Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Toft

#1
e-Golf / Sv: Valg av bil
tirsdag 25. august 2015, klokken 23:10
Takk for tilbudet, men går nok for en nybil denne gangen:)
#2
e-Golf / Sv: Valg av bil
mandag 24. august 2015, klokken 14:18
Takk. Mye fornuftig her. Alltid greit å kunne spørre på forum da det er her de ærlige meningene kommer frem. Det er en 2015 vs. en 2016 ja, så den nyeste har i tillegg MIB II uten at det vektlegges så voldsomt for min del. Ny til 270 er nok kanskje det beste kjøpet siden det ligger inne en ganske OK rabatt i prisen, men det sitter bare så langt inne å bruke så mye på en elbil som tross alt har litt begrenset rekkevidde, og som en må forvente et kraftig verdifall på med tanke på utviklingen som skjer på elbiler og fare for at flere av fordelene med gratis parkering mm. vil forsvinne om noen år.
#3
e-Golf / Valg av bil
mandag 24. august 2015, klokken 12:09
Hei,

Har landet på at eGolf er den elbilen jeg ønsker å gå for, men har veldig lyst å få noen innspill fra brukere her inne i forbindelse med valg mellom to aktuelle biler.
En ett år gammel demobil til 245 som har gått rundt 12000 km eller en helt ny til 271. Forskjellen i utstyrsnivå er at demobilen har keyless, el. speil og ambientebelysning som ikke den nye har. Den nye har varmepumpe, noe demobilen ikke har. Den nye er i tillegg svart (som jeg tror er en farge som holder seg bedre i pris enn den hvite på demobilen). Å bestille en skreddersydd ny er ikke aktuelt på grunn av ventetid.

Varmepumpe er noe jeg egentlig kun ser på som positivt mhp. 2.håndsverdi og ikke noe som bil ha noe å si for mitt kjøremønster. Keyless er også et tillegg jeg synes er viktig.

Så da står valget mellom flett ny uten keyless, eller ett år gammel uten varmepumpe. 26.000,- er jo litt penger.

Noen som vil dele sine tanker?
#4
e-Golf / Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?
onsdag 19. august 2015, klokken 11:17
Takk for svar. Får plass i en Leaf jeg testet, så hadde håper det var plass også i eGolfen, men den har vel et noe mindre bagasjerom. Nedslåing av seter er selvfølgelig en mulighet, men med bilstolser for ungene som da må legges ned blir det litt mer plunder enn jeg så for meg:)
#5
e-Golf / Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?
onsdag 19. august 2015, klokken 10:25
Sitat fra: Peterik på tirsdag 27. januar 2015, klokken 10:50
1. 400 km rekkevidde (300+ om vinteren) Teknologien finnes sikkert allerede hos VW. Da kunne jeg kvittet meg med min diesel Golf, som hovedsaklig beholdes for turer lengre enn 130 km.

2. Akselerasjon 0-100 på under 7 sekunder (BMV i3 er irriterende, med sin 7,2 ;))

3. Plass til golfbag i bagasjerom, uten å måtte slå ned noe sete ::)

Vurderer å kjøpe meg eGolf, men fikk litt kalde føtter når jeg leste at det ikke en gang var plass til å ta med golfbaggen min i bagasjerommet. Kan det stemme?
#6
Dekk / Felger / Harry eller stilig?
mandag 20. juli 2015, klokken 00:13
Litt nysgjerrig på hva folket her inne synes om de nye Autech 17"felgene som er mulig å bestille på Leafen?

Personlig tenkte jeg umiddelbart at de så rimelig harry ut, men tar meg nå i å synes de likevel er litt stilige etter å ha sett flere biler med dem.

I utgangspunktet hadde jeg ønsket å bestille Teknafelgene på Acentaen jeg vurderer, men dette var ikke mulig. 2500,- for å oppgraderer de kjedelige 16" felgene på Acentaen til 17" Autech felger ble derfor aktuelt.

Men de er rimelig spesielle da...

#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Hjelp til valg av modell
onsdag 15. juli 2015, klokken 23:49
Takk for svar! Nyttig info om Led-lysene. Trodde bare det var gunstig med Led mhp. strømforbruk.

Da kan det se ut som om ekstrautstyret til Nordic rettferdiggjør ekstrakostnaden. Ser jeg kan kjøpe til 17"-felger på Acentaen også til 2500,-, men dette er blå Autech-felger som ut i fra det jeg kan se på tilgjengelige biler på internett er veldig lite brukt (sikkert fordi de ser litt spesielle ut). Felgene som står på Tekna og Nordic er sikkert ikke mulig å kjøpe som tilvalg.

Hvor mye 6,6 ladere har å si er jeg fortsatt litt usikker på. Har bare vanlig stikkontakt hjemme, så ut i fra det er det ingen grunn til å gå for 6,6-laderen. Forstår jeg det riktig at en på en ladestasjon kan lade 3 ganger så raskt med 6,6 laderen? Hjemme kan jeg uansett bare få 10 A med tradisjonell stikkontakt, men på ladestasjon kan jeg få 32A hvis jeg har 6,6 lader og type2 mode3-kabel, men bare 16A hvis jeg har den laderen som står i Acentaen?
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hjelp til valg av modell
tirsdag 14. juli 2015, klokken 17:34
Takk for nyttig tilbakemelding.

Har i utgangspunktet tenkt å ha den 7-10 år, så det er nok viktigere å tenke på eget behov fremfor å legge for stor vekt på verditap og resalg.

At Tekna og Nordic har mindre bagasjerom og har mindre rekkevidde pga hjulstørrelse var jeg ikke klar over. Ikke sikkert Boseanlegget tar så voldsomt stor plass, men at det ligger der med fare for å ødelegges i det en slenger ting inn i bagasjerommet er jo et viktig moment.

Lysten til å legge i litt ekstra for å få Nordic går nok mest på følelser og mindre fornuft siden en av de viktigste grunnene er at jeg synes Leafen ser mye bedre ut med 17"felgene...
#9
Leaf 2010-2017 / Hjelp til valg av modell
tirsdag 14. juli 2015, klokken 10:36
Hei,

har planer om å kjøpe meg Leaf i nær fremtid og ser Nissan har kampanjepriser på 2015-modellen nå. Er klar over at det er mulig ny modell med rekkevidde på gang, men har rett og slett ikke tid til å vente, da jeg trenger bilen nå.

Har slått fra meg Visia pga utstyrsnivå litt under det jeg trenger og en tanke om at denne kan bli vanskeligere å få solgt en gang i fremtiden.

Vurderte også brukt, og tenkte da på en "norsk" 2013-modell eller nyere. Ser det ligger ute relativt få av disse og at prisene er tett på en helt ny Leaf.

Har fått tilbud fra forhandler på en Nordic til ca 237.000,- (inkl. met.lakk, dabradio, vinterhjul, ekstra ladekabel type 2 mode3 og verdikupong for leiebil + hurtiglading). I tillegg tilbud på en Acenta til 224.000,-

Har fått tilbud fra forhandler om en Acenta til 224.000,- med tilsvarende pakke.

Spørsmålet blir da om en skal legge i 13.000,- for å få 17"lettmetallfelger, Led-lys, Boseanlegg og litt annen type ryggekamera. I tillegg er det vel 6,6-lader på Nordic. Betyr vel at en kan lade hurtigere på riktig type anlegg? Den ekstra type 2 mode3-kabelen som er med på Acentaen gir vel ikke samme mulighet så lenge det ikke er en 6,6-lader innebygget? Har vel egentlig ikke behov for dette ekstra utstyret, men hvis det er sannynlig at en får igjen rundt 10.000,- mer for bilen en gang i fremtiden er det nok greit å spytte i litt ekstra nå?

Har også mulighet til å få en 4 mnd. gammel demobil (Nordic) til 220.000,-

Dersom noen har innspill og synspunkter setter jeg veldig stor pris på en tilbakemelding.

Atle
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA