Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LKA

#1
Da er turen gjennomført. Stoppet og ladet 10 min på Kiwi Ålgård og kom til Flekkefjord med 39 km igjen, så antageligvis hadde vi klart strekningen uten landing. Snittforbruk på 12,1.
#2
Takk for svar! Da ser det ut til at dette skal gå bra. Sandnes - Flekkefjord er vel i overkant av 11 mil så det bør gå greit med god margin.
#3
Skal prøve meg på distansen Finnøy - Flekkefjord imorgen med vår I3. Stemmer det at eneste lademulighet er Helleland? Noen som kjenner til om denne hurtigladestasjoen er stabil og oppegående? Litt kjipt om den glipper....
#4
BMW i3 / Sv: Snittforbruk på min i3
torsdag 11. juni 2015, klokken 18:25
Idag imponerte i3 en meg stort. Kjørte strekningen Stavanger sentrum - Finnøy med et snittforbruk på 10,5 kwh/100km uten forvarmet bil/batteri. For de som kjenner strekningen så inneholder den tre undersjøiske tunneler og flere 70 og 80 soner. Naboen kjørte bak i e-Golf og endte på 12.8 kwh/100 km i snitt.
#5
BMW i3 / Sv: Priser service i3
tirsdag 14. april 2015, klokken 15:22
Det virker ikke som Bavaria er veldig ivrige til å selge serviceavtaler på i3. Jeg måtte spør etter dette flere ganger men fikk til slutt svar om at jeg kunne kjøpe dette ved første service og at prisen da var 4929,- for 100 000 km/5 år. Spørsmålet er om jeg skal satse på at prisene holder seg så lave eller om jeg skal kjøpe dette allerede nå? Med årlig kjørelengde på ca 30 000 km så er det ingen tvil om at jeg får utnyttet denne avtalen godt.
#6
BMW i3 / Sv: I3 som familiebil?
tirsdag 14. april 2015, klokken 15:18
Vi er bare to stykker, men kjører ofte med fire personer i bilen og mye bagasje. Bilen rommer langt mer enn den ser ut til å gjøre og vi har aldri hatt problemer. Merker heller ikke noe særlig økt forbruk med full bil og den virker nesten like sprek som uten last. Problemet er store ting som barnevogn som ikke kan stues. Da bør vogna kjøpes inn etter bilens mål. Vår andre bil, en Volvo herregårdsvogn brukes nå kun som bil til hytta på fjellet og på turer over 15 mil. Det vil i praksis si at vi bruker i3 en 90 % av tida. Fantastisk bil.
#7
BMW i3 / Sv: Rabatt på i3
tirsdag 14. april 2015, klokken 15:12
Sitat fra: TorAtle på søndag 12. april 2015, klokken 16:12
Med "storkunderabatt" og kampanjen som er denne måneden kommer man opp i ca 27k rabatt på en godt utstyrt bil. Ikke så galt.

Vi er helt sikre på at aprilkampanjen ikke hinter om at det kommer en 2016-modell om et par måneder med større batteri? :)


Man kan vel aldri vite helt, men har kontakter innad hos Bavaria som sier de ikke har fått noe konkret på dette enda. Det snakkes om oppgradert modell helt mot slutten av 2016 men heller ikke dette er bekreftet informasjon.
#8
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 14. april 2015, klokken 15:10
Vi bestilte bil 28.januar og fikk den levert av Bavaria i Stavanger 16.mars. Leveringstiden var først stipulert midten av april men ble fremskyndet flere ganger underveis.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA