Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - StigH

#1
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
mandag 10. juli 2017, klokken 12:33
Sitat fra: Toalmar på torsdag 06. juli 2017, klokken 14:28
Legg gjerne ut link til kontakt og uttak


Sent from my iPhone using Tapatalk

Beklager litt sent svar. Her er link til en maken. Legg merke til at denne typen ikke har bimetallfjæren på sidene i bunnen: http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE-OEM-BMW-F20-E90-E88-F22-F32-12v-Cigarette-Lighter-Socket-61346973037-/262667945584?hash=item3d283ac670:g:bt8AAOSwzJ5XY810&vxp=mtr
#2
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
torsdag 06. juli 2017, klokken 07:29
En liten stund siden jeg startet denne tråden. Men kjøpte meg en sikringssjekker på Biltema der en kan sjekke sikringer uten å ta de ut. Gikk systematisk igjennom 1 og 1 sikring. De store først.

Da fant jeg en defekt en og det viste seg å være nr 65. Mente jeg målte de jeg mistenkte til og begynne med, men da har nok denne glippet.

Så det tydelig på den også at den var brent av. Nå virker alt som det skal igjen :)

Skiftet samtidig ut sigarett-tenneren med orginalt 12V uttak makent til det i bagasjerommet. Bestilte en orginal kontakt fra ebay sammen med en orginal blindplugg. Rene 12V uttak har ikke de bimetallklavene i bunnen av hylsen som låser sigarettenneren når en dytter den inn. Kun en tom hylse og gjør at mobilladere og slikt når mye lettere i bunnen av kontakten med lite motstand. Det er røyking forbudt i bilen uansett :)
#3
BMW i3 / Sv: Maraton edition - fjerne emblemer
torsdag 22. juni 2017, klokken 00:22
Tok en titt på Maraton Editionen da jeg var innom BMW forhandler i dag. Den er jammen meg lekker den gitt. Personlig ville jeg nok latt merker og slikt være. Syns bilen var fin sånn den stod jeg. Da er bilen som den er og viser at det er en spesifikk modell. Hvem vet, om noen år syns kanskje noen at denne kan være kul å ha og at det muligens blir en affeksjonsverdi på de :)
#4
Zoe / Sv: Restlager Zoe 240?
torsdag 08. juni 2017, klokken 11:22
Jeg byttet min problematiske 2015 Zoe til i3 nå for 2 uker siden. Solgte den nå mens alt virket noenlunde som det skulle.

Kjøpte en like gammel i3 med 60A batteri som har gått nesten like langt. I teorien skulle denne aldri kunne slått Zoe i kjørelengde men jammen skulle en oppleve en stor forskjell på teori og praksis. Når jeg har kjørt denne i 2 uker nå så banker denne Zoe 240'n som jeg hadde i rekkevidde. Zoen min klarte nesten 14 mil på en god dag i eco nå på slutten før jeg solgte den.

i3'n klarer nå oppimot maks oppgitt kjørelengde på 19 mil og jeg tror jeg skal faktisk klare over om jeg anstrenger meg litt. Skuffet over Zoe som går rundt 10 mil under oppgitt kjørelengde med veldig pen kjøring. Nå har jeg kjørt begge bilene i samme kjøremønster med maks batterisparing.

Samtidig er jeg er veldig positivt overrasket over i3 som jeg ikke hadde forventet meg mere enn 12 -14 mil av og deromkring på småkjøring.

Jeg hentet bilen 3 timer unna nede i Sarpsborg og dette med hurtiglading var jammen en annen verden enn jeg er vant med fra Zoe. BMW'n oppleves også som en helt annen klasse med delikat og behagelig skinninteriør og solide tepper i gulvet. Og ikke for å glemme den bakmonterte 170Hk elmotoren som gjør bilen til en liten sleeper som kan overraske en annen stakkar som vil kjøre ifra en i lyskrysset :)

Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til Zoe nå tror jeg gitt :)
#5
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
onsdag 07. juni 2017, klokken 22:52
Hehe :)
#6
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
onsdag 07. juni 2017, klokken 08:57
Sitat fra: bromm på tirsdag 06. juni 2017, klokken 22:12
...så du sjekket aldri 127 ?

Jeg mener jeg så på den også. Men om jeg klarte å forbytte sikringer skal jeg ta en ny sjekk om det var riktig sikring jeg sjekket sist.
#7
BMW i3 / Sv: Smale dekk? Er det ukurant med 155 f/b?
mandag 05. juni 2017, klokken 20:54
Sitat fra: tiger``n på fredag 02. juni 2017, klokken 19:01
Er det disse felgene dere mener med kumlokk?



Smak og behag. Jeg syns de er fine jeg. Kjøpte faktisk et sett til med slike nå så jeg får like på alle 8 hjul. Og for å bytte ut turbinmønsteret på vinterhjul. De jeg fikk med bilen er litt hakkete og slitt og nøye som jeg er så bytter jeg de ut. De kan selges grisebillig til noen som vil ha for noen hundrelapper. Jeg hater felger med usymmetrisk mønster og spesielt når de går hver sin vei på begge sider.
#8
BMW i3 / Sv: Hva skjer når man setter bilen i N?
mandag 05. juni 2017, klokken 20:43
Jeg merket det første gangen. Men begynner nå å få litt feeling med gass og farten, så holder nå litt gass inne når jeg setter den i D igjen så den harmonerer mest mulig med hastigheten og får nå til veldig myke innkoblinger :)
#9
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
mandag 05. juni 2017, klokken 14:30
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 05. juni 2017, klokken 07:57
Sitat fra: StigH på søndag 04. juni 2017, klokken 20:57
Slik ser dette ut hos meg nå. Men alt kommer sikkert an på utstyrsnivå og slik vil jeg tro.

Godt jeg ikke har sjekket her for da hadde jeg begynt å snu sikringer slik at alle fikk skriften rette veien.... Spørs om ikke petimeteren må ta en titt allikevel nå  ;D

Hehe!
Samme tenkte jeg på å gjøre :) Men fant ut at jeg ikke rører noe mer så jeg gjør vondt verre :)
#10
BMW i3 / Sv: Hva skjer når man setter bilen i N?
mandag 05. juni 2017, klokken 00:47
Jeg har prøvd dette. Gjør det litt for å pusse av bremsene som en aldri bruker i nedoverbakke en gang i blant. Gjorde dette på forrige bil innimellom også. Skivene holder seg blanke, rene og fine :)

Motoren kobles aldri fra drivverket. Den er permanent koblet til reduksjonskassa og differensialen.

Du slår nok bare fra strømmen til den. Du vender bare på hvilken vei strømmen går med velgeren ved rattet. Men er litt usikker på om motor generer strøm når den er med og triller. Vil tro det er noe elektronikk som forhindrer dette så det ikke kommer ukontrollert med strøm fra den.
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Delepriser Elbil - ny nøkkel
søndag 04. juni 2017, klokken 22:31
Jeg skulle kjøpe en reservedel til Zoen som røk med forrige vinter. En liten plastleppe i framkanten av forhjulet. Kostet ikke "mer" enn 1800.- for et sett. Jeg spurte de om de hadde sett på riktig delenr.

For holdt på å gå i bakken da delen ser ut som noe til maks 200.- Også på Renault som liksom er en billigbil.

Endte med jeg dro derifra og kjøpte gummiplate på Biltema til underkant av 200.- istedet. Deretter laget jeg begge nye i gummi som også flekser unna så det ikke knekker av i kulda for de orginale var i tynn plast. Dette ble seende helt orginalt ut og sitter i de orginale festene :)
#12
BMW i3 / Sv: BMW skrinlegger EV?
søndag 04. juni 2017, klokken 22:20
Dette må de ikke finne på. Dette er den beste bilen jeg har kjøpt noensinne. Kjempekomfort og går som en rakett :) Samtidig kan en kjøre den supergjerrig. Kul å se på også. Ikke å forglemme den geniale konstruksjon i aluminium og carbon. Endelig har jeg en bil jeg slipper å bekymre meg nevneverdig om rust.

Endelig en bil som ser litt annerledes ut i massen av like biler. De MÅ jo bare beholde i3 i sortimentet sitt.
#13
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
søndag 04. juni 2017, klokken 22:12
Men takk for alle tips som kom inn :) Eneste er jeg er på status quo der jeg ikke har strøm i 12V uttaket i konsollen.

Skulle gjerne hatt det tilgjengelig til mobillader og slikt. USB uttaket vil jeg gjerne ha til mediaavspilling.
#14
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
søndag 04. juni 2017, klokken 22:07
Problem løst! Hadde jaggu klart å sette den 15A mellom den gule 20A og brune 7.5A på bildet. Den skulle mellom den orange 40A og de 2 grønne 30A på bildet :)

Men fort gjort når en må lese tegninger opp-ned for å få det riktig kombinert med minne som en gammel hengekøye. Nok at jeg snur meg unna så husker jeg ikke hvor ting sitter :)
#15
BMW i3 / Sv: Drivverk feilmelding
søndag 04. juni 2017, klokken 20:57
Slik ser dette ut hos meg nå. Men alt kommer sikkert an på utstyrsnivå og slik vil jeg tro.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA