Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pepeminus

#1
Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 23. desember 2015, klokken 21:13
Bompengeringen har superservice!  ;D På chat har jeg fått ryddet opp med Leafen jeg hadde kjørt litt med uten brikke. Ikkeno' problem!  Man kan ikke forlange noe som helst, men de var hyggelige og slettet passeringene så lenge jeg monterte brikken..

Ikke helt sikker på om jeg følger deg her... Superservice?
De er vel i utgangspunktet til for å drive inn kroner for staten til veiprosjekter.
i tillegg til alle andre skatter og avgifter på alt du kjøper/bruker.
Nå er det vel bestemt at elbiler ikke skal behøve å betale ved bompasseringer, de har klart å få inn i forskrifter at du må besitte en brikke de tar betalt for. Ja det er ett depositum, men returfrakta betaler du  selv og den er vel i samme størrelsesorden..?
Her burde NAF og elbilforeningen vært hardere. Ingen problem å sile ut elbiler på skilta, noe bomselskapene har innrømt, men har bestemt seg for å ikke gjøre.
Over her er det en som betaler 25,- i papirfakturagebyr, og han sier ganske enkelt at det gidder jeg ikke å krangle om. Det vet dem selvfølgelig, derfor summen er satt akkurat sånn.
#2
Jeg kjører visst rundt på 185 piggdekk hele veien rundt. Ekstremt støyfullt...
Kjøpte bilen brukt, og tidligere eier skrøt av det var eneste trilling på piggdekk.
Ble litt overrasket over dimensjon da jeg pakket dem ut igår, men syntes bilen kledte grove breie dekk foran.
Kanskje jeg skulle supplert med 205 bak... ;p
#4
Ulempen min, selv om det er bagateller, handler det om prinsipper.
Jeg har en bomregning i året på 75,-
Hvorfor skal jeg betale 200,- for ei brikke for å kjøre "gratis" i bommen?
Jeg synes vi alle skal nekte den brikka, og pålegge omgjøring av registreringen av EL-skilter.
Det er ingen problemer for bomselskapet å reversere dette om elbiler mister den muligheten i fremtiden.
Gadd ikke å lese gjennom hele tråden, men hva skjer om jeg ikke betaler kravet på 35,- med elbilregistrering?
#5
Har ingen formening om rekkevidde dessverre, kjørestilen min er sjeldent lik og kjøremønstret likeså... Synes dette rekkeviddegreiene er plundrete, bare litt AC/varme stjeler jo selvfølgelig km, og 80km/t kontra 100km/t stjeler jo enormt. Par forbikjøringer i tillegg så kommer man ikke veldig langt.

Dette med girvekslerdeksel virket spennende, skal jeg prøve å følge opp. Det burde vel la seg gjøre å fjerne det for å teste? 
#6
Står nok En stor D dessverre, hadde vært artig om jeg hadde klart å aktivisere noe jeg ikke skulle... :)
#7
Da venter jeg litt, bilen har blitt mye mer behagelig å kjøre da man ikke henger i selen ved gasslipp, og ingen fare for at bremsene ruster... ;)
#8
Kan virke som regenerering slipper opp ved forsiktig touch av bremsepedal, det skjedde ikke før. Så jeg må bremse mer nå enn før.
Tror ikke dette har med service, da det er en måned siden jeg var på det, og ingen merkbar forskjell før for en uke siden.
Bakker jeg måtte møte med gassen for å komme ned tidligere, må jeg bremse ganske godt i nå...
Men utifra hva du skriver, var det kanskje feil som den var tidligere?
#9
Min iOn-12 gått akkurat 25.000 så skjedde det noe rart, regenereringen er ikke lenger så hard. Før så hang man i setet når man slapp gassen og viseren gikk i bunn av lading. Nå triller den nesten på frihjul og viseren klarer ikke komme lenger ned en midt i blåfeltet. Mye behagligere å sitte på da lysten til å lade mest mulig blir roligere og seleheng er totalt fraværende.
Men hva kan ha skjedd, og gjør det noe? (bortsett fra rekkevidde seff.)
#10
Sendte likeså en mail til produsenten, i japan tror jeg.
(var ialfall sånna artige tegn...)
De var overraskende kjappe til å svare, bare snakk om timer.
De kunne fortelle at de ikke solgte "spare parts", bare komplette "pistoler", så da så.
Dem presiserte at de ikke leverte til privatpersoner heller, men det var jo en selvfølgelighet.
Så da så.
Kjøpte en tokomponent ekstrasterk limgreie og freste ned en gjengestang som jeg kittet sammen, så får vi se hvor lenge det holder... ;-)
#11
Den "latch release" -greia på pistolhåndtaket som du putter inn i ladeslotten har brukket og jeg sliter med at den lille bryteren inne i håndtaket ikke blir presset ned. Er det en billig løsning på dette,eller må jeg belage meg på å bytte hele ladekabelen?
#12
Tror ikke radioen klarer flere telefoner samtidig, uansett firmware..?

Hadde min på service for bare noen få uker siden hvor alt ble oppdatert til det siste, og klarer ikke å få det til...
Kan lagre flere telefoner, men såfort flere klargjorte kobler seg opp må jeg inn å bestemme hvem som skal kunne kjøre musikk/ringe...
#13
Sitat fra: Argi på torsdag 23. juli 2015, klokken 23:31
Dette ser jo interessant ut! Med bluetooth styring fra radioen må jo dette kunne være et godt alternativ eller?

Lurer på om den er mulig å montere den noe annet sted enn på sladrespeilet, da den må ha strømforsyning ved BT-bruk. Orker ikke sånna løse ledningsgreier... Er antennen sterk nok til å monteres under panseret foran feks..?
#14
Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men om du går inn på menu, BT, telefonen du ringer fra, og trykker ut/inn haken på telefon/musikk og se om det hjelper. Ser når begge med telefon satt opp på BT setter seg inn i bilen samtidig skjer det ofte crash her, så jeg slettet den andre telefonen fra oppsettet og bruker bare min. ;-)
#15
Klarte ikke å få ladestasjonen på Heistad til å virke. Prøvde både hurtiglading og den type2til1Greia. Kan hende jeg gjorde no feil, (første gangen...)
Hadde dårlig tid og det regnet så det spruta, så orket ikke balle mer med det.
Spørsmålet skulle egentlig være, når dere kjører sånn langtur, baserer dere på at alt virker, eller har dere backupplaner?
Jeg rullet inn gården hjemme med 8km igjen på batteriet og hjertet i halsen...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA