Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Aleco

#1
Sitat fra: illmatic på onsdag 02. november 2016, klokken 11:01
Jeg opplevde nøyaktig det samme i går. Hadde 14% igjen og regnet sterkt med å komme meg hjem som da var 9km unna med 70 sone og slak nedoverbakke. Plutselig detter den rett til 10% og noen hundre meter etter til 6% før den går til ---. Da hadde jeg til alt hell en hurtiglader 1,5km unna og jeg kom meg dit. Da den begynte å lade viste Fortumladeren at det var 2% igjen på batteriet. Jeg ladet til 20% og kjørte ca 10km og da var det fremdeles 17% igjen! Som virker som en feil det også...

Bestemte meg egentlig der for å selge bilen for jeg pendler ganske mye og kan jeg ikke stole på prosentvisningen engang blir det helsefarlig å kjøre den bilen hver dag (høyt blodtrykk)
Uff, det er leit i grunn. Jeg regner nå 10% som tomt batteri for å være trygg :-\
#2
Rust / Sv: Noe rustproblematikk på Leaf?
onsdag 26. oktober 2016, klokken 00:35
Ser rustdannelser nedi bunnen i motorrommet... skal få sjekka det, men kommer ikke til på egen hånd. To år gammel denne måneden - vaska med såpe minst hver uke og voksa hver måned så lenge været har tillatt det.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 23:13
Sitat fra: DannyRS på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 20:15
Sitat fra: DannyRS på tirsdag 06. september 2016, klokken 10:50
Hentet i går inn noen priser for 2 år / 60 000 km service. Alle prisene inkluderer pollenfilter, smøring av bremser, bremsevæske og "kontrollpunkter iht serviceskjema".

Brennes Sarpsborg: 3990,-
Vestfold Auto: ca 4000,-
SnapDrive Moss: 2904,-

Aleco, hvis tilbudet du har fått fra snapdrive inkluderer både smøring av bremser og bremsevæskebytte er det en meget hyggelig pris.

Noen som har prøvd ut nissans prisløfte?
Oppdatering:
Brennes matcher prisen til snapdrive. Meget bra.  :)
F..... betalte 3999,- i dag for å sitte pal på Brennes Auto i fire timer uten tilgjengelig leie- eller lånebil :'(

Den der svei noe skikkelig.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
onsdag 31. august 2016, klokken 07:33
Leste litt rundt og så at det var tilfelle flere steder at de la på noen ekstra feil, men jeg er klar over at ikke stort skal måtte byttes på Leafen annet enn pollenfilter. Dette var SnapDrive i Moss. Tenker jeg skal prøve dem og si hvordan det går. Hørte med noen uavhengige verksted i nærheten, men de tok ikke elbiler og Mekonomen svarer meg ikke.
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
tirsdag 30. august 2016, klokken 16:35
Fikk tilbud på 1715,- for annengangssørvis hos SnapDrive. Hørt en del om dem på radioen, men er det noen som har erfaringer? BNH skulle ha nesten 5000,-
#6
Nissan / Sv: Oslo - Hønefoss med Leaf. God nok rekkevidde?
tirsdag 31. mai 2016, klokken 23:59
Kom fram til Hønefoss fra Sognsvann med 50% batteri i -15 i fjor vinter. Da kjørte jeg uten å tenke på strømsparing. :)
#7
Kosta meg ved sånn 350 kroner å stå der fra fredag til mandag, så ganske så greit når det uansett koster meg 125 kroner å besøke vennene mine i Oslo. Vil også legge til at kanskje 12/42 plasser var tatt da jeg kom på fredag og 5/42 tatt da jeg kom hjem i dag. Var overraska over at noen elbilførere presterte å parkere på disse plassene uten å skulle lade ....
#8
Fikk e-post fra dem. De sa de hadde bytta ut industrikontaktene med schuko, så da føler jeg meg ikke veldig optimistisk på at det er plass til meg der :P Kan hende jeg er heldig, da. Skulle ønske det var en måte å se det på.
#9
Er ikke dette vanlig? Har da alltid måtte gi litt fart for å få lukka bakluka på Leafen, Saaben, Mercedesene og Citroënen vi har hatt det siste tiåret. På samme måte som sidedørene. Husker at de Mercedesene og Golfen vi hadde på 90-tallet bare klappa igjen derimot.

Skyver ikke, men bruker håndtaket under luka og gir fart.
#10
Bumper denne. Skal til Torp nå neste helg og lurte på om noen har noen erfaringer å dele angående disse 42 ladeplassene? Er alle vanligvis tatt? Eller pleier det å være mye ledig?
#11
Hehe, han parkerte jaggu meg ved en "hurtigladestasjon" ja :P Joda...
#12
Fikk prøvd Leaf Spy ned i 8% sjøl nå, og for første gang på ett år, så raste ikke prosentvisninga - som er just det som skjedde med Seidl også, og med samme verdier som han ved 8%. Det er akkurat som om Leaf Spy hjelper bilen å holde seg i skinnet.
#13
Testa Leafen min (2015-modell) nå nettopp på dette.

"Svært lavt batteri"
25 GIDs (8.9%)
1.9 kWh

---%
19 GIDs (6.8%)
1.5 kWh


6 GIDs (2.1%)
0.5 kWh

Ser at verdiene er litt ulike hos meg og han ovenfor, men på skilpaddemoduset er vi like. Hver wattime (0,1 kWh) under ---% var veldig drøy. Jeg ser på skjermbildene mine at 7% til ---% tok 4 minutter i stillstand med varmepumpa på full guffe. ---% til skilpaddemodus, derimot, tok hele 18 minutter.
#14
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 21. mars 2016, klokken 18:50
Takk for svar, Leafnor! Da skjønner jeg hva jeg skal følge med på :)
#15
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 21. mars 2016, klokken 11:34
Noen som skjønner seg mer på dette enn jeg gjør? :P Sliter veldig med å finne idealtall på nettet. Hva bør være høyt? Hva bør være lavt?

Fullada 2015-modell

Km: 50 638
SOC: 97,1%
GIDs: 284 (101,1%)
Remain: 22
SOH: 100%
HX: 101,03%
AHr: 65,95
QC: 162
L1/L2: 1438
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA