Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rkiljet

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: blinklys lyd
mandag 11. juli 2016, klokken 08:37
Sett på håndbrekket, start bilen, så kommer du inn i servicemenyen for bl.a. dette ved å bruke menyknappen til venstre for rattet.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpe Outlander PHEV nå eller vente?
torsdag 26. mai 2016, klokken 13:05
Var en tur bortom Motorforum Fredrikstad nå for å høre med dem om det med knapp for ren EV-drift på 2017-modellen.

Tydeligvis så gir de ikke selgerne sine opplæring i detaljer rundt PHEV. Han skjønte ikke hva jeg mente for noe, og svarte bare at bilen bestemmer det selv. Da jeg prøvde forklare, avbrøt han hele tiden med at bilen kunne ikke vite om batteriet var tomt, så derfor starter motoren...

Selv ikke da jeg forklarte at hva han kom til å svare avgjør om han selger en 2017-modell til meg, eller ikke var han videre interessert i å høre nærmere etter. Så enten vet de ikke ennå. Eller så bryr de seg ikke.

Jeg tenker vel som så at dersom det er noe som kommer, så er det noe som hadde vært frontet bedre ut i salgsapparatet.

#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Hurtiglading på Gardermoen for PHEV
mandag 23. mai 2016, klokken 15:00
CHAdeMO er hurtiglading for PHEV'n, men prisen for hurtiglading er vel forholdsvis stiv ift kr per km, kontra å kjøre på bensin.
Det lønte seg ihvertfall ikke sist gang jeg regnet på det.

Tok en kjapp titt på hurtigladekartet (http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet)
Nærmeste er vel Fortum Hurtigladestasjon, Gardermoen
Næringsparkvegen 400, 2050 Jessheim

#4
Nederst på side 6 på brosjyren fra Mitsubishi her: http://www.mitsubishi-motors.no/workarea/downloadasset.aspx?id=30064771544 står det "EV Drive Mode: Kun elektrisk
Elektromotorene forsyner bilen med ren strømenergi som i sin tur gir null
utslipp og forbruk. I elektrisk modus går bilen veldig stille, samtidig som du
kjører miljøvennlig"

Samtidig på samme side står det også at bilen velger selv kjøremodus...
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Godt eller dårlig tilbud? Instyle+
fredag 15. april 2016, klokken 11:22
2017-modellen ser ut til å leveres med ren EV-mode, jeg ville ventet.

"The Outlander PHEV features three available driving modes, including the full electric EV mode,"
Kilde: http://www.carscoops.com/2016/03/mitsubishi-finally-debuts-2017.html

#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Forsikring
tirsdag 05. april 2016, klokken 08:08
Kjørelengden spiller vel vesentlig inn på prisen.
Jeg har 16000 km , 75% bonus 4. år , kr. 6517,- "Bil pluss" hos Gjensidige.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV og kulde
søndag 13. mars 2016, klokken 10:35
@Joh Kobbe: Det er flere av oss som har biler uten forvarming, der er alternativet DEFA.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV og kulde
fredag 11. mars 2016, klokken 13:10
Jeg satt inn dette i januar, og har ikke angret et sekund.

Fikk montert Defa Warmup 1400 med kupévarmer og fjernkontroll.
Denne: http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/warmup/warmup_ii_1400_smartstart/

Med å skru av * , og 15 grader på klimaanlegget har det vært mulig å kjøre rent elektrisk med unntak av de kaldeste dagene, og med gjenbruk på, så  forsvinner ikke varmen så fort heller. Har ikke vært nevneverdig plaget med dugg heller.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
fredag 26. februar 2016, klokken 13:47
Eureka! Dersom den fungerer som ren elbil om motoren går tom for bensin, så vil det i praksis si at om man selv lager en bryter i forbindelse med sikringen til bensinpumpa, eller liknende, så har man det på plass.
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøremønster
onsdag 17. februar 2016, klokken 22:03
Når du slipper gassen kan regenereringen sammenliknes som motorbrems. Avhengig av graden av regenerering, jo kraftigere bremsing. (B1-B5)

På landeveiskjøring går det litt sport i å bruke dette for å regulere farten.

Jeg synes faktisk at i B0 (ingen regenerering ) så triller bilen lettere enn om den står i D, men mulig det bare er noe jeg innbiller meg.

Med B5 er det som å kaste ut dreggen.

#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV - uten lade mulighet...
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:11
Uten lademulighet er man tvunget til å bruke bilens Charge-funksjon for å fylle batteriet nogenlunde, det vil gi uforholdsmessig høyt forbruk, og du vil absolutt miste mye av gevinsten med en slik bil.

Dersom du har lademulighet er jo kjøremønsteret på 4-30km per dag midt i blinken for denne bilen. Forutsatt forvarming på vinteren.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:08
Chargefunksjonen er sulten, så den vil gi høyt forbruk om den står på  :)
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:56
Hva slags kjøring ser du for deg, Amadeus? Med det forbruket?

"Skvær tom" for strøm og motorveikjøring på ca 110 km med mesteparten i hastighet over 100 så landet jeg på 0,71 i går.

Eneste gangene over literen har vært ved mye bykjøring tom for strøm, før bilen har rukket lade noe så den kan gå i normal hybridmodus.
#14
Hvor mye lades det med? 10A eller 16A? Var det ikke snakk om i tidligere poster på forumet at med mindre man lader med 16A, så bruker forvarmingen mer strøm enn batteriet lades med?
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ladetid
torsdag 28. januar 2016, klokken 21:51
Min erfaring er i ca 5,5t på 10A og drøyt 3 på 16A, er rundt det som stend i bokji mener jeg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA