Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hrambjor

#1
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
mandag 18. september 2017, klokken 21:19
5YJSA7E25HF214083   DRAMMEN   VESSEL DISCHARGED   18.09.2017 20:00
#2
Turen tok ca 15 timer.
Jeg startet ca kl 0100 og var framme ca kl 1800
Hurtigladingene tok alt fra 15-25min. Saktelading på Hjerkinn i ca 3 timer
#3
Turen ble gjennomført og det gikk veldig bra. Kjørte i eco mode hele turen og med ok temperatur i bilen. Bilen sto fulladet utenfor KG motor i Halden og turen startet ca kl 0100. Benyttet kun hurtiglader bortsett fra stoppen på Hjerkinn.

100% KG motor, Halden             – 14%    Ole Deviks vei 10, Oslo.       117.6km
83% Ole Deviks vei 10, Oslo       – 13%    Gubberudvegen 2, Stange.  119.6km
83% Gubberudvegen 2, Stange   – 46%   Lillehammer.                         63.6km
90% Lilehammer                          – 30%    Skansen 2, Otta.                  111.6km
83% Skansen 2, Otta                   – 36%    Hjerkinnhøvegen, Hjerkinn.   79.8km
54% Hjerkinnhøvegen, Hjerkinn  – 12%    Sunndalsøra.                       114.3km
83% Sunndalsøra                        – 21%     Kvalvåglia 13, Kristiansund. 94.4km



#4
Har fått tilgang til hytte på Hjerkinn så da blir det saktelading og soving noen timer.
Ser at det skal bygges ladestasjoner ila sommeren på Dombås og Oppdal
#5
Tusen takk for alle tipsene nime01

Kan se ut som om det skal gå greit :-)

Jeg er ikke i Halden før etter midnatt så jeg satser på å bruke natten oppover. Saktelading er jo en perfekt kombo med litt søvn :-)

Usikker hva slags dekk som står på bilen, men bilen skal lastes med fire dekk samt litt bagasje (skal på kurs hele neste uke). Utifra hva jeg kan lese på vegvesen sine sider er det bart på fjellet.

Greit å vite at man kan trille med spak i N

Den høydeprofil greia var ikke dum :-) den skal jeg ta en nærmere titt på.
#6
Da har bestilt kabel fra Elbilhjelpen 32A Mode 3 kabel

Mulig jeg kan skaffe meg tilgang til ei hytte på Hjerkinn.
Fra hurtigladeren på kvam til Hjerkinn er det ca 10 mil. For optimistisk eller bør det gå?
#7
Foreldrene mine har kjøpt en Kia Soul EV Exclusive
Jeg skal kjøre denne fra Halden til Kristiansund N begynner turen rundt midnatt 15.mai.

Selger opplyste om at det kun fulgte med standard ladekabel (for 10A etter hva jeg skjønner) han anbefalte meg å skaffe en type 2 til 1 kabel (eller noe sånt, prøver å lese meg opp på emnet)



Har i utgangspunktet tenkt å kjøre E6 Fra Halden til Oppdal deretter RV 70 via sunndalsøra til Kristiansund.

I forhold til lading så ser det greit ut helt til jeg kommer til Kvam, som er siste ladestasjon før jeg er på Sunndalsøra ca 21 mil (bruker grønnkontakt sin oversikt). En løsning kan være å ta inn på hotell på feks Oppdal.

Har bestilt ladebrikke fra grønnkontakt (leveres direkte til forhandler da jeg er på reise hele neste uke).

Forslag til ting jeg trenger, eventuelt alternative ruter.

Mvh
Håkon

De kjøpte denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58890705&searchclickthrough=true
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA