Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - koveraasen

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Problemer med forvarming etter sommertid
lørdag 02. april 2016, klokken 09:41
Jeg prøvde først å nullstille timere på MMCS, og da skjedde det ingen ting. Forvarming startet fortsatt en time for seint. Deretter prøvde jeg å nullstille med appen, og da fungerte det faktisk. Tydligvis litt smårusk i programvaren.

Nå skal det også sies at jeg ikke har installert siste oppdatering av app/firmware i "frykt" for å ødelegge SMS-app oppsettet. Siden vi ikke er så veldig mange som har opplevd dette problemet har det kanskje kommet en fix i siste versjon av firmware(?)
#2
Mitsubishi Outl. PH / Problemer med forvarming etter sommertid
torsdag 31. mars 2016, klokken 14:54
Jeg har satt forvarming til starte automatisk hver morgen, men etter at vi byttet til sommertid så har ikke forvarmingen startet.

Mener å huske at jeg hadde samme problemet i høst når vi byttet til vintertid, og at jeg da måtte først stoppe og deretter re-schedulere for at det skulle starte til riktig tid, men det fungerte ikke denne gangen.

Noen tips?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Thule takstativ PHEV Outlander
fredag 25. mars 2016, klokken 09:31
Sitat fra: Taffelman på torsdag 24. mars 2016, klokken 22:59
Bruker Wingbar med 753 føtter og 4030 monteringskit som klemmer på railen.

I "monteringshullene" på innsiden av rails, så sitter det plast/gummipropper. Jeg monterte klemmene over disse da jeg syntes klemfestet satt bedre der.

Har kjørt med dette siden årsskiftet uten problemer, sitter som støpt.

Høres ut som det er litt forskjell på disse proppene på 2016- og 2015-modellen. Mine er av hardplast og bygger såpass mye ut at jeg tror ikke klemmen bør festes over disse uten å fjerne de først.

Høres uansett ut som disse monteringshullene ikke skal brukes av Thule-stativ da, selv om jeg mener å ha lest et sted at "originalt" Mitsubishi stativ (som er Thule Wingbar) skulle benytte disse hullene på en eller annen måte.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Thule takstativ PHEV Outlander
torsdag 24. mars 2016, klokken 21:38
Sitat fra: Vind på søndag 11. januar 2015, klokken 17:32
Outlander har hull i Rails som f.eks wingbar fra Thule bruker.  Har du skiboks er dette ikke helt idielt, så Thule har også fester som ikke bruker de 8 hullene i railen. 

For skistativ er dette en fordel (med hullene) da stativet sitter stødigere - og du risikerer ikke at de siger mot hverandre.

Jeg skjønner ikke helt hvordan Wingbar kan bruke disse hullene i railen. Jeg har Wingbar Edge og 4030 kit, men disse skal bare klemme rundt railen. Det ser jo heller ikke ut som det er gjenger i hullene, så jeg skjønner ikke helt greia med disse. Noen som kan forklare?
#5
Ladeplasser og ladekabler / Ensto Chago eFill
fredag 19. februar 2016, klokken 08:53
Jeg har en Ensto Chago eFill med type 1 kontakt som er veldig trang å koble til - spesielt nå på vinteren.  Må virkelig ta i for å få den på plass, og er redd for å ødelegge kontakten. Noen andre som har samme ladestasjon og sliter med den samme? Lurer på om det er noe galt med min og om det har noe for seg å få byttet kontakt, eller om de bare er slik?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Momentbegrensing
torsdag 11. februar 2016, klokken 11:03
Sitat fra: PokerFjes på tirsdag 19. januar 2016, klokken 21:52
Sitat fra: arnet på tirsdag 19. januar 2016, klokken 21:32
Prøvde å rygge opp en liten bratt bakke. Batteri var 50%, IEC gikk ikke. La inn 4WD da det så glatt ut. Etter noen meter stoppet bilen og girspak gikk fra R til N. Samtidig startet IEC. Prøvde en gang til med samme resultat. Ga meg etter dette da jeg ikke ville stresse bilen. Prøvde ikke uten 4WD og heller ikke å kjøre opp istedet for å rygge. Det var spor etter flere andre biler som hadde kjørt der... Noen erfaringer med dette?
Er det noen grunn til at du prøvde å rygge opp?
Jeg er litt på tynn is her, men bensinutgaven av Outlander har aktiv diff foran med LSD, og en åpen diff bak. Hvis PHEV har samme funksjonalitet (aktiv foran, åpen bak), så bør man absolutt kjøre med nesa opp. Bakhjulene vil ganske sikkert miste grepet på grunn av den enklere differensialen.
Jeg har sett en del youtubes på test av facelift Outlander, og jeg må si jeg er imponert over hvor bra den tar seg frem.

I følge denne artikkelen så har visst PHEV åpen differensial både foran og bak:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/spirit/technology/library/s-awc.html
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 4-hjulstrekk virket ikke på speilblanka
onsdag 10. februar 2016, klokken 14:35
Interessant å lese!

Jeg har prøvd å skjønne hvordan 4WD lock oppfører seg sammenlignet med S-AWC, men har ikke blitt helt klok på det. Såvidt jeg har skjønt så sørger 4WD lock for at det overføres mer kraft til bakakslingen enn vanlig, men ikke noe mer enn det.

Du skriver at du rygger opp, så med forhjul, mener du da faktiske forhjulene? Jeg vil jo tro at det nesten er en fordel å IKKE aktivere 4WD lock når man rygger, for å få mest mulig kraft på den "bakre akslingen" (altså fremhjulene)?

Jeg kan fint lite om 4WD-systemer, så det er mulig jeg er helt på jordet her. Håper noen med kompetanse på området kaster litt lys på dette :)
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Chademo-lading - økonomisk fornuftig?
lørdag 16. januar 2016, klokken 09:59
Ikke bare er det dyrt, men også veldig treigt med tanke på rekkevidden du får igjen. 30 min lading for å kunne kjøre 30-40km er jo håpløst. Du betaler vel også pr minutt og ikke pr kW, så du betaler mye mer pr kW enn en ren elbil med større batteri. 
#9
Mitsubishi Outl. PH / Forbrukt til oppvarming av kupé
lørdag 16. januar 2016, klokken 09:54
Jeg blir ikke helt klok på hvordan motoren oppfører seg på veldig kalde dager, slik som vi har hatt denne uken. Jeg har klimaanlegget satt til laveste temperatur (15 grader) og bilen er forvarmet før jeg begynner å kjøre. Allikevel føler jeg at motoren jobber hardt mer eller mindre mesteparten av turen - også når bilen står forholdsvis stille i køkjøring. Det virker nesten som oppvarming av kupé kun skjer med det elektriske varmeelementet, og overskuddsvarme fra forbrenningsmotoren ikke blir benyttet.

Basert på kjørecomputeren har forbruket siden forrige tanking (auto) vært på ca 1L/mil. Da har det kun vært daglig småkjøring. Batteriet lades hver natt og er alltid tomt på slutten av dagen. Jeg synes dette forbruket virker veldig høyt - faktisk høyere enn en ren fossilbil.

Noen som har samme erfaring, eller noen tanker og tips?
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: DAB+ i PHEV, dårlig antenne?
fredag 15. januar 2016, klokken 11:24
Jeg har forrige modell uten haifinne, så det er ikke noe direkte svar på ditt spm, men der er i hvertfall mottaket veldig bra. Jeg er faktisk imponert over hvor bra DAB fungerer - selv i tunneler.
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Fjernlys treghet
onsdag 13. januar 2016, klokken 11:16
Ingen treghet på min 2014 modell heller. Synes det funker fint.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV SMS Remote tilgjengelig
onsdag 13. januar 2016, klokken 11:14
Jeg har ikke oppdatert Android-telefonen i bilen, men har oppdatert min iPhone, og den ber om å oppdatere software i bilen når jeg starter den. Har ikke gjort det i frykt for å bryte kompatibiliteten med SMS Remote. Det betyr at jeg ikke lenger kan bruke appen fra min vanlige telefon, men kun den som sitter i bilen - som er litt synd.
#13
Mitsubishi Outl. PH / Mye eksos
tirsdag 05. januar 2016, klokken 18:26
Er det bare meg, eller slipper bilen ut enorme mengder eksos når ICE går? Nå når det er kaldt i luften er det veldig synlig. Nesten flaut å stå i rushtrafikk. Noen andre som har tenkt over dette?
#14
Mitsubishi Outl. PH / Hva lager lyden? (2015-modell)
mandag 04. januar 2016, klokken 14:07
Har en periode nå irritert meg over en lyd som kommer et eller annet sted fra bak/under bilen. Det virker som et eller annet er løst og slår borti noe annet ved oppbremsing, akselerasjon, humper o.l.
Det er ikke spesielt høyt, men høres rimelig greit fra førersetet hvis volumet på radioen er lavt.

Det høres som sagt ut til at det kommer fra bagasjerom, eller under bagasjerom, men har ikke fått plassert den noe mer nøyaktig. Har fjernet alle løse ting fra bagasjerom, inkludert plater og pastdeksel for 12V batter, men lyden er der fortsatt. Noen som har samme lyd, og vet hva dette kan skyldes?

Har også en litt merkelig lyd fra bakenden på bilen når jeg lukker dørene. Selv om jeg lukker dørene VELDIG forsiktig så kommer det en lyd fra området rundt lyktene. Det skjer på begge sidene, men kun hvis bakluka er igjen. Det høres allikvel ikke ut som lyden kommer fra selv bakluka, eller skyldes noe slark i denne. Litt vanskelig å forklare, men igjen, hvis noen skjønner hva jeg mener og har noen tips, så hadde det vært strålenede!
#15
Mitsubishi Outl. PH / Deaktivere automatisk spyling av frontlykter
fredag 11. desember 2015, klokken 15:35
Når jeg spyler frontruten så hender det av og til at frontlyktene også får seg dusj. Det skjer bare av og til, uten at jeg helt har klart å finne noe mønster. Er det noen som vet om dette kan deaktiveres, slik at jeg kun spyler det jeg vil spyle? Jeg fant en innstilling for "komfort spyling" i menyen som jeg deaktiverte. Denne gjorde at det ikke lenger er et automatisk spyle-program hvis jeg kun knepper i spaken, men det ser ikke ut som det gjorde noe til eller fra på frontlyktene. Any idea?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA