Og slik gikk det:
Det regnet tungt over Østlandet med masse vann på veiene, og det var 120 km fra dør til dør. I kun 10 kalde juli-grader måtte vindusvisker, frontrutevarme og setevarme til for å holde vann, dugg og forkjølelse unna. Allerede på Kløfta skjønte jeg at her måtte det lades (80 km rekkevidde og 85 km til målet), selv med forsiktig kjøring uten last eller passasjerer, 2.8 bar i dekkene og Eco modus. 15 min sms-krangel i striregn med ladeautomaten bak Kiwi (stasjonen er opptatt (!) - ja det er jo meg!) og 20 min lading senere fortsatte turen.
På tilbaketur etter 6 timer saktelading (som på mystisk vis hadde stoppet på 3/4 av seg selv og måtte startes på nytt) hadde regnet avtatt og jeg kostet på meg Normal modus, men igjen turte jeg ikke annet enn å lade på Kløfta igjen (45km rekkevidde og 32 km til målet). 20 min kø ved hurtiglader, ny 10 min sms-krangel med automaten, og 15 min lading, før e-up og jeg kunne cruise inn til Tigerstaden. Pluss for søndagsåpen Kiwi. Minus for at de første 20 min *ikke* er gratis slik det står på Hurtigladekartet (gjalt kun i 2014).
e-up er en søt liten bil, men hun får ikke være med på langtur (120km) med meg igjen.
Det regnet tungt over Østlandet med masse vann på veiene, og det var 120 km fra dør til dør. I kun 10 kalde juli-grader måtte vindusvisker, frontrutevarme og setevarme til for å holde vann, dugg og forkjølelse unna. Allerede på Kløfta skjønte jeg at her måtte det lades (80 km rekkevidde og 85 km til målet), selv med forsiktig kjøring uten last eller passasjerer, 2.8 bar i dekkene og Eco modus. 15 min sms-krangel i striregn med ladeautomaten bak Kiwi (stasjonen er opptatt (!) - ja det er jo meg!) og 20 min lading senere fortsatte turen.
På tilbaketur etter 6 timer saktelading (som på mystisk vis hadde stoppet på 3/4 av seg selv og måtte startes på nytt) hadde regnet avtatt og jeg kostet på meg Normal modus, men igjen turte jeg ikke annet enn å lade på Kløfta igjen (45km rekkevidde og 32 km til målet). 20 min kø ved hurtiglader, ny 10 min sms-krangel med automaten, og 15 min lading, før e-up og jeg kunne cruise inn til Tigerstaden. Pluss for søndagsåpen Kiwi. Minus for at de første 20 min *ikke* er gratis slik det står på Hurtigladekartet (gjalt kun i 2014).
e-up er en søt liten bil, men hun får ikke være med på langtur (120km) med meg igjen.