Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lars Østtveit

#1
Ladeplasser og ladekabler / Lading i borettslag
søndag 03. mai 2015, klokken 16:33
I vårt borettslag er det besluttet at el-biler ikke får benytte kontaktpunkter som er er opprettet for lenge siden til bruk for motorvamere på bensin og dieselbiler. Dette gjør det jo noe vanskelig å være innehaver av el-bil. Styret mener at det elektrikse anlegget ikke er dimensjonert for og er ikke tilrettelagt for bruk av lading av el-biler. Dette mener jeg er en total misforståelse. En som har en Nissan Leaf med en såkalt EVSE-kabel som kan brukes i enhver stikkontakt med jording trekker ikke noe mer strøm enn det som anlegget tillater. Og bruken av strøm er ikke noe særlig mer enn det som man vanligvis bruker til å varme opp bensinmotor og evt. kupéen. Har jeg forstått dette riktig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA