Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OleV

#1
Batterierne i 106'eren er i en 11 bloks kasse og en 6 bloks kasse samt 3 i motorrummet. = 20 blokke. I Berlingo har du en 11 og 2 6-er kasser samt 4 i motorrummet. =27 blokke
Der kan være en ide i at have ca 50/50 af de gamle og nye.
Men test dem alle, f. Eks med Biltemas billigste startbatteritester. De må ikke synke mere end ca 0.3 V ved belastning, i hvert fald helst det samme alle.
Svage batterier skal ikke anvendes og hvis de ikke holder over 6 V er de ikke gode nok. Og alle have nær samme spænding.
Mvh. Ole
#2
Kør ikke mere end 3000 km mellem vandservicerne.

Har ikke mistet elektrolyt om 'receptet' følges præcist.

Ole
#3
Av sup = forreste øverste batterikasse under motorhjælmen 3 blokke
Av inf   = forrest eunderste lige bag køleren 6 blokke
Ar d. = høyre halvdel af 11 kassen bag
Ar g. = venstre halvdel .....
Vannet finner ut af en slange på siden af batterikassen om Alf går som de skal.

Nipplerne har en ventil som skal presses ind for få vannet til at rinne.
Der finnes en adapter
T.eks. Voswinkel serie KN 06-1
Eller du må fixe noget selv.

Jeg kan sælge en herfra hvis det behøves har et par i reserve.

Batterierne skal være helt nyopladede så de er varme og der stadig er lidt luftbobler i elektrolytten, så undgår du at der spilles elektrolyt når de igen bliver varme og væsken utvider sig. En speciel lademodus som ellers anbefales, har jeg og mine venner aldrig brukt.

Vandalarmen skal nullstilles med diagnose værktøj Lexia eller TEP
Kan findes i Kina- utgave til PC  kan anvendes med f.eks en  gl. WIN XP på en NetBoot elle lign. - eller få hjælp af en landsmann i nærheten som har en.
Mvh. Og held med bilen.
Ole
#4
Glem alt om tempsensor!

De blå 'dimser' mener jeg er små kapacitorer, har nok noget at gøre med at dæmpe elektrisk støj.
Tillykke med reparationen.
Ole
#5
Hello Niram
I have a simulationerne problem,
Did you solve Your problem?
OleV
#6
Jeg har haft stor glæde af Biltemas batteritester, den billigste, god til at lave en grovsortering. Test efter nogen opladning, og se om de holder spænding og ved belastning ikke synker væsentligt under 6V.
Kapacitetstest og genoplivning vha. Junsi 4010 duo charger med en passende strømforsyning.
(Kan evt. gøres med batterier og en god billader parallelt i stedet for, kan dermed 'genbruge' afladningsstrømmen)
Hvor i verden holder du til? Er du i Danmark?
Mvh OleV
#7
Så alt afhænger af hvilken computer der er i SAGEM boksen.
Jeg har 2 Saxo'er de er på de to måder. Så det er en helt normal funktion.
Mvh. OleV
#8
Hej!
Har spurgt "Drivmedel" på svenska forum, han er vor hjælp i nøden hvis der er fejl på Actia laderen i Renault Clio, de er vist meget ens.
"Det finns tre temperatur sensorer (föler) i laddaren. Sitter i en kabelsko med två svarta tvinnade ledare. Micro processorn känner av temperaturen och styr en spänningsregulator som driver fläktarna.
Vanligaste felet är att defekta fläktar."
mvh OleV
#9
Hej! Snublede over denne tråd, fik en fin byggevejledning på tysk:

http://www.vectrix-forum.de/images/fbfiles/files/Bauanleitung_Typ_2_auf_Schuko.pdf

Kan jo let modificeres til ladekabel med fast ledning også.
Mvh Ole
#10
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: 19 stk saft blokker
torsdag 01. mai 2014, klokken 16:04
Clio-blokke er SAFT 100-MRE - forskellen til dem fra PSA er at vandpåfyldnigsstudsen sidder modsat dvs. hen mod batteripolen i Renault-blokkene. ellers er de ens.
mvh Ole
#11
Hvis det er en PSA -Peugeot/Citroën er der sikring og modsvarende forbindelseskobling ved hver batterikasse, der er 4 - men da alle blokkene er i serie er det nok at ta bort bare een.
Men Renault Kangoo ??
Mvh. OleV
#12
Hi!
Oliepropnøgle, Biltema 191175 - or make your own square key.
The oil leak - you have to disassemble the motor and change the sealants, they are common industry standards and should be obtainable at spare parts firms for agriculture or industry.
We have found some via internet for "Berlingo" -from Balticum! and most of them fits ok Saxo.
So no quick fix. But change the acellerator and wait for better wether and a good workspace-and perhaps som help- or a skilled EV-mechanics and pay the bill.
Best regards
OleV
#13
Hej!
Det sidste Marechal stik med kabel, som jerg købte fra restlageret i Københav ligner det første billede. Jeg tror der er en thermistor i Shuco- stikket så der er en ekstra leder ført frem i Marechal-stikket.
Mvh. OleV
#14
Hmm!
Ev-Lite is ok to reset alarms etc. But to analyze the probem a diagnostic computer is a must.
But what is your location, country?
Best regards OleV
#15
Hej!
Det vigtigste er om den agterste batterikasse er ok.
resten er "plade" "plastic" og "kosmetik".
Hilsen Olev
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA