Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 3irikur

#1
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Charge Amp Ray
søndag 22. oktober 2017, klokken 11:51
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 22. oktober 2017, klokken 11:37
Sitat fra: 3irikur på søndag 22. oktober 2017, klokken 10:50
Har samme problemet med en kabel som er inne til reklamasjon hos mekonomen nå.


Håper det ender med at jeg får en ny med den nye dimensjonen på kabelen :)

Du skal vel ikke få en gammel modell med fabrikasjonsfeil - det ville jeg nektet !


Jepp, men det kan godt være at de reparerer kabelen min i stedet for å gi meg ny - Det har de all rett til.


Edit: Forøvrig har jeg fått lånekabel som ennå ikke er slitt ut, så jeg er egentlig fornøyd :)
#2
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Charge Amp Ray
søndag 22. oktober 2017, klokken 10:50
Har samme problemet med en kabel som er inne til reklamasjon hos mekonomen nå.


Håper det ender med at jeg får en ny med den nye dimensjonen på kabelen :)
#3
AC fleksilading / Sv: Prisøkning
mandag 25. september 2017, klokken 09:40
Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på lørdag 23. september 2017, klokken 21:28
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik

Dersom dere ønsker at folk skal betale med kort bør dere sette opp kortlesere på ladestadjonene.
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbiler - et støy og ladelys hælvete!!
torsdag 21. september 2017, klokken 07:40
I Amperaen min synes jeg lyden er for lav. Folk hører meg fortsatt ikke.

Skulle gjerne også hatt et lydhorn med lavere volum, så jeg kunne skremt bort folk som ikke hører meg uten å skremme vettet av dem.
#5
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon nedfelt i bakken
søndag 17. september 2017, klokken 21:40
Sitat fra: nofuelno på søndag 17. september 2017, klokken 21:19
Den vil nok komme med varmeelement innebygget.
Fortsetter det med vintre som sist i Oslo området, vil det ikke være nødvendig å måke den frem.
Åpnes via app på mobilen.

Ingen annen måte å åpne på?

Denne virket interessant, men dersom jeg er avhengig av at mobilen min fungerer for å lade bilen er det helt uaktuelt.
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Schuko 16A ladekladder på finn.no
søndag 17. september 2017, klokken 15:32
Sitat fra: stefse på lørdag 16. september 2017, klokken 11:52
Endel mener det må henge en diger kladd etter støpselet for at det skal være "trygt" å lade. Jeg har tilgode å forstå hvorfor. Tror aldri man får godkjent en elbillader uten temp-element i støpselet, med eller uten kladd.
Det er vel også hovedpoenget med denne tråden, er det ikke?
#7
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Android Auto - tips og triks
fredag 15. september 2017, klokken 14:02
Sitat fra: bno på torsdag 07. september 2017, klokken 11:47
Vedrørende forrige innlegg av meg har jeg funnet løsning selv. Her er vedlagt denne.

Det er synd at GM har valgt en løsning der man bruker mobiltelefonen sin GPS antenne når
man har en innebygd takantenne. Tullete spør du meg.

Android auto skal bruke både antennen i bilen og antennen i mobilen (den med best dekning), så det kan være noe galt hos deg som gjør at du får problemer.

Bare så det er sagt: Jeg aner ikke om den faktisk bruker begge antennene, jeg har bare lest meg til at det er det den skal gjøre :)
#8
Sitat fra: TB på lørdag 26. august 2017, klokken 23:38
Renault Zoe uses the Type 2 connector up to 43 kW thru DC on the first modell.
Isn't that thru AC?
#9
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
lørdag 19. august 2017, klokken 20:48
Mulig at jeg har vært heldig og fått en bil med gode seter, men jeg er veldig fornøyd etter 5000km (flere  av turene var så lange at jeg måtte hurtiglade)  :)
#10
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Sommertur med Ampera-E
tirsdag 01. august 2017, klokken 11:25
Sitat fra: Lystig69 på mandag 31. juli 2017, klokken 12:50
Ja, feks kjørte jeg Tromsø - Hammerfest i forrige uke, ei strekning på 542km om man ikke tar ferger, eller 448km med ferger.
Jeg valgte ferge, og den eneste lett tilgjengelige ladestasjon var etter 13mil en 7,4kW på "På Taket" i Sørkjosen hvor vi spiste middag en times tid og fikk puttet på ca 7-8kW slik at jeg var sikker på å komme meg hjem :)
Totalt forbruk på 448km var 60,5kW - så derfor er det viktig her i nord å starte på 100% på langtur og fylle når man kan :)
Ahh, ja, om avstandene bestemmer så er jeg enig.
#11
Sitat fra: Ipadjove på mandag 24. juli 2017, klokken 12:39
Har fått svart midtskjerm en gang. Løste det ved å resette den skjermen. Holde inne HOME og 'spol til høyre' noen senund.

Også hatt dette problemet, løste det på samme måte. Jeg stod på hurtiglader da det skjedde, gjorde du?


Sitat fra: bmw2002 på mandag 24. juli 2017, klokken 14:10
Forøvrig fungerer CarPlay slik at den viser videobilde fra iPhone, så det er i såfall programvaren i bilen som krasjer, det er ikke iPhonen som gjør det.
Jepp, samme med android auto :)
#12
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Android Auto - tips og triks
søndag 23. juli 2017, klokken 14:14
Sitat fra: Olemann på fredag 21. juli 2017, klokken 15:43
Er det mulig å starte Android Auto manuelt?  Ønsker ikke at det skal skje automatisk når jeg plugger mobilen i USB uttaket. Ønsker ofte se kart på mobilen, men straks AA starter så forsvinner det fra mobilen og vises kun på bilens skjerm.
Har forsøkt å sette autostart til nei i oppsettet for AA på mobilen, men det hjelper ikke.
Kan man sette opp AA slik at den ikke starter automatisk, men må startes enten fra bilens skjerm, eller fra mobilen?
I utgangspunktet tror jeg ikke det er mulig, men jeg ser to mulige løsninger:

1. Deaktiver AA i menyen, og aktiver den når du vil ha den
2. Ha to kabler til mobilen, en bak som bare lader, og en foran som også aktiverer AA
#13
Lade hjemme / Sv: Ladekabel, mode 2 type 1 med spiralkabel
fredag 21. juli 2017, klokken 11:56
Sitat fra: Vollis47 på fredag 21. juli 2017, klokken 11:49
Vil gjerne ha tips om en mer elegant måte å henge opp ladekladden.
Du kan skru fast kladden i veggen med patentbånd!

http://www.clasohlson.com/no/Patentb%C3%A5nd/Pr310674000
#14
Sitat fra: dudeldei på fredag 21. juli 2017, klokken 10:04
Hei!

Fikk også lignende problemer som tidligere nevnt i tråden her. Dette er hva som skjedde i morges for min del:

- Løser ut ladekabel, bilen er fulladet.
- Låser opp bilen ved å åpne døra, keyless...da går alarmen.
- Slår av alarm med nøkkel.
- Bilen sier at den ikke finner nøkkel og at jeg må legge den nede i midtkonsoll-rommet.
- Starter bilen og får feilmelding: "Steering column lock"
- Forsøker å sette bilen i gir og får feilmelding: "Conditions not correct for gear change"

Jeg forsøker flere ganger å slå av/på bilen. Går ut, låser, venter i 30+ sekunder, låser opp og forsøker på nytt med samme feil.

Til slutt løser det seg etter at jeg vrir på rattet til det går i rattlås og deretter forsøker å starte bilen.
Om dette var tilfeldig vet jeg ikke, men da har dere et hint om noe slikt skulle skje igjen.

En annen ting; Jeg trodde at når jeg ringte opp 'Onstar', så fikk jeg snakke med noen i Norge som kunne raskt ta en diagnose av bilen etc?
Jeg blei satt over til en som snakket engelsk (i utgpkt ikke noe problem for meg) , men ikke kunne feilsøke på noe?
Etter å ha ventet en stund på tlf med Onstar, så blei jeg ringt opp av Opel i Norge og dem satte min forhandler i kontakt med meg, uten at dem hadde noen idè om hva dette kunne være. Dem ønsker bilen inn til diagnose uansett.

Da jeg ringte onstar fikk jeg kontakt med en som sa at alt var i orden med bilen min, og som lurte på om motoren gikk rundt og om tenningen var på.

Har flere ganger kommet til engelskspråklige hos onstar, men bare på kveldstid. Mistenker at de bare har norsk bemanning i vanlig kontortid?
#15
Sitat fra: bno på onsdag 19. juli 2017, klokken 09:24
I går hendte følgende:
Parkerte bile og alt vel. Da jeg returnerte å skulle starte opp, kom det opp et orange varselys med en bil og et utropstegn nede til høyre i instrument clusteret. Fikk ikke satt bilen i gir. Så da i hoved -instrumentet tekstvarsel som gikk på vent litt og så noe med girsystem. Slo av bilen å gjorde 5 forsøk. Ringte Onstar etter hvert. Oppkall og prat med dem et par minutter der jeg forklarte situasjonen har kanskje vært en ventetid på ca 7-8 minutter for da jeg sa at jeg ville prøve en gang til mens de var online så virket plutdelig alt som normalt.
...
Nøyaktig dette har jeg opplevd en gang også. Har ikke fått tatt tak i det ennå, men skal høre med forhandler etter sommeren
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA