Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pepeminus

#1
Beklager, 14,45v ved drift og 12,5v med tenningen av.
Er det noe annet jeg kan sjekke? Sikringer jeg kan koble fra etc?
#2
Fått litt sånn gammel bobleproblematikk med skraping av frontrute innvendig... 😂
#3
Da har jeg fått det samme problemet. Hadde det ett døgn for ett år siden, men gikk over. Det gjør det visst ikke nå.
Jeg får varme på varmeapparatet og AC- gir kjøling. Går i nødmodus og om jeg setter i Park så kommer batterisymbolet (rødt) opp og må slå av tenning helt, ta ut nøkkel før jeg kan starte på nytt og da kjører den en stund før utropstegn over bil og skilpadde kommer opp. Gått over alt av kontakter under, smørt giring og målt 12v batteriet til 12,5V i driftmodus. Noen som har idé?

Bil: Ion 2012, gått 65000km
#4
Du har nok helt rett, gummien er tydeligvis slitt butt på ene side. Etter separasjon. 🤔 
#5
Nei de har M3 bolt på en side og bare gummi på andre. Jeg ba om delene og har dem her. De slipper mot stålet. At de skal være så dyre henger ikke på greip. Kan jeg få lagt ut bilde her, eller må jeg linke opp til photobucket eller lignende?
#6
Det er slike som løsner fra stålet. Og dette tar de 5.500 for bytte med arbeid. Du trenger 8stk og her er prisen for 10stk.
Følte meg lurt av hele greia. 
NOK 99.31 | M3X7 D8*H8,M3 thread Male / rubber shock pad VE Type anti Vibration damper rubber damper Rubber Shock absorbing Screw cushion
https://s.click.aliexpress.com/e/px5LM7I0

#7
Nå har jeg snakket med BOS og sett delene som er byttet. 3500,- for brakettene. Det er ikke blekket det er noe galt med, men noen gummi dempere som løsner fra feste. Altså noe alle disse bilene vil få problem med iallfall etter 7-8 år... prisen henger ikke på greip. De gummiknotteme som løsner koster under 10'ern og kan byttes ut lett... 🙄
#8
Hadde bilen min på service nå, en peugeot ion 2012 modell med ulyder i AC-pumpa. Spurte om hjelp av BOS-Larvik. Braketten som holder pumpa var knekt og delen kostet 1.700,- ikke sikker på om det var med moms da jeg var mer interessert i totalkostnad. Den ble på 4.250,-
Synes det er synd om det er ett problem og at ikke peugeot iallfall finansierer delen.
#9
BOS Larvik 2012 mod, 60.000km
Service : oppgitt på nett 2700,-, i praksis 2390,-
Men fikk en tilleggsregning på 4250,- på en brukket brakett til AC-pumpa.
#10
Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 23. desember 2015, klokken 21:13
Bompengeringen har superservice!  ;D På chat har jeg fått ryddet opp med Leafen jeg hadde kjørt litt med uten brikke. Ikkeno' problem!  Man kan ikke forlange noe som helst, men de var hyggelige og slettet passeringene så lenge jeg monterte brikken..

Ikke helt sikker på om jeg følger deg her... Superservice?
De er vel i utgangspunktet til for å drive inn kroner for staten til veiprosjekter.
i tillegg til alle andre skatter og avgifter på alt du kjøper/bruker.
Nå er det vel bestemt at elbiler ikke skal behøve å betale ved bompasseringer, de har klart å få inn i forskrifter at du må besitte en brikke de tar betalt for. Ja det er ett depositum, men returfrakta betaler du  selv og den er vel i samme størrelsesorden..?
Her burde NAF og elbilforeningen vært hardere. Ingen problem å sile ut elbiler på skilta, noe bomselskapene har innrømt, men har bestemt seg for å ikke gjøre.
Over her er det en som betaler 25,- i papirfakturagebyr, og han sier ganske enkelt at det gidder jeg ikke å krangle om. Det vet dem selvfølgelig, derfor summen er satt akkurat sånn.
#11
Jeg kjører visst rundt på 185 piggdekk hele veien rundt. Ekstremt støyfullt...
Kjøpte bilen brukt, og tidligere eier skrøt av det var eneste trilling på piggdekk.
Ble litt overrasket over dimensjon da jeg pakket dem ut igår, men syntes bilen kledte grove breie dekk foran.
Kanskje jeg skulle supplert med 205 bak... ;p
#13
Ulempen min, selv om det er bagateller, handler det om prinsipper.
Jeg har en bomregning i året på 75,-
Hvorfor skal jeg betale 200,- for ei brikke for å kjøre "gratis" i bommen?
Jeg synes vi alle skal nekte den brikka, og pålegge omgjøring av registreringen av EL-skilter.
Det er ingen problemer for bomselskapet å reversere dette om elbiler mister den muligheten i fremtiden.
Gadd ikke å lese gjennom hele tråden, men hva skjer om jeg ikke betaler kravet på 35,- med elbilregistrering?
#14
Har ingen formening om rekkevidde dessverre, kjørestilen min er sjeldent lik og kjøremønstret likeså... Synes dette rekkeviddegreiene er plundrete, bare litt AC/varme stjeler jo selvfølgelig km, og 80km/t kontra 100km/t stjeler jo enormt. Par forbikjøringer i tillegg så kommer man ikke veldig langt.

Dette med girvekslerdeksel virket spennende, skal jeg prøve å følge opp. Det burde vel la seg gjøre å fjerne det for å teste? 
#15
Står nok En stor D dessverre, hadde vært artig om jeg hadde klart å aktivisere noe jeg ikke skulle... :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA