Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - geldevik

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
mandag 06. juli 2015, klokken 11:03
Sitat fra: Erlingni på mandag 06. juli 2015, klokken 09:31
Problemet med innloggingen til appen denne gangen viste seg ifølge Møller å være en server i Tyskland som hadde tatt kvelden, det er nå rettet.

Når det gjelder originalladeren og ladeproblemer i Norge, har Møller sagt at dette er et kjent problem og at det nå jobbes med en firmware oppdatering på fabrikken i Tyskland som skal rette dette (dette var i slutten av mai).
Jeg lader også kun hjemme med originalladeren, rett og slett fordi jeg synes den er alt for stor (les gigantisk) å drasse med ut. Pluss at pga. løsningen med utskiftbare kabler gjør at den er helt umulig å sikre skikkelig mot tyveri, og ny komplett lader med kabler koster ca. 14000,-(!) hos Møller. Hjemme på 10A har jeg heller aldri hatt noen ladeproblemer med den.
Jeg har også kjøpt en mennekes 13A (justerbar) mode2 (fra Siemens) som alltid ligger i bilen. Denne fungerer glimrende, og kostet 4000,-

Takk for oppdatering!
Greit å vite at Audi jobber med saken. Er også enig i at løsningen fra Audi er i overkant klumpete.
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
mandag 06. juli 2015, klokken 08:17
Enig!

Appen er ustabil, både mhp pålogging og kvaliteten på data.

En annen ting er er ladekabelen (EVSE). Den fungerer rimelig greit for lading med 10A hjemme, men på jobb fikke jeg kun feilmeldin E480, som antyder problem med jording. Har investert i alternativ EVSE, "Mennekes 13A Mode2". Den funker helt utmerket. Antagelig er EVSE levert av Audi for følsom for norske forhold når det gjelder støy/dårlig jording.
Det har blitt meg fortalt at Tesla-utstyret hadde tilsvarende problemer og at de måtte foreta justeringer.
#3
Plugg-inn hybrider / Sv: Ladbar hybrid og elbilparkering
tirsdag 23. juni 2015, klokken 07:47
Ifølge Drammen Parkering KF får ladbare hybrider ikke tilgang på deres ladestasjoner. De foretrekker åpenbart at jeg bruker bensin i Drammen sentrum. Hvor er logikken?
#4
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:32
Har lest i et annet forum, http://www.myaudia3etron.com/ at beregnet kjørelengde baseres på forbruk de siste 20km.
Det vil jo nødvendigvis være avhengig av kjørestil, topografi, temperatur, bruk av klimaanlegg osv. 45km er antagelig et bra resultat og tyder på at du kjører ganske effektivt allerede.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA