Du kan ikke koble de til en hurtiglader, men de fleste hurtigladestasjoner har også uttak for vanlig AC ( som regel 22kW ). Og der kan jo alle elbiler lade fra, da får du den hastigheten som laderen i bilen gir.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: stephenli på mandag 01. mai 2017, klokken 21:49
På den gamle var valgmulighetene mellom 5, 8, og 10A med ladekladden. Deretter var det 16A med den medfølgende type 2 kabelen. Ladekladden på den nye har sikkert de samme valgmulighetene mens type 2 kabelen blir tjukkere og kan ta opp til 32A en fase.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 04. mars 2017, klokken 21:32Dessuten så kommer ikke elbiler som kun takler 50kw lading til å bruke noe særlig mer tid enn de som kan lades med 150kw. Takler bilen din 150kw er det fordi den har en stor batteripakke. Er vel de bilen med 24-30 kwh batteripakker som er begrenset til 50kw. Kan du lade med 150kw så er nok batteripakken 3 ganger større også.Sitat fra: Hansi på lørdag 04. mars 2017, klokken 21:24Ikke glem at en stor andel folk er idioter....
Forhåpentligvis vil det komme både 50kW og 150kW ladere på samme lokasjon og 50kW-laderne bli rimeligere. Ingen grunn til at eldre elbiler benytter seg av 150kW-laderne i så fall da de ikke klarer å få max effekt over litt tid ut av 50kW-laderne engang.
Sitat fra: Øystein16 på lørdag 07. januar 2017, klokken 16:20Sitat fra: Taffelman på lørdag 07. januar 2017, klokken 15:37
Kan ladeeffekten justeres ned til 5-6 A på GTE?
Med 16A kurs kan BMW'n kan lades på "redusert" (9A) og GTE'n på f.eks 5-6A
Ja (i alle fall Golf, men reknar med det er likt på Passat), i bilen kan det regulerast frå 5A, 10A, 13A og maks (inntil 16A). Det kan og setjast faste tider for lading/oppvarming - inntil 3 forskjellige tider per dag.
(Hurtigare lading kan kun skje med bensinmotor - trur det er maks 22 kWh.)
Sitat fra: Chivas på fredag 06. januar 2017, klokken 14:51
Jeg kan jo nevne at grunnen til at jeg ønsker å bruke 32A stikket, er at jeg ønsker å lade på 32A og ikke 10A Schuko originalkabel![]()
Evt. står det noen 16A Schukostikk på veggen også, hvor man kanskje kan få tak i og bruke en 16A ladekabel?
Sitat fra: Razor på fredag 30. desember 2016, klokken 22:30Hvis du måler på en plass du besøker må du vite om det er IT eller TN. I ett TN anlegg vil det være 230v mellom leder og jord.
I følge min elektriker vil en lokal jordfeil gi 230v mellom leder og jord. Desverre stopper min kunnskap der.
Litt merkelig at jeg får samme resultat på tilfeldig besøk....
Sitat fra: tormokn@gmail.com på onsdag 28. desember 2016, klokken 15:23Mulig å få denne til 32A 3fas også?
http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-62-kw-3-fase-ladepunkt#product