Noen i Oslo eller Akershus Nord som kan være behjelpelig med litt tukling, mot betaling selvfølgelig?
Ferien har skadet meg, så redigerer ikke ordbruken!
Ferien har skadet meg, så redigerer ikke ordbruken!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Råde på torsdag 09. juli 2015, klokken 21:26
Tbg har testet. Funket ikke.
Sitat fra: -Aleks på lørdag 16. mai 2015, klokken 19:58
Noen som har prøvd seg på denne her? Har ikke lyst til å toaste blinklysa mine
Front blinkers as parking lights. Do at your own risk as of right now. Will melt your bulbs!!
9 Central Convenience
Security code 31347
10 Adaptations
(1)-Leuchte3SL VRB21-Lasttyp 3 >4 - LED Tagfahrlichtmodul Signal
(2)-Leuchte3SL VRB21-Lampendefektbitposition 3 > 4C
(3)-Leuchte3SL VRB21-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC3 > 4C
(4)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion A 3 > Daytime Running light
(5)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion B 3 > not active
(6)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert AB 3 > 100
(7)-Leuchte3SL VRB21-Lichtansteuerung HD AB 3 > Always
(-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion C 3 > Blinken rechts aktiv (beide Phasen)
(9)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion D 3 > not active
(10)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert CD 3 > 0
(11)-Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction CD 3 > minimize
(12)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion E 3 > Standlicht allgemein (Schlusslicht; Positionslicht; Begrenzungslicht)
(13)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion F 3 > Parking Light Right
(14)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert EF 3 > 28 (Changing to 0 results in a bulb out error) My original was 26.
(15)-Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction EF 3 > maximize
(16)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3 > not active
(17)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion H 3 > not active
(18)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3 > 0
(19)-Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 > maximize
Here is another tweak for running your blinkers as parking lights. It's different from the other 2 here. I did this today and it worked but I'm not sure about the melting bulb thing. I work from home and usually don't drive long distances.
From... http://www.stemei.de/pages/coding/vw...aktivieren.php
9- Central Electronics
16- Security code 31347
10- Adaptations
(9) Leuchte 0 BLK B36 VL-light function D 0 Select (indicator Front Left) > Standlicht allgemein (Schlusslicht, Positionslicht, Begrenzungslicht)
(10) Leuchte 0 BLK B36 VL-dimming select CD 0 > Adjust value (30% recommended)
(9) -Leuchte1BLK VRB20-light function D 1 Select (indicator Front Right) > Standlicht allgemein (Schlusslicht, Positionslicht, Begrenzungslicht)
(10) -Leuchte1BLK VRB20-dimming CD 1 > Adjust value accordingly (30%)
Thus, the turn signals cancel on that side also the flashing process in accordance with the following additional dimming is required
(12) -Leuchte0BLK VL-B36 Lichfunktion E 0 > Blinken links Dunklephase
(15) -Leuchte0BLK VL B36-Dimming Direction EF 0 > minimize
(12) -Leuchte1BLK VRB20-light function E 1 > Blinken rechts Dunklephase
(15) -Leuchte1BLK VRB20 dimming Direction EF 1 > minimize
Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. juli 2015, klokken 22:41Sitat fra: Exi på mandag 06. juli 2015, klokken 21:29
Ja, presiserte at det var til elbil.
Men han hang seg veldig opp i det at jeg har 400V anlegg inn til huset.
Er disse Type2 kablene enten 1-fas eller 3-fas på 16A?
Ser for meg denne fra Ratio, kan monteres på vegg samtidig som den er enkel og ta med seg?
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html#Lader_mest_borte_med_16A
Jeg skal bare be elektriker om 16A kurs med 1-fase CEE kombistikk, eller er det noe jeg ikke skjønner?
Type 2 får du både i 1-fase og 3-fase ja. Til eGolf har du ikke behov for 3-fase utgave.
Kombistikk er ikke godkjent på ny ladekurs sikret med 16A. Trenger du å bruke schuko på kursen innimellom, sett opp et rent CEE stikk og bruk en adapter fra CEE til schuko.
Sitat fra: GreenBeHH på tirsdag 30. juni 2015, klokken 21:37
Min ladeløsning er å bruke en 16A lader med kladd fra Ratio (selges på Elbilhjelpen). Byttet ut Schuko kontakten med et CEE kombistikk for å ha god kontakt på min 16A kurs. Dette gir akkurat nok lading for meg og jeg slipper å bruke ladekladden som fulgte med bilen.
Min utfordring var at jeg parkerer bilen enten i garasje eller i carport vegg i vegg. Løsningen var å lage et hull i veggen og en luke mellom. på grunn av gipsvegger i garasjen så måtte jeg bruke noen baderoms plater til feste. Foruten ladekladden og kontakt kostet denne installasjonen kr 0,-
Litt usikker på hvordan jeg legger inn bilder så jeg har vedlagt 6 bilder som viser min installasjon
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 01. juli 2015, klokken 18:38Sitat fra: Exi på onsdag 01. juli 2015, klokken 18:26
Om jeg først skal legge inn ny kurs, har 10A i nærmeste stikk hvor bilen parkeres, anbefales det da at man har 16A eller kan jeg like gjerne gå for 25A?
Mitt tips: Velg 16A, men be installatøren montere en grovere kabel mellom sikringsskap og ladepunkt, slik at du kan oppgradere til 32A i framtiden uten å måtte legge ny kabel.
Sitat fra: GreenBeHH på tirsdag 30. juni 2015, klokken 21:37
Min ladeløsning er å bruke en 16A lader med kladd fra Ratio (selges på Elbilhjelpen). Byttet ut Schuko kontakten med et CEE kombistikk for å ha god kontakt på min 16A kurs. Dette gir akkurat nok lading for meg og jeg slipper å bruke ladekladden som fulgte med bilen.
Min utfordring var at jeg parkerer bilen enten i garasje eller i carport vegg i vegg. Løsningen var å lage et hull i veggen og en luke mellom. på grunn av gipsvegger i garasjen så måtte jeg bruke noen baderoms plater til feste. Foruten ladekladden og kontakt kostet denne installasjonen kr 0,-
Litt usikker på hvordan jeg legger inn bilder så jeg har vedlagt 6 bilder som viser min installasjon