Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Miraculix

#1
Model S / Sv: Lademuligheter
lørdag 05. september 2015, klokken 08:32
Takk for super hjelp. Forsøker å finne ut av dette.
Hvor mange KW eller KVA vil jeg få ut av en slik trafo?
De jeg finner krever enorme sikringer på grunn av startstrømmen.
Men det finnes altså trafoer som kan brukes på 16A?
#2
Model S / Sv: Lademuligheter
torsdag 03. september 2015, klokken 21:43
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 03. september 2015, klokken 15:36
Sitat fra: Miraculix på torsdag 03. september 2015, klokken 14:17
Hei!
Jeg har forsøkt å lese meg opp på hvilke muligheter man har når gjelder lading hjemme.
Blir ikke helt klok.
Til garasjen har jeg en 230v 16A 3-fas kurs.
Har forstått det slik at denne ikke kan brukes til 3-fas lading.

I dag lader jeg da på 13A, og har funnet ut at det er for lite når jeg kjører så mye.
Er det noen som har lyst til å si litt om hvilke muligheter jeg har?

Har du et blått 4-pins CEE-stikk? I så fall selger jeg adapter som gir deg 16A lading. Det er 23% raskere enn det du har i dag.
Alternativet er å installere en rafo og lade på 3x9A 400V. Litt over dobbel hastighet av det du har nå. Det finnes ofte rimelige trafoer å få kjøpt på finn.no. Vær dog obs på at vi snakker om en stor boks på typisk over 100kg.

Takk for supert svar. Den trafoløsningen hørtes grei ut.
Bare et par spørsmål. Er 3x9A det eneste alternativet?
Sliter litt med å finne riktig boks. Hadde du hatt mulighet til å linke en aktuell trafo?

#3
Model S / Lademuligheter
torsdag 03. september 2015, klokken 14:17
Hei!
Jeg har forsøkt å lese meg opp på hvilke muligheter man har når gjelder lading hjemme.
Blir ikke helt klok.
Til garasjen har jeg en 230v 16A 3-fas kurs.
Har forstått det slik at denne ikke kan brukes til 3-fas lading.

I dag lader jeg da på 13A, og har funnet ut at det er for lite når jeg kjører så mye.
Er det noen som har lyst til å si litt om hvilke muligheter jeg har?
#4
Model S / Sv: 70D Titanium farge (Bilde)
mandag 29. juni 2015, klokken 10:34
Jeg har en 85D i titanium, og 21" mørke turbinfelger på vei.
Har vært mye frem og tilbake i hodet ang fargen, men nå har jeg trua  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA