Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stensae

#1
Kjempefornøyd med dieselvarmer i e-golfen vår. Fungerer helt supert!
Brukte "sladd", og laget tank med nivålampe. Veldig bra alle tips som er i denne tråden! Brukte varmer og monteringssett som ohm anbefalte.
#2
Sitat fra: EAKF på fredag 07. august 2015, klokken 23:49
Nå er sladden også klar, Torgrim. Gratulerer med "sladd MK1, SN:01"
Bruker du den motstanden mellom 12 v og blå ledning eller
Fungerer det like bra uten?
#3
Sitat fra: Ohm på mandag 27. juli 2015, klokken 19:04
Sitat fra: PokerFjes på mandag 27. juli 2015, klokken 15:42
Jeg har VP og håper ikke det kompliserer installasjonen. Ser ut til at bioetanol-drevet Eberspächer er ganske nytt, men de har ankommet prislistene. 50% dyrere enn D4S-modellen du har brukt Ohm, men ut fra de bildene jeg har funnet kan det se ut som E4S er en fysisk direct swap med D4S.

http://www.eberspacher.com/fileadmin/data/countrysites/EB_UK/pdf_files/info_pdf_ebuk/heating_pdf_ebuk/bioethanol_leaflet_jn633.pdf
http://www.eberspaecher.no/fileadmin/data/countrysites/EB_Norwegen/pdf/Prislister/Bilvarme_prisliste_Ebersp%C3%A4cher_mars_2015.pdf

Jeg har klødd meg litt i hodet over de forskjellige modellnavnene i Hydronics-serien. Her er en liten oversikt jeg fant på http://www.letonkinoisvarnish.uk/eberspacher_intro_1.html
Bare sånn at man ikke kjøper billig feil varmer via Ebay (slik jeg nesten holdt på å gjøre  ::)

Water heater models
Oldest models           D4W (not sold in UK), D5W, D7W, D9W, D10W.
Hydronic OEM            D3WZ, D5WZ, possibly D4WZ,  (OEM specific heaters with no water pump)
Hydronic current        D4WS (24v), D4WSC (12v), D5WS (24v), D5WSC (12v)
Hydronic II             D4S, D5S, D5SC   (Not currently being sold in UK, they are on the continent)
Hydronic M I            D10W
Hydronic M II (2013)    M8, M10, M12,
Hydronic L I            L16, L24, L30, L35
Hydronic L II           LII16, LII24, LII30, LII35

Har ikke studert vp golfens varmesystem like grundige som på min egen eGolf, men litt mer komplisert er det. Men det bør ikke by på problemer å montere på den. Jeg anbefaler enten 4kw eller 5 kw Hydronic. Ring eber Norge, de har god peiling. Fordelen med 5 kw modellen er at den er kraftigere på full speed, men har like mye effekt på halv trinn som 4 kw brenneren.

Til uka blir det nok montert tank, siden jeg har ferie.
Har du funnet en ferdig tank som passer eller fått en laget? Gjerne tips om dette hvis du har!
#4
Sitat fra: Ohm på tirsdag 03. mars 2015, klokken 09:45
Det er en her på forumet som har funnet ut av det, og det er mulig å lage en slik løsning. Man trenger noen motstander som lurer bilens elektronikk til å tro at PTC er tilkoblet. Hvis man bare kobler det ut, vil bilen gi feilmeldinger og ikke starte. Jeg har planer om å teste ut dette, vedkommende som har laget elektronikken/motstandene har lagt ut dette på forumet og kan kanskje være behjelpelig med å lage dette for salg. Her kreves det kunnskap om elektronikk, som overgår det jeg kan.

For øvrig, så fungerer det svært bra slik det er nå. Man har full effekt på motor hvis man trykker gassen helt i bunn ved forbikjøring osv. Ellers er noe av poenget å få mest mulig rekkevidde når det trengs, og da er eco+ en bra modus å kjøre i.
Kan du kjøre i normalmodus med brenneren i gang og? Tenkte hvis man har behov for litt mer power i noen minutter( vi kjører til en barnehage der det er veldig bratt opp, 4-5 minutter, veldig slakk i strikken der på eco+) ellers passer det fint med behovet her å kjøre i eco +
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA