Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RTE

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bakluke - heldigvis også manuel.
torsdag 21. mai 2015, klokken 23:18
Jeg surret med knappene inni bilen. Sorry. Det er kona som kjører denne til daglig. Men dobbeltklikk ja, ikke dumt. Så slipper man at den åpner ved en feiltakelse. Det er mange nye funksjoner som virker ganske gjennomtenkt på denne bilen synes jeg.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bakluke - heldigvis også manuel.
mandag 18. mai 2015, klokken 19:25
Inn/utkobling av manuelt er vel på knapperekken til venstre for rattet?

Jeg sliter forøvrig med å få bakluken til å reagere på fjernkontrollen. Fikk den til å åpne seg med fjernkontrollen en gang. Kunne selvsagt kikket i manualen, men hvis noen vet hvordan det funker, så ....
#3
Det viktigste forbeholdet i rustgarantiene er jo at de garanterer mot gjennomrusting, ikke overflaterust. Slik bilene er lagd i dag tror jeg neppe man får noen gjennomrusting i garantiperioden enten man tectylbehandler eller ikke. Slik jeg ser det handler tectylbehandlingen i større grad om bilens liv etter garantiperioden.

Uansett fikk vi garanti og papirer på tectylbehandlingen og kommer til å gjenta den om 3 år. Ikke fordi jeg egentlig er så bekymret for rust, men mest fordi jeg husker bruktbilene jeg hadde når jeg var yngre og ikke hadde råd til å kjøpe ny bil.
#4
Ja. Vi fikk utført tectylbehandling før levering. Han som ordnet importen for oss sa at så og si alle de norske offisielle importørene, som Mitsubishi Motors Norge, understellsbehandler bilene før de leveres, men at dette vanligvis er en overfladisk behandling der de ikke demonterer og behandler hulrommene. Dette stemmer godt med min erfaring fra før.

Vi fikk i alle fall en full tectylbehandling hvor de sprøytet kanaler etc. Det er jo en stor fordel å få gjort dette før bilen blir skitten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA