Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ru Hovland

#1
Sitat fra: nie på fredag 12. juni 2015, klokken 22:39
Sitat fra: Tuxedo på fredag 12. juni 2015, klokken 22:30
Pleier å lese denne tråden daglig, siden den får meg til å føle meg som fetter Anton, dvs at jeg ikke har noen av disse feilene (bortsett fra dugg i baklyktene, da).  Har jeg bare hatt griseflaks, eller er det flere i min situasjon?
Ikke vet jeg men en ting vet jeg;
Denne tråden paret med tråden om kapasitetsproblemer på verkstedene skremmer livskiten ut av meg som går rundt og vurderer om jeg skal bekrefte bestilling eller drite i hele Teslà.

Fikk den samme følelsen jeg også så jeg droppet tesla , audi skal komme med en q5 som har lengre kjørelengde så jeg avventer ett par år til premiummerkene kommer for full fart ! Er også spent på bilen toyota kommer med neste år
#2
Sitat fra: staleand på fredag 12. juni 2015, klokken 22:14
@muffinman Du må serriøst ha fått tidenes mandagsbil? ;-p Må være utrolig frustrerende. Tollmodig er du, det skal være sagt!

Selv har jeg følgende feil jeg håper Tesla utbedrer:

- Knirk i belte på førersiden (kun i enkelte sete-posisjoner)
- Dugg i begge glassene på chromelista bak.
- Knapp på UMC virker ikke lenger
- Mugg på filten til takluka
Takluka vil ikke lenger åpne seg. Kan virke som om motorene møter motstand
- Sirkelsaglyd/klunk fra DU (oppdaget idag, svak lyd)
- Vindu bak på pasasjerside vil ikke lukkes igjen
- Lader maks til 18kWh selv med dobbeltlader
- Ser og at det er kommet vann inn i venstre baklykt og mistenker at det kan være vann inni selve luka? Løsnet en knott på bakluka og da rant det vertfall ut vann.


Her har jeg sikkert glemt en ting eller to også.

Bilen skal forøvrig selges nå og det spørs om det er lurt å annonsere bil for 540.000,- med så mange feil og mangler. Skal man tro det man leser her inne og på facebook så kan det vel fort ta noen måneder til med verditap før man får fikset alt.

Må da ærlig innrømme at det høres ut som en skikkelig mandagsbil dette også ;) man bør kunne forlange mye bedre kvalitet ut fra hva de har priset bilen til !
#3
Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Takker mye for ditt og mange andre her inne sine ærlige innlegg , var i farta til å handle Tesla men iom det er ett så nytt merke gikk jeg inn på denne siden og fant alle problemene ! Tesla er da uaktuell for meg !  Mvh Rune
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA