Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Øistein

#1
Har irritert meg over det samme og mener jeg leste et sted at du kan gå inn i "settings" og endre det fra auto til manuell.
Ettersom jeg ikke bruker AC vet jeg ikke hvor mye den påvirker strømforbruket, men dette vil du også kunne se på skjermen under "Info" - "tur". Økometerne der skal kunne vise hvor mye strøm som går dersom du trykker på/av AC
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Forbruk PHEV og Navi
mandag 25. mai 2015, klokken 08:48
Takk for svar!
Jeg fant boken så da får jeg bruke dagen til den :)
Jeg har ikke adaptive, og hos meg er det slik at ved cc låses bremsen i B2 og der blir den også stående når jeg går ut av cc.
Ellers er det vel kun når man kjører ned Trollstigen eller lignende at man kan se at bremsegenerering faktisk lader batteriet...
#3
Mitsubishi Outl. PH / Forbruk PHEV og Navi
søndag 24. mai 2015, klokken 20:14
Hei
Hentet min tyske Phev Plus på Notodden i helgen og lurer på om det er normalt at det skal lyse "Ready" konstant i Eco-potmeteret. Syns det høres litt rart ut når jeg forlengst har startet kjøringen og slik sett allerede er ready. (Jeg har bare tysk manual og sliter litt der...)
Leitet frem nærmeste bensinstasjoner på skjermen og det funket jo overhodet ikke... Ei heller fant jeg noen av de ladestasjonene som ble søkt frem. Er dette bare tull altså? Ellers er jo kartet veldig nøyaktig.
Trodde også at motorbremsen koblet ut når jeg tråkket på gassen slik cruise controllen gjør, men det gjør den tydeligvis ikke så jeg fikk et ekkelt høyt forbruk.
Jeg har kanskje en litt pågående kjørestil for å ikke sinke trafikken og noe forteller meg at jeg skal slite med å få den under halvliteren på mila. Har noen tips om best mulig måte å få dette til på? Fjærlett på gassen og klikking på bremsehendlene til man blir blå er jo ikke så kjekt i lengden?
Ellers en super bil gjennom de 80 mila jeg har kjørt den på to dager, og gleder meg til å se forbruket til og fra jobb der jeg har lademulighet (35 km totalt). Tør jeg tro 0 i forbruk pr dag? :)
Takk til alle som har svar/tips!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA