Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Georgios

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Charge-funksjonen
tirsdag 07. juli 2015, klokken 12:12
Takk for tips, har ingen spesielle behov, så da blir det bare til at jeg kjører og lar bilen styre hele hopprennet. Eneste minuset var at forhandler ikke hadde lastenett/grind inne, så får ikke montert det før vi kjører. Mulig vi må ta med oss litt mindre stasj en først planlagt.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Charge-funksjonen
tirsdag 07. juli 2015, klokken 09:42
Var det jeg antok. Vi har ikke veldig mye langkjøring i det daglige, så hverdagen vår kommer til å bestå av kun EL, men skal kjøre langt nå på fredag. Anbefalingen din da vil være å kjøre på bensin, altså save på save(?) stort sett hele tiden, kun EL i lavere hastigheter?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Charge-funksjonen
mandag 06. juli 2015, klokken 14:18
Ny eier, får min Outlander PHEV 2015 på onsdag.

Har prøvd å lese meg litt opp, men som det meste annet jeg holder jeg på med, regner jeg med å lære mest når jeg kommer igang med kjøringa.

Men det er et par ting jeg lurer på, om man kjører med charge-funksjon så forstår jeg det slik at man kjører på EL, men bensinmotoren stort sett brukes til lading, hvor lenge evnt langt, må man kjøre for å lade batteriet fult?

Har ikke garasje, så er også litt spent på lading ute, har forstått det slik at det ikke er noe problem hverken i regn eller på vinterstid, men er det noen forhåndsregler man bør ta?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA