Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joseph Santaniello

#1
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
søndag 28. juni 2015, klokken 14:07
Takk for bildet! Er det mulig å tolke fra det der hva tommgangstap er?
#2
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
lørdag 27. juni 2015, klokken 17:00
Har tenkt å gjøre det men dager strekker ikke til ;-)
#3
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
lørdag 27. juni 2015, klokken 09:59
Sitat fra: emil på lørdag 27. juni 2015, klokken 08:25
Kan være at elektrikker har montert den med merkingen inn mot vegg f.eks.

Her postet jeg bildet av trafo'n min. Klisterlappene som er synlige sier kun "kan bli varm, ikke dekke, osv" ikke noe tekniske info:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21881.msg369904.html#msg369904
#4
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
mandag 22. juni 2015, klokken 20:55
Mulig inne eller bakpå. Ikke på toppen, eller hver side.
#5
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
mandag 22. juni 2015, klokken 15:15
Kjekt å vite! Hvordan er det mulig å måle tap fra min antaglivis "jalla" trafo?
#6
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
mandag 15. juni 2015, klokken 07:49
Øverst i bildet du kan se såvidt nederst kant av min sikringsskap. Det som er over trafo er inkludert i installasjonen. Det er sikringinen mellom trafo og ladepunkt. 32kg høres riktig. Jeg tror om den var opp på noe som en sitteunderlag eller noe lyddempingsgreie fra Biltema eller noe, så hadde brumming ikke forplantet seg f eks i etasjen under der den står. Vi er ikke plaget av det hjem hos meg så jeg har ikke giddet å prøve å gjøre noe med det. Men og jeg viste om det fra før, så hadde jeg satt den opp på noe lyddemping. Man kan også bruk sikring i hovedskap (istallatør legger in ny 20A bryter med jordfeil) til å skru av trafo når den er ikke i bruk. Når det skrus på igjen det smeller ganske kraftig fra trafo. Jeg skvatt noe sikklig første gang! Det er vist normal. Men kan bli sjenerende om man skulle holder på med det hele tiden.
#7
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
søndag 14. juni 2015, klokken 20:25
Her er bildet av min trafo som ble montert for 5 uker siden. Det er til 3,6kW løsning. Helt "vanlig" leveranse. Appelsin er for skala ;-) Er ganske tungt, ja.
#8
Zoe / Sv: Hvordan kan man selv måle batterikapasiteten?
søndag 14. juni 2015, klokken 17:13
If I do a regular reset of the odometer with my R240, it shows 135 as the default range.
#9
Zoe / Sv: Hvordan kan man selv måle batterikapasiteten?
lørdag 13. juni 2015, klokken 20:10
Interesting. Where does this 131 come from?
#10
Zoe / Sv: Forbruk/rekkevidde ZOE R240
lørdag 13. juni 2015, klokken 17:13
Å ligge i dragsuge sparer MYE krutt. Jo nærmere, jo mer...
#11
Zoe / Sv: Hva viser ditt forbruk under fullt pådrag?
lørdag 13. juni 2015, klokken 17:12
R240'n min viser 69kW maks, men jeg har ikke prøvd alt for mange ganger.
#12
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
fredag 12. juni 2015, klokken 21:19
Ja, trafo kan høres godt i gammelt hus. I rekkehus jeg hadde nok ikke anbefalte det før du få høre det selv og kan vurdere hvordan å kunne tilpasse det hos deg.
#13
Zoe / Sv: Høyfrekvent lyd fra motor - erfaringer med R240
fredag 12. juni 2015, klokken 21:15
Min R240 lager ingen lyder, annet en selvsagt forgjengervarslelyden.
#14
Zoe / Sv: Forbruk/rekkevidde ZOE R240
fredag 12. juni 2015, klokken 21:13
Min R240 bruker 13,8-14,0 med snittfart 57,x i daglig bruk pendle Vestfold-Oslo 135 km hver vei. Typisk norsk med litt motorvei, mye 60-80, og en del 40-50 med farsthumper, osv. 16" hjul og etter lading bilen stadig rapportere forventet rekkevidde 170+. Om jeg holdt meg unna motorvei, 180 no problem. Jeg mener 160 er lett gjort om man prøver litt. Det kreves ikke å kjøre spesielt sakte, bare bevist. 17" hjul pga økt motstand (lav profil er en greie som kommer fra sportstbiler som vil at dekkene er stive for å ha mer presis kjøreegenskaper på bekostning av støy, økonomi, og komfort) redusere rekkevidde sirka 10%. Jeg tipper at man må anstrenge seg for å få 160 fra 17" hjul bil.
#15
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
fredag 12. juni 2015, klokken 14:40
Riktig: 2 type lyder. Trafo lav-tonet brumm, bilen, høytonet pip. Trafo kan settes opp med brytter mellom sikringskap og trafo antar jeg for ektstra kostnad. Eller du kan bruk sikkringsbrytter i skapet om det er lett tilgjenglig for å koble bort trafo. Disse 15m som er inkludert i prisen er 15m av kabel, ikke avstand. None meter brukes opp i forbindelse med sikringskap til trafo, og trafo til videre liten sikringskap, så ut til ladepunkt. Så du kan få den plasert hvor du vil, men inne fordi den tåle rikke fukt. Min ligger på gulvet (fordi det er delvis midlertidlig fram til jeg bygger garasje til høst) og det gjør at det resonere mer enn nødvendig tror jeg. Om det var festet til veggen kansje mindre brum. Eller kansje bar ei veggen, hvem vet. Ekstra meter av kabling var 150,-/m + mva tror jeg. Installatør var veldig grei, men de er nøye med målebånd...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA