Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - xxcasd

#1
Jeg fikk den meldingen for en uke siden. Manglet ca 15% på batteriet. Kjørte hjem, plugget i, ville ikke lade. Ringte tesla support og fikk beskjed om å levere den inn på morningen. Neste morgen var feilmeldingen vekke og batteriet hadde gått opp ca 15% (uten at ladekabelen sto i).
Når jeg leverte den inn så sa de at den kunne forsvinne, men at den garantert ville komme tilbake da batteriet hadde problemer. De sa det kom til å ta en stund, så nå har jeg lånebil, usikker på hvor lenge. Tror jeg skal be om å få noe av pengene jeg har betalt for service tilbake da det er snakk om 2 måneder siden jeg hadde den på service og jeg betaler for service for at slike ting ikke skal skje.
#2
Model S / Sv: Tur til Østerrike i februar med P85D
søndag 24. januar 2016, klokken 10:09
Er i tyskland nå, litt sør for bremen med P85D. Vært grisekaldt hele tiden frem til i går. Forbruket har ligget på rundt 250? (har egentlig ikke brydd meg om forbruk, så skal ikke si 100% at det er rett) når jeg ligger på 130km/t i -6.

Hoppet lett over en og annen ladeplass på vei ned, og møtte på en drøy snøstorm på autobahn uten at det var noe fare for å komme frem. Varme i ratt, sete og 21c i bilen hele tiden. Lader på jobben + at det er teslalader 10 min sør for der jeg er og 30 min nord.
#3
Model S / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 17:06
Prøvde min i går kveld. Til å begynne med var det ikke mulig å få satt på autosteer. Plutselig så begynte det å gå seg til. Rett og slett dritskummelt i starten. Tok meg en tur fra sotra til bergen. Gikk meget fint selv om det høljet ned, var mørkt og en god del vind. Prøvde noen strekninger flere ganger. Er det lov å si at det virker som den lærer etter hvert? For den fungerte bedre for hver gang.

Tok meg en ny tur i dag. Prøvde strekningen mellom ågotnes og øygarden som er passe svingete og 80 sone, men veldig bra merking. Her kjørte den faktisk bortimot perfekt. Ba meg ta tak i rattet et par plasser (la merke til at det er to forskjellige meldinger på dette, en med jevne mellomrom og en som kom opp i forkant av et par svinger jeg kom inn i, med litt lenger tekst hvis jeg husker riktig). Kjørte også inn til bergen og ut mot åsane, null stress.

Har prøvd på smale veier uten midtstripe hvor det er plass til 1,5 bil og basert på møteplasser istedenfor. Når jeg fikk den aktivert ved bare veimerking på høyre siden så virket det som at den hele tiden ville bort å snuse på merkingen på venstre siden også. Når den fant den så "låste" den seg på den en liten stund, før den tok turen bort til høyre siden igjen for å sjekke hvor den var blitt av. Tydeligvis litt for brei vei til at den kunne se begge samtidig. Ser for meg at folk kjapt ringer politiet hvis de ser en tesla vingle frem og tilbake på denne måten.

Testet også ut hva som skjer når man ikke tar tak i rattet. Blir mer og mer piping og så begynner den gradvis å sette ned farten. Ventet ikke helt til den stoppet opp før jeg tok tak i rattet igjen da det begynte å dukke opp biler bak.

Feltskifte var morro. Men fordel å sette på blinken, kikke seg rundt, og så ta tak i rattet så den skifter felt, for bilen sjekker blindsoner og det der en del 1000 x kjappere enn det jeg er i stand til. Likte egentlig at den når den først skifter felt så gjør den det kjapt.
#4
Model S / Sv: Autopilot-hardware OG DU-problemer?
fredag 05. juni 2015, klokken 21:03
jepps, min har autopilot og fått ny DU. hørte ikke noe ulyder eller noe. bilen bare nektet å kjøre etter litt feilmeldinger og en omstart, fikk beskjed om at DU skulle skiftes og at de søkte etter flere feil. får se hva de sier når jeg skal hente den.
#5
Model S / Sv: VM i feilmeldinger
søndag 24. mai 2015, klokken 18:35
Satt meg inn i bilen igjen i går for å sjekke status. Same same. Prøvde igjen i dag, same same når jeg trykket inn bremsen etter å ha satt meg inn. Tok meg en kjapp kjøretur for å se om det kunne hjelpe. Etter et par hundre meter så forsvant alle feilmeldingene utenom den der nødbremsgreia (fikk heller ikke bruke CC grunnet low visibility eller noe). Når jeg kom hjem igjen så tok jeg en restart, og da forsvant siste feilmelding også. Så som både tesla og noen her nevnte så ville nok meldingene gå vekk av seg selv.
#6
Model S / Sv: VM i feilmeldinger
fredag 22. mai 2015, klokken 22:47
aiight. Da går jeg for gull og satser på at det er en kortvarig influensa. Den hyggelige teslafyren tippet også at det ville forsvinne etter litt hvile, så jeg jeg takket nei enn så lenge at de skulle hente den.

Og ja, han sa det at disse hørte sammen, så klikket en så rabla det for resten også. Litt snodig system spør du meg, men har vel sikkert mål og mening.

Endte opp med å kjøre til butikken i leafen. Jeg som før syntes den var relativt sprek. Følte det var null reaksjon når jeg trykket inn pedalen. Er vel en vanesak.
#7
Model S / VM i feilmeldinger
fredag 22. mai 2015, klokken 21:33
Hei,

fikk mine første feilmeldinger i dag. Begynte på vei hjem fra jobb. Antispinn slo inn av og til. Etter et par mil så tok det helt av og ABS slo koblet fra, Nødbrems koblet fra, CC koblet fra, regenerering koblet fra, antispinn koblet fra, servo på ratt koblet fra, servo på brems koblet fra og gudene vet hva annet. For all del, fikk testet hvordan 700 hester oppfører seg uten sperrer av noe slag, men litt skeptisk til å kjøre slik i lengden :P . noen som har opplevd noe lignende? Ringte tesla, vi prøvde restart og det der, men uten resultat. Blir vel tur på verksted i uken som kommer. Får man lånebil da? Trenger ikke det, men gjør det litt lettere med tanke på å komme meg hjem igjen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA