Supert, takk for svar! Lading av elbil er et nytt emne og det ser dessverre ut som om det er endel å sette seg inn i. I hvertfall før man har bilen og ting antakelig løser seg av seg selv.
Jeg antar at det er fornuftig å legge 400V til garasjen.
Jeg gjerne skulle shoppet rundt og ser feks at det finnes en interessant Zapcharger som i teorien skal kunne gjøre alt. Har noen erfaring på disse og er det tryggere å gå for kjente leverandører som Siemens? Kjipt om Zaptec går konk og appen er historie. Zapcharger pro er vel overkill også for en privatgarasje?
Ser også at det rapporteres at noen e-Golf 2018 kun har 1x32 (mangler en pinne i kontakten i bilen) mens andre også har 2x16A. Dette må jo være feil... Lages ikke alle bilene like i det tekniske?
Med mine begrensede el kunnskaper høres 2x16 mest logisk ut? ...pga balansering?
Med disse usikkerhetene blir det liksom enklest å gå for VW sin anbefalte lader (hva den nå heter), selv om det virker litt tafatt, og kanskje blir dyrest i lengden?
Jeg antar at det er fornuftig å legge 400V til garasjen.
Jeg gjerne skulle shoppet rundt og ser feks at det finnes en interessant Zapcharger som i teorien skal kunne gjøre alt. Har noen erfaring på disse og er det tryggere å gå for kjente leverandører som Siemens? Kjipt om Zaptec går konk og appen er historie. Zapcharger pro er vel overkill også for en privatgarasje?
Ser også at det rapporteres at noen e-Golf 2018 kun har 1x32 (mangler en pinne i kontakten i bilen) mens andre også har 2x16A. Dette må jo være feil... Lages ikke alle bilene like i det tekniske?
Med mine begrensede el kunnskaper høres 2x16 mest logisk ut? ...pga balansering?
Med disse usikkerhetene blir det liksom enklest å gå for VW sin anbefalte lader (hva den nå heter), selv om det virker litt tafatt, og kanskje blir dyrest i lengden?