Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Cirrisky

#1
e-Golf / Sv: Rekkevidde ved 0 km på GOM?
fredag 02. desember 2016, klokken 13:22
Har gått tom en gang, da en hurtiglader jeg hadde som "last resort" viste seg å være ute av drift, selv om den stod som operativ på fortum sine sider.

Gikk ikke noe langt etter 0km var nådd, det er sikkert. Kom opp en bakke på sånn 200 meter e.l (ikke veldig bratt) og da merket jeg at den ga mindre og mindre. Klarte til slutt å rulle inn på en bensinstasjon, og da var det så lite igjen at jeg ikke klarte å kjøre opp på lasteplanet til redningsbilen en gang.

Så, jeg ville ikke banket mye på at du kan kjøre stort mye lenger etter at den har nådd null :p
#2
Jeg bruker den ganske aktivt i alle moduser egentlig. Kanskje litt unødvendig, men den er innom alt fra D til D-1-2-3 til B.
Bykjøring synes jeg passser ypperlig til B. Mye stopp for lys, fotgjengere, kryss osv, veldig digg å bare slippe gassen og la bilen bremse ganske bra.
D bruker jeg mye på motorveien, når det er lite bremsing, og man gjerne vil kjøre så økonomisk som mulig, og coaste. Bruker også mye ACC, men kobler den ofte av i slake nedoverbakker så den ikke starter å regenerere, og heller coaster og får litt ekstra fart.
1-3 er litt forskjelig med nedoverbakker og andre ting. Alt i alt synes jeg dette systemet absolutt var best av alle bilene jeg prøvekjørte :)
#3
e-Golf / Sv: Car Net
mandag 26. september 2016, klokken 12:07
Fant det etter litt google søk.

Her er det om andre har samme problem:
https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/guest/login
#4
e-Golf / Sv: Car Net
mandag 26. september 2016, klokken 11:57
Noen som har en direktelink til loginsiden for car net hvor man kan bytte passord?
Jeg får bare opp en side hvor man må putte inn vin nummer, og når jeg gjør det så lastes bare siden på nytt.
#5
Noen som vet om det finnes en annen kilde til fotobokser? Iom at de sist var oppdatert en gang i 2015 og det er et par feil og mangler der osv.

Skal oppdatere kartverk og poi for første gang på nesten et år nå, håper at nye kartverket osv viser at Norge har 110 som max, slik at skiltgjenskjenningen ikke tar feil hele tiden.
#6
Kjøretips / Sv: Tur Oslo til Stokkholm
mandag 23. mai 2016, klokken 15:52
Tilbake fra turen nå.

Brukte et "kontantkort" fra Clever, pluss den vanlige grønne brikka til Fortum.

Gikk bra, og stod vel så og si aldri i kø for å lade.

Brukte ca 4-5 ladinger hver vei for å komme meg hele veien, med fart på rundt 85-100.

Takk for hjelp, og selv om langkjøring med eGolf funket greit, så tar det fort 2-3 timer ekstra pga kjøring i lavere fart enn jeg ville ha gjort i en fossil-bil, og 5 ladinger på ca 15-30 minutter hver :).
#7
Kjøretips / Tur Oslo til Stokkholm
tirsdag 03. mai 2016, klokken 19:42
Hei,

Lurer på om noen har noe erfaring med hurtiglading i Sverige.

Skal en tur med egolf fra Oslo til Stokkholm om et par uker, og prøver å legge opp hurtiglader-stopp. Er det enkelt å få betalt på de forskjellige leverandørene med norsk nummer osv?
#8
Har ikke prøvd med sommerdekk og sommertid enda, bare høst/vinter/vår.
Kan se for meg at under optimale forhold på rundt 20 grader ute, og hastigheter som ikke er alt for store så burde man klare rundt 160km e.l. 200+ derimot? Da kan jeg ikke forestille meg annet enn at man kjører på en øde vei i 50km/h.
Indikatoren på bilen viser jo ca 200km når man starer med fult batteri, men som de fleste vet er jo ikke dette helt realistisk :p.
#9
200+ km i alpene? da starter man på toppen av et fjell og ender opp nede ved havnivå...
#10
e-Golf / Sv: Brukt eGolf
onsdag 16. mars 2016, klokken 14:27
Kjøpte bilen min med ca alt ekstrautstyr, det eneste jeg valgte bort var vel alarm og kollisjonsputer baki.

Eneste jeg så og si aldri har brukt er fjernlysassistent, fordi jeg aldri kjører på uopplyste veier. Om man derimot bor et sted hvor man må kjøre på en del mørke veier så kan jeg se at den kan være en fordel.
#11
e-Golf / Sv: Regenerering på e-Golf
tirsdag 15. mars 2016, klokken 15:24
Kommer ganske fort når man kjører på vått og salt og hovedsakelig regenererer. Om du tar noen kraftige oppbremsinger i ny og ne, så føler jeg de holder seg ganske rene.
#12
e-Golf / Sv: Regenerering på e-Golf
tirsdag 15. mars 2016, klokken 13:34
Om du ikke rører bremsen i D1-D3, så vil det ikke komme noe bremselys. Slipper du gassen i B, så vil du få bremselys.
Om du slipper gassen i D3, og trykker litt på bremsen, så får du bremselys framtil du trykker litt på gassen igjen.
#13
e-Golf / Sv: Forbruket til bilen går oppover
fredag 05. februar 2016, klokken 11:36
Med VP ja, og de to målingene er begge med plussgrader ved ca samme temperatur. Synes det var en ganske markant øking
#14
e-Golf / Forbruket til bilen går oppover
torsdag 04. februar 2016, klokken 23:53
Heisann,

Har det sånn med bilen min, at det ser ut som om forbruket går oppover over tid, selv under samme forhold, kjørevei, og kjørestil.

I starten av November, når temperaturene var ganske like hva de har vært noen dager nå for tiden, så klarte jeg ganske ofte å kjøre på rundt 14-15 kwh/100km, noen ganger så lavt som på 13-tallet, og absolutt høyeste var på sånn rundt 15.5. Dette var med temperaturer rundt 5 grader ca, som jeg har sett mange ganger nå for tiden også.

Nå derimot, klarer jeg nesten aldri å få forbruket under 17kwh/100km, og det er med ca alle faktorer jeg kan tenke meg ganske like.

Dette er jo en ganske stor økning. Har dekkene mindre rullemotstand når de er nye e.l? Eller er måleinstrumentene i bilen litt feil i starten? Finner ikke ut helt hva det er jeg gjør forskjellig.
#15
e-Golf / Sv: Formindsket regenerering i kulde?
mandag 25. januar 2016, klokken 03:36
Ja, da blir det vel sånn.

Da lurer jeg på hva som er best, kald kupé, men nylada batteri, eller varm kupé med batteriet kaldere.

Lurer også på om den setter av lenger tid til oppvarming av bilen når man setter opp tempen den skal opp til, eller om det er en fast grense.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA