Sitat fra: elektrolux på mandag 04. september 2017, klokken 08:12
Kobler du deg derimot til et ladepunkt på 7,4 kW betyr det at du kun får strøm fram til den ene av bilens 2 ladere, og kun vil få 3,3 kW lading. Dette er et særnorsk fenomen, så svar på spørsmålet ditt om du bør føle deg snytt er nok et nei med mindre du kjøper 32A kabelen til VW.
Du vil få opp mot 4,6 kW hvis kabelen er begrenset til 20A
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. september 2017, klokken 08:12
Uansett, ikke fortvil. Elbilhjelpen.no har løsning på dette. Vi har fått bygget en V koblet kabel som gir e-Golfen din strøm til begge laderene selv om du kun har 1 fase ladepunkt. Denne kabelen blir et supplement, og ikke erstatting for den originale, og vil halvere ladehastigheten din der den kan utnyttes.
Denne kabelen vil vel ikke ha noen hensikt annet enn på 3-fas IT-nett?
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. september 2017, klokken 08:12Golfen lader på 1 x 32A eller 2 x 16A, er det 2 faser tilkoblet vil den lade på det opp til 16A. Er det kun 1 fase tilgjengelig vil den lade inntil 32 A.
Et lite obs på at Audi e-Tron kan ha mulighet for 1 x 32A lading i motsetning til e-Golf som kun tilbyr 2 x 16A. Vi ble nemlig gjort oppmerksom på dette på vår stand av en e-Tron kunde som viste fram en 32A ladekabel der kun N og L1 forsynte bilen med strøm. Det betyr at bilen må kunne lade med 1 x 32A eller at Audi har bommet på teknikken; noe som er svært usannsynlig.