Hei.
Jeg prøvekjørte en Nissan Leaf her om dagen og ble veldig glad i den bilen og har kjempelyst til og bytte ut min fossilbil med den. Det er jo masse fordeler ved å bli elbil-eier, men det er et par småting jeg lurer på.
Jeg bor i Harstad og pendler til min jobb på Evenes hver dag, tilsvarer ca 9 mils kjøring totalt hver dag. Egner den seg til å pendle med hver dag hele året over en såpass lang distanse?
Vinteren kan både være mild og kald her oppe (nedi -15 til tider), vil Leafen takle kulda og di varierende kjøreforholdene? Det bruker ofte og være slapsete og dårlig brøytet.
Hvordan vil batteriet være uten å ha stått til lading uti kulda i 7-8 timer?
Er det noe man kan gjøre hvis man går tom for strøm langt ute på landeveien langt unna ladestasjon?
Takker for alt av tips som og råd som kan være til nytte
Jeg prøvekjørte en Nissan Leaf her om dagen og ble veldig glad i den bilen og har kjempelyst til og bytte ut min fossilbil med den. Det er jo masse fordeler ved å bli elbil-eier, men det er et par småting jeg lurer på.
Jeg bor i Harstad og pendler til min jobb på Evenes hver dag, tilsvarer ca 9 mils kjøring totalt hver dag. Egner den seg til å pendle med hver dag hele året over en såpass lang distanse?
Vinteren kan både være mild og kald her oppe (nedi -15 til tider), vil Leafen takle kulda og di varierende kjøreforholdene? Det bruker ofte og være slapsete og dårlig brøytet.
Hvordan vil batteriet være uten å ha stått til lading uti kulda i 7-8 timer?
Er det noe man kan gjøre hvis man går tom for strøm langt ute på landeveien langt unna ladestasjon?
Takker for alt av tips som og råd som kan være til nytte
![Smiler :)](https://elbilforum.no/Smileys/default/smiley.gif)