut A6'en på finn og den ble solgt dagen etter.

Turen gikk da tilbake til Ecocar og jeg fikk en god pris på en til ny Leaf Tekna. Så nå står det to nye Leaf i garasjen. En svart og en hvit. Så hurtiglader trengs. Leaf dekker 95 % av vårt kjøremønster. (Bor i Bergen). Så får det bli leiebil de gangene det trengs heller. Reknestykket vil uansett bli pent å se på...
#5
Jeg er spent på å høre ulike erfaringer til sammenligning. Er forventet rekkevidde basert på historisk kjøremønster?
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Er denne Leaf'en et greit kjøp?
fredag 07. august 2015, klokken 22:16
Takk for svar.


Jeg tror ikke jeg kommer til å ha behov for hurtiglading med mitt kjøremønster...


Blir bilen skikkelig varm om vinteren uten varmepumpe? Hvor mye ekstra rekkevidde snakker vi om hvis det er varmepumpe? Virker varmepumpe inn på klimaanlegg (kulde) også eller går denne bare på varmen?
#7
Kjøpe elbil? / Er denne Leaf'en et greit kjøp?
fredag 07. august 2015, klokken 19:17
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60481274&searchclickthrough=true


Jeg har reservert denne til mandag. Batteriet viser 12 streker og er sikkert dermed i god stand?

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Jeg har 400V 16A type 2 boks i garasjen. Får jeg da nytte av 6,6 KW laderen? hvor lang tid vil det anslagsvis ta å lade fra null til full?

Bilen har ikke hurtiglader. Når kom hurtiglader i Leaf?

Og heller ikke varmepumpe? Jeg tror dette er en Visia modell. Er det en stor ulempe å ikke ha varmepumpe?
#8
Takker! Jeg må innrømme at jeg er sinnsykt fornøyd! Bilen dekker mitt behov og den er utrolig god å kjøre, så det får bare komme det som kommer.

Denne kommer jeg uansett til å ha i mange år og bruksverdien for meg blir høy. Reknestykket i forhold til fossilbil (også med tilhørende verditap) tror jeg ikke blir så hakkandes gale uansett på en så rimelig ny bil.
#9
Jeg tenkte litt på at 199 tusen virker som en veldig god pris. Hvis og når det kommer ny modell, måtte jeg sikkert regne med å betale en del mer? Det kommer vel neppe en ny Leaf med lengre rekkevidde til under 200'?
#10
Jeg har aldri hatt elbil før og kjøpte min første elbil i går:


Helt ny sort Nissan Leaf Tekna europeisk modell fra parallellimportør. Betalte 199 tusen ferdig registrert med husholdnings-ladekabel og type 2 32A ladekabel.


Så til tema:

Burde jeg ventet med å kjøpe siden det kanskje er ny modell like rundt hjørnet? Kanskje er svaret ja, men jeg gadd ikke å vente. Føler at 199 tusen for en helt ny bil som har lang nok rekkevidde til å dekke mitt daglige behov er en god handel.

Hvorfor vente på neste modell hvis dagens modell kan dekke mitt behov i forhold til kjøremønster?

På bilen min er det 5 års garanti på batteriene og 3 år på resten av bilen. Dette er etter min vurdering sikkert nok siden jeg har skjønt det slik at feilprosenten på Nissan Leaf er latterlig lav?

Valget stod mellom Leaf og Soul. De fleste tester bikker i Soul sin favør, men personlig likte jeg bedre å kjøre Leaf. Sittestilling, gode seter, stort bagasjerom og gode bakseter gjorde at jeg valgte Leaf. Soul hadde litt for lite bagasjerom til at jeg fikk barnevognen vår baki. I leaf gikk det uten problemer.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA