dynamiske lykter er totalt unyttig, men noe av det kuleste jeg har sett på baklykter siden dem gikk fra gasslampe til glødepære hos billykter i 1912;)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: krister461 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:53Sitat fra: gamer73 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:39Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:38Sitat fra: gamer73 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:32
Oki....det var jammen ikke mange brukte biler med den pakken ser det ut til:( Ser ut til at Telsa kjøp går i vasken da.....jeg MÅ ha det. Jeg bruker det hele tiden i E-golfen. Og sant å si så har det nok reddet meg fra en del situasjoner
Du må se på biler som er fra sent i 2014 og utover (les: 2015 er et godt sted å begynne), det var først da den kom.
oki takk for tips:) EDIT: Ser at rimeligste med cruise control er på 560 tusen spenn....
Du finner billigere på finn:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98827615
Og, om du klarer deg med 60 kwh så er som nevnt denne et alternativ:
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7S12EFP59794
hmm se der ja..var litt bedre:)
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:38Sitat fra: gamer73 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:32
Oki....det var jammen ikke mange brukte biler med den pakken ser det ut til:( Ser ut til at Telsa kjøp går i vasken da.....jeg MÅ ha det. Jeg bruker det hele tiden i E-golfen. Og sant å si så har det nok reddet meg fra en del situasjoner
Du må se på biler som er fra sent i 2014 og utover (les: 2015 er et godt sted å begynne), det var først da den kom.
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:22Sitat fra: gamer73 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:15
bare et kjapt spørsmål. Har alle Tesla noe som tilsvarer adaptiv cruise control? Ser ikke dette i beskrivelsen av brukte biler jeg ser på....
Adaptiv cruise er en del av autopilot-pakken, den er såvidt jeg vet ikke å få som standalone.
Sitat fra: bullfinch på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:17Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:57Det som er helt sikkert er at ingen snur seg etter en tesla. MB s-klasse samme hvilket år gjør det. Du kan kjøpe bil til 100k og folk tror du har penger. Model s og v70 kan du bruke 1,5mill på og aldri har noen brydd seg.
Med pris maks 600k ville jeg siktet meg inn på en S85D med en del utstyr.
Det bør være mulig med type 30-50.000km på telleren.
0-100 på ca 4,4 sek, god rekkevidde, 118kW maks effekt på supercharger.
3/6 år igjen av garantitiden.Sitat fra: bullfinch på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:22
Skal du ha noe for å virke kaksete er a7 billigere og bedre satt sammen.
I 2017 stråler ikke A7 noe annet enn "jeg har sovet i timen". Greit for en gråhåret på 75 som ikke er åpen for nye produkter (stereotyp, jeg vet). Men kaksete er det siste jeg tenker om dyre fossilbiler nå.
Sent from my E5823 using Tapatalk
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:57
Med pris maks 600k ville jeg siktet meg inn på en S85D med en del utstyr.
Det bør være mulig med type 30-50.000km på telleren.
0-100 på ca 4,4 sek, god rekkevidde, 118kW maks effekt på supercharger.
3/6 år igjen av garantitiden.Sitat fra: bullfinch på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:22
Skal du ha noe for å virke kaksete er a7 billigere og bedre satt sammen.
I 2017 stråler ikke A7 noe annet enn "jeg har sovet i timen". Greit for en gråhåret på 75 som ikke er åpen for nye produkter (stereotyp, jeg vet). Men kaksete er det siste jeg tenker om dyre fossilbiler nå.
Sitat fra: vitcho på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:57
Hej Gamer73
Jeg har selv skiftet fra e-golf til Tesla af ca. samme grunde, du beskriver. Her er nogle af mine observationer
Det gode
- Teslaen er sjov at køre - den er hurtig
- Dine venner og din sambo kommer til at synes du har en sej bil (dog måske også, at du har brugt for mange penge på den)
- Du kan køre langt på en opladning og kan køre den som en almindelig bil uden at kigge på range
- Supercharger network fungerer vildt godt
- Masser af plads i bagagerum for og bag
- Teslas autopilot ydmyger e-golfens lane assist, der er to skridt fra at være en regulær dødsfælde. Jeg købte en bil med AP1 af samme grund som dig (adaptiv fartpilot), men må erkende, at Teslaens AP bare er bedre - den læser skilte og regulerer hastighed eksempelvis. Det fungerer bare super godt!
Det mindre gode
- Det er en meget stor bil, og det opdager man ved parkering og på små veje, når der ikke er meget plads.
- Forbruget er meget højere end i e-golfen (typisk over 10kwh/100km højere, virker det til!)
- Hverdagskomfort i teslaen er ikke så god som e-golfen, synes jeg (ingen wifi, ingen carplay, ingen køl i handskerum, ingen kopholdere på bagsæder, markant mere støj fra motor, vind og dæk)
- Hvis I er høje i din familie skal du vide, man skal have soltag, før folk over 1,70ish kan sidde på bagsædet, og hvis folk er 1,90 eller mere, så kommer de ikke til at sidde super godt på bagsædet uanset hvad du gør.
Forstå mig ret: For min part er jeg glad for mit skift til Tesla - det er en dejlig bil! Jeg har længe drømt om at køre den, og det gør jeg så nu. Men jeg må indrømme, jeg ikke tror, jeg kommer til at beholde den på den længere bane. Den er simpelthen for meget luksussportvogn og for lidt praktisk i hverdagen. Hvis VW kommer med et nyt batteri (45+ kwh) til e-golfen, passer den bil reelt bedre til mit formål.
Sitat fra: cra på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:56
Man lever bare en gang, og livet er for kort til å ikke kjøre Tesla!
Eller litt mindre flåsete sagt:
Slå mynt og krone om hva du skal gjøre. Ikke for å la mynten bestemme, men i det du kaster den opp i lufta vil du i et kort øyeblikk kjenne hva du håper den skal lande på. Det er det riktige valget.
Sitat fra: krister461 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:41Sitat fra: gamer73 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:36Om du kan låne rentefritt, så er det jo verdifallet som blir kostnaden du må regne på. Om du bruker 50k ekstra for å få en ny vs. en brukt så betyr jo det lite om du får de samme 50k tilbake den dagen bilen selges. Men, verdifall er vanskelig å spå...
Jeg regner med at jeg skal klare å låne alt rentefritt så dem utgiftene regner jeg ikke med. Men jeg skal sjekke dem linkene du gav meg:) takk:)