Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eivindb

#1
Sitat fra: sveander på torsdag 28. september 2017, klokken 10:00
Litt usikker på hva du spør om. Personlig så vil jeg aldri dra en elsykkel utenfor "vanlig" vei.
For meg da vil en hybrid være også vintersykkel. Men skal du ha en elsykkel å sykle i skog og mark meg så er jo svaret klart.

Er det forresten lov nå å sykle i skogen med elsykkel?

Jeg spør etter en hvilken elsykkel jeg bør velge når jeg skal sykle til jobb hele året (på vei/gang- og sykkelsti), 8 km hver vei. Stort sett flatt, med unntak av bro på 1 km og et par bakker.
#2
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Hybrid- eller terrengsykkel
torsdag 28. september 2017, klokken 09:47
Jeg planlegger å kjøpe elsykkel, og ønsker råd om jeg skal velge hybrid med plass til piggdekk, eller terrengsykkel.
Sykkelen skal brukes til å sykle til jobb året rundt i Tromsø. Det er 8 km hver vei. Stort sett flatt, med unntak av bro på 1 km og et par bakker.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Drivstofforbruk PHEV
tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:07
Noen som har erfaringer med faktisk drivstofforbruk på PHEV 2016/2015? Småkjøring og landevei.
#4
Model S / Sv: Dobbeltlader nødvendig?
torsdag 06. august 2015, klokken 16:27
Sitat fra: cairnz på torsdag 06. august 2015, klokken 15:53
For raskere lading enn 11kW på AC (altså Type 2) så må du ha dobbeltlader.
For rask lading på Chademo eller Supercharger, så har dobbeltlader ingenting å si.

Se på https://www.statoil.no/no_NO/pg1334086535135/private/milesDrivstoff/Hurtiglader.html

Hvordan kan man få utnyttet 43kW på Mode3, Type2-lader?
#5
Model S / Dobbeltlader nødvendig?
torsdag 06. august 2015, klokken 15:45
Trenger man dobbeltlader for å utnytte mer enn 11kW på f.eks. Statoil hurtiglader?
Hvis ikke, i hvilke tilfeller trenger man det?
#6
Model S / Sv: Fortsatt problemer med panotak på 2015-modell?
onsdag 05. august 2015, klokken 09:45
Har du hatt andre problemer enn lekkasje?
#7
Model S / Fortsatt problemer med panotak på 2015-modell?
onsdag 05. august 2015, klokken 09:13
Har lest mye om panotak i det siste, og har et inntrykk av at det har vært diverse problemer med dette (Fukt, støy, kulde etc)

Er dette fortsatt tilfelle? I løpet av 2016 kommer jeg til å kjøpe S85D (sannsynligvis 2015 modell), men er usikker på om jeg skal gå for panotak eller ikke. Kjekt å kunne feste takstativ, men jeg lar ikke det gå på bekostning av at jeg blir utsatt for fukt- og støyproblemer i kupéen.
#8
Model S / 70D eller 85D
mandag 27. juli 2015, klokken 23:53
Pr i dag kjører jeg max 25 mil pr dag. Bor i Tromsø og kjører en del i indre Troms. (Kaldt på vinteren). Spørsmålet er om jeg bør gå for 70D eller 85D. Reduseres rekkevidden mye jo kaldere det blir? Vil det ta lang tid å lade en 70D tilstrekkelig ved feks SC? Kan jeg klare meg uten vinterpakken? (Mtp viskere og spyling)
#9
Model S / Sv: Tesla S RWD i Tromsø
torsdag 23. juli 2015, klokken 00:12
Sitat fra: N00b på onsdag 22. juli 2015, klokken 21:17
Dont even think about it.

Tromsø er en jævla møkkaby på vinterføre, som du risikerer 9 måneder i året. 
Bakkene er lange, bratte og mye trafikk. 

Det trengs 4 trekk. Punktum.
Har kjørt Tesla RWD i 2 vintre og jeg er enig i at bilen er grei nok til temperete deler av landet.  Tromsø er ikke temperert!

Er skeptisk selv. Har Passat 4WD i dag. Håper prisen på S85D går litt ned etterhvert :)
#10
Model S / Tesla S RWD i Tromsø
onsdag 22. juli 2015, klokken 18:37
Noen med Tesla S RWD i Tromsø her?
#11
Troms elbilforening / Tesla S RWD i Tromsø
onsdag 22. juli 2015, klokken 17:54
Noen som bor i Tromsø og har Tesla S RWD? Erfaringer på glatta og snøfylte gater?
#12
Model S / Sv: D eller ikke
tirsdag 14. juli 2015, klokken 16:29
Takk for alle svar!
Ekstra plass i frunk er jo så klart kjekt, men jeg tror jeg ofrer den til fordel for 4WD :)
#13
Model S / D eller ikke
tirsdag 14. juli 2015, klokken 08:44
Jeg har eid to biler i mitt liv, en FWD og nå en 4WD.
Jeg bor i Nord Norge, med en del snø og is og det er en del bratte bakker her. Noen ganger må man stoppe midt i bakkene pga høyreregel. Jeg ble ofte stående å spinne med FWD (med passe gode dekk), men med 4WD klatrer jeg opp uten problem.
Jeg skal ha Model S, spørsmålet er bare om jeg kan klare meg med S85, eller bør gå for S85D.
Erfaringer med S85 (altså med RWD) i snøfylte/glatte bakker?
#14
Model S / Sv: Bakkeklaring med luftfjæring
lørdag 11. juli 2015, klokken 13:18
Ingen som har peiling på det som egentlig var spørsmålet i denne tråden?
Jeg har sett noen andre tråder der det har kommet fram at informasjonen på Teslas hjemmesider er utdatert.
#15
Model S / Sv: Bakkeklaring med luftfjæring
fredag 10. juli 2015, klokken 12:13
Sitat fra: cairnz på fredag 10. juli 2015, klokken 12:08
Sitat fra: bb på fredag 10. juli 2015, klokken 12:07
Very high går til 45 km/t mens high går til 30 km/t.

VH 35, H 55.

Takker :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA