Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hakotand

#1
Avansert: Batterier og Lading / Lading av to elbiler i garasje, 400V
fredag 28. oktober 2016, klokken 20:53
Hei,

Vi har en tesla og en e-golf og bygger nå ny garasje med tilgang til 400V siden dette er et nytt boligfelt. Vet ikke om det er lagt opp i sikringsskapet enda, men muligheten er i alle fall der.

Det jeg nå lurer på er hvordan jeg skal legge opp dette for framtida, uten at det blir helt hinsides dyrt. Bør jeg ha en kurs til hver av bilene, eller gå for en dobbeltlader som jeg kan lade begge på? Er jo også viktig at når e-golfen er ferdig ladet midt på natten, at teslaen tar over all kapasitet.

Videre lurer jeg også på om et b-vern må settes i sikringsskap, eller om det følger med enkelte løsninger?

Håkon.
#2
Model S / Sv: Småbarn i Tesla Model S
søndag 29. mai 2016, klokken 09:41
Takk for hjelp - vi testet en bil hos Tesla på Rud i går, og tre barneseter er rimelig vanskelig. I tillegg ser jeg at setene ikke er helt flate ut til hver dør noe som fort kan føre til misdannelser på setet dersom man presser barnesetene helt bort i kanten. Tror løsningen er å droppe firehjulsdrift, og dermed også ha bedre plass i front. Da har man meget god plass med 7 seter. Alternativ 2 er jo bare å handle nå, og heller bytte ut i en X neste år. Er ikke de store avskrivningene å snakke om slik det ser ut nå. Kona er ikke gravid enda så vidt meg bekjent ;)

Helt korrekt at det er sikrere om barna sitter i motsatt kjøreretning, eneste problemet er at vår eldste mann på 5 år fort blir kvalm når vi kjører bil og da er det bedre å sitte "riktig" vei  :) I alle fall når man skal kjøre svingete europaveier på vinterstid opp til fjellet.



#3
Model S / Sv: Småbarn i Tesla Model S
lørdag 28. mai 2016, klokken 09:28
Vi vurderer helt klart 7-seter. Det som imidlertid gjør meg litt skeptisk er at barna da må sitte mot kjøreretning i tillegg til at man mister mye bagasjeplass på langturer.

Vi får rett og slett teste det ut, både i bilene med 3 isofix og de med 2.

#4
Model S / Sv: Småbarn i Tesla Model S
fredag 27. mai 2016, klokken 21:51
Hei,

Vi har allerede en e-Golf, men ønsker nå å bytte ut en eldre Mondeo med en Tesla model S. Det eneste som gjør at vi er litt usikre er hva vi kan vente oss når vi må ha 3 barneseter inn i bilen (rad 2). Det er her snakk om en på 6, en på 4 og en nyfødt. Med andre ord må minst et sete stå bakovervendt i bilen (mest sannsynlig vil det bli i midten...).

Er det noen som har erfaringer med dette, og evt forskjellen på bilene som har 2 isofix vs 3 isofix? Dette er eneste ankepunktet vi har ift å kjøpe Tesla framfor evt S Max eller andre stusselige familiebiler.

Tusen takk for hjelp.
#5
Kjøpe elbil? / Sv: 3 barneseter i Telsa S?
fredag 27. mai 2016, klokken 21:46
Takk for svar. Skal uansett prøvekjøre, men greit å høre litt hva slags erfaringer folk har gjort seg over tid med en slik løsning.

Jeg poster på tesladelen også :)
#6
Kjøpe elbil? / 3 barneseter i Telsa S?
fredag 27. mai 2016, klokken 19:45
Hei,

Vi har allerede en e-Golf, men ønsker nå å bytte ut en eldre Mondeo med en Tesla model S. Det eneste som gjør at vi er litt usikre er hva vi kan vente oss når vi må ha 3 barneseter inn i bilen (rad 2). Det er her snakk om en på 6, en på 4 og en nyfødt. Med andre ord må minst et sete stå bakovervendt i bilen (mest sannsynlig vil det bli i midten...).

Er det noen som har erfaringer med dette, og evt forskjellen på bilene som har 2 isofix vs 3 isofix? Dette er eneste ankepunktet vi har ift å kjøpe Tesla framfor evt S Max eller andre stusselige familiebiler.

Tusen takk for hjelp.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA