Business ser kjip ut...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Orbit på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:41Det er ikke lufttrykksmålere, men et skumstoff som de bruker for å markere hvor hardt og hvor bilen slår ned.
Ute og lufter seg på ringen.....med en haug lufttrykksmålere på undersiden! Her skal det luftstrømmer og marktrykk optimaliseres!
https://www.motor1.com/news/183619/porsche-mission-e-nurburgring-spied/
Sitat fra: Orbit på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:27
Kort svar: Ja, det lønner seg (så lenge du likevel skal ha på varme under kjøring, og det ikke er en tominutters tur rundt hjørnet)
Lengre svar: Med bare 10A (2.3 kW) har du ikke nok til å drive både kupévarme (3-4 kW) og batterivarme (?? kW), så resten må komme fra batteriet. Selv på en 16A kurs vil du på kalde dager se at du starter med <100% på batteri på innstilt avreisetidspunkt. Men du har i alle fall fått det strømkursen din kunne levere, som er bedre enn å tappe alt fra batteriet i det du starter opp. Batteriet lader seg opp igjen selv om det bare er tappet såvidt under 100%. Dersom du trenger maksimal rekkevidde med 10A, kan du sette forvarming til en halvtime tidligere enn faktisk avreise. Da er snø/is smeltet, og batteriet fremdeles på gunstig temperatur, samtidig som du har fått tilbake [det meste av] de 3-5% du tappet fra batteri. Dersom du starter med kaldt batteri, får du mye mindre energi tilbake på regen den første halvtimen eller så.
16A lader vil hjelpe mye (ser skjelden under 100% SoC etter forvarming med det), men du må nok opp i 20A (enfas) eller 6A (trefas) for å aldri tappe batteriet ved forvarming.
Sitat fra: Beckern på torsdag 27. oktober 2016, klokken 20:42Sitat fra: RAS på torsdag 27. oktober 2016, klokken 08:17
Problemet med LED er at de ikke er kraftig nok (foreløpig), de lyser godt på kort avstand som du også ser på videoen over, men har ikke kraften som trengs til å få kastet lyset. Har selv prøvd ut forskjellige LED pærer og konklusjon er at gode LED fjernlys pærer er greit nok, men ikke mere enn det. Liker fargen bedre enn halogen, men mere lys er det ikke.
Ofte om du måler ebay pærer, er de langt svakere enn det som er oppgitt i produktbeskrivelsen.
Driver med salg av bilbelysning og skal prøvemontere en ny type xenonkit med hurtigstart og 55watt på vår bil. Kommer med tilbakemelding når det er gjort.
Med respekt å melde har ikke lys en slik egenskap at det lyser godt nære men ikke har "kraft" til å sende lenger frem. Det som kan skje er at plasseringen av lyskilden på pæra er feil plassert slik at lyset ikke får det fokus det skal. Det kan gi en annen spredning på lyset enn originalt tilsiktet.
Sitat fra: Klykken på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:48Gå inn å les gjennom eldre poster hos Tesla også på facebook gruppen deres. Var ramaskrik om det var noen som annonserte en Modell under 500k...
Nåja, alle Tesla-eiere er ikke deltagende på forum. Folk gjør hva dem vil, og tviler på at noen "tar deg" for å selge for for lav pris.
Sitat fra: nasroht på mandag 26. oktober 2015, klokken 10:59
Takk for tips om utstyrsliste
2D6
19"BMW I LT/ALY WHEELS STAR SP.427/
LAURUSGRAU MET. M.AKZENT BMW I BLAU (B79)
Upholstery
NATURLED.KO.STELLARIC/DALBERGIABRAU (NLFT)
Prod. date
2014-09-22
2VB
TYRE PRESSURE INDICATOR
2VC
TYRE REPAIR KIT
230
EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
249
MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
3AG
BACKUP CAMERA
322
COMFORT ACCESS SYSTEM
4T9
HEAT PUMP
4U7
FAST CHARGING DC
4U8
FAST CHARGING AC
420
SUN PROTECTION GLAZING
423
FLOOR MATS, VELOUR
428
WARNING TRIANGLE
430
INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
442
CUPHOLDER
473
ARMREST, FRONT
493
STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
494
SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
5AR
TRAFFIC-QUEUE ASSISTANT
5AT
DRIVING ASSISTANT PLUS
5A2
LED HEADLIGHTS
5DA
PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE
5DP
PARK ASSISTANT
5DU
PARK ASSISTANCE PACKAGE
508
PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
521
RAIN SENSOR
534
AUTOMATIC AIR CONDITIONING
544
CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
570
STRONGER ELECTRICITY SUPPLY
6AC
INTELLIGENT EMERGENCY CALL
6AE
TELESERVICES
6AK
CONNECTEDDRIVE SERVICES
6AP
REMOTE SERVICES
6NS
CONVENIENCE TELEPHONY WITH EXTENDED
6S4
LANGUAGE VERSION SWEDISH
609
NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
654
DAB TUNER
674
HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON
7AQ
BATTERY CERTIFICATE
7GA
COMFORT PACKAGE ADVANCED
7KZ
BMW I INTERIOR DESIGN SUITE
8LZ
COUNTRY-SPECIFIC CONTRIBUTION 09090
8R9
REFRIGERANT
8SM
VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE
8TG
ANTI-THEFT SYSTEM
885
SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION
9AA
EXTERNAL SKIN PROTECTION
Sitat fra: Klykken på mandag 24. oktober 2016, klokken 08:43Lang historie, men la meg ta kort versjon, jeg leverte bilen inn hos lokal BMW forhandler, med feil for ente gang i april og tok kontakt med forhandler der jeg kjøpte bilen og sa jeg vil ha ny bil eller pengene tilbake. Det ble ny bil. Den kommer nå og jeg ble forespurt om å kjøre den gamle til transportselskapet.
Oi, det var dristig og er vel mot anbefalingene i veiledningen, mener jeg. Hvorfor lot du den stå så lenge uten lading?
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 08:18Tesla Modell 3 er langt fra ferdig, det er derfor den ikke er lansert. Tesla har lagt seg til en strategi og det er slikt de har overlevd. Så fort som de har konseptbilen klar, så åpner de for forhandsbestilling. Da får dem inn milliard beløp de kan bruke på utvikling. Utvikling av ny bilmodell fra første tegne strek til ferdig produkt ligger på 4-5år, de som gjør det fortere enn det lanserer ett halv ferdig produkt. Forskjellen mellom neste gen X3 og modell 3 er at det allerede kjøres prototyper av X3, og har gjort det i flere år allerede.
Merker at rykter og uttalelser selv om de stammer fra BMW har liten verdi. Det er mye posisjonering for å virke best! Ref WV ID som skal ha 600 km rekkevidde osv.
Det er konkrete planer eller helst en kjørbar modell med lanseringstidspunkt som gjelder.
Patentegning var et lite lyspunkt, men det virker veldig langt frem.....
Det er jo bare å se på Bolt/Ampera-e som egentlig er klar men først leveres om et halvt år tidligst i Norge..... Eller Modell 3 som også er ganske ferdig men kommer tidligst i 2018 antagelig 2019 i Norge
Da blir det vel optimistisk med elektrisk X3 i 2018[emoji43]