Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jallasotti

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Ny versus brukt elbil?
fredag 12. juni 2015, klokken 22:52
Takk. Det er fort gjort å få litt "nojja" for alle parametre man skal ta hensyn til - og som du skriver, det er sannsynligvis flere enn man klarer å holde styr på. Slik at det uansett koker ned til elbil eller ikke - og da har jeg altså kommet til konklusjonen "ja til elbil!".
#2
Kjøpe elbil? / Ny versus brukt elbil?
fredag 12. juni 2015, klokken 19:41
Først vil jeg bare takke for alle som tar seg tid til å svare på innlegg - jeg har nå sittet i halvannen time og lært mye om elbil!

Har bestemt meg for å gå over til elbil. Kia-n var morsom å kjøre og har attitude, men med all usikkerhet ift ventetid så heller jeg nå mot Leaf Tekna istedet. Lurer da på følgende;

1. Merkeforhandlere kjører "kampanjer" med relativt store avslag; likevel koster en ny Leaf Tekna med dobbelt hjulsett, ekstra lader og fri service i tre år 258´(jeg har foreløpig ikke gjort det store forsøket på pruting). Ikke merkeforhandlere gir meg samme bil for 225´- med samme garantier. Såvidt jeg skjønner er det likevel slik at dersom forhandleren går konkurs, så gjelder europeiske garantier. Er et noen av disse som kjøper inn Leafer som man definitivt skal holde seg unna?

2. Jeg så på et par av trådene at Leaf mest sannsynlig kommer med en utvidet batteripakke i neste modell. Det vil vel gjøre alle Leafer som nå er på veien mindre interessante. Samtidig har en ny bil garantier, og et (forhåpentligvis) friskt batteri. Synspunkter på hvor stor effekt på verdi ny Leaf vil ha?

3. Dersom man skal gå for brukt; såvidt jeg skjønner fikk den europeiske Leafen en ansiktsløftning i 2013. Trenger jeg være bekymret for batterikapasiteten? Er det en sammenheng mellom hvor mye batteriet har blitt svekket og kjørelengde?

Mvh Lasse
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA