Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jostein Pedersen

#1
Rogaland elbilforening / Sv: Ladestasjoner i Sandnes
tirsdag 14. april 2015, klokken 11:03
Sitat fra: edyrli på onsdag 03. oktober 2012, klokken 14:53
Her om dagen måtte jeg en tur ned i sandnes i lunchen. Tok turen innom parkeringshuset på Amfi Vågen men ladeplassen var selvfølgelig tatt av en Peugeot Partner som stod og ladet. En Leaf stod også der når jeg kom. Denne ene kontaken er jo den eneste i hele sandnes sentrum. Jeg kom meg hjem men det var på håret.
Noen som vet om det er eller er planlagt flere ladeplasser i sandnes sentrum?
Det skulle vært satt opp ladetider ved disse kontaktene, mangen står jo der hele dagene. Har
hørt om ansatte som setter bilen der og tar den ikke bort fø han går hjem fra jobb osv.
#2
Humor og kanari / Sv: Elbildebatt i garasjen
tirsdag 14. april 2015, klokken 10:49
Sitat fra: thawi på onsdag 26. november 2014, klokken 22:27
Gikk forbi oppslaget i vedlegget i garasjen i dag. Det irriterer visst at elbiler benytter stikkontaktene i garasjen :P Nå skal det sies at det er egne elbilplasser i garasjen, som beboerene betaler et tillegg i husleien for å bruke. Sikringen på disse har hatt en tendens til å gå ganske ofte i det siste, og de med elbiler med mindre kapasitet har da funnet andre stikkontakter de kan benytte. Jeg har selv måtte gjøre det en gang, og styreleder informerte om at det var samme strømmen i alle kontaktene så det gjorde ikke noe at man fant alternative løsninger når det var behov for dette.
Eiere av elbiler tror vist at de skal få alt gratis. Hva vil du gjøre når alle disse godene blir tatt vekk om ikke
så lenge til. Staten oppfordret folk til å kjøpe diselbiler men ble skamlurte. Det samme skjer med eblinene også.
#3
Sitat fra: hsa77 på mandag 06. april 2015, klokken 13:03
Men i Teslaen slipper du utgifter til bom og drivstoff er nesten gratis... Her bør du finne frem kalkulatoren. Kan godt hende en pent brukt Tesla faktisk blir billigere enn en ny Golf...
Om litt så skal det ikk lenge være dratis og kjøre gjennom bommene.
Det første som kommer til å tas vekk er kollektivkjøring, bompenger, gratis ferjer
og gratis strøø osv.
#4
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
tirsdag 14. april 2015, klokken 02:42
Nå har jeg endelig fått prøve kjørt den nye GOLF GTE HYBRID.
Dette er den beste bilene jeg har kjørt på lenge og for en kjørekomfort.
Var rett ut på møtorveien og satte den førs i ren eldrift og trøkket gassen
rett i bon og bilen tok ut som bare det, trykket deretter på Gte knappen
og trødde gaspedalen ned til den ikke kommer lenge og bilen tok av som bare
ett lyn, den giret ned og det tok ikke lange tiden før spedometeret viste 140 km
og da måtte jeg bremse ned. Jeg er stolt og ser muye fram til jeg får min GOLF GTE
om noen måneder. En ren elbil vil jeg ikke ha og som selgere og forhandlere sier så er
hybrid biler som er fremtiden og ikke en ren elbil. Denne tesla propagandaen er jeg lei
av og høre på, skal eller må du lever denne bilen inn på verksted så vil du merke det godt
i lommeboka di. Ja folkens kjøp Hybrid og du vil ikke trege.
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Rekkevidde i 100km/t
tirsdag 14. april 2015, klokken 02:28
Sitat fra: øyy på torsdag 05. mars 2015, klokken 00:12
Jeg lurer på å kjøpe meg elbil. Har lest igjennom mange tråder her her på forumet (og google) for å prøve å finne ut hvor lang rekkevidde feks E-golf, Soul og i3 (ikke Tesla) har hvis man kjører i 100km/t om sommeren. Mulig svaret jeg leter etter finnes her allerede, men jeg har ikke klart å finne det..

Jeg bor i Oslo og har hytte i Strömstad lurer jeg på om noen av disse bilene realistisk kan kjøre de 13 milene jeg trenger om sommeren? Slik jeg har forstått det, skal det være mulig i en E-golf hvis man kjører 10-30km/t under fartsgrensen, men er det realistisk å klare 13 mil ved å holde fartsgrensen uten å hurtiglade på veien?

Vet at fart dreper batteriet, men det vil gjøre overgangen i hodet mitt fra fossilbil enklere ;)
Jeg ville ha kjøpt meg en hybrid bil for da har du ikke den rekkevide angsten med deg
hele tiden. Du slipper å planlegge når du må lade og hvor du skal finne disse ladestasjonene henne.
Er du ute på langturer oppe i fjellene motoren konker ut så kan du starte opp og kjøre videre med
den andre motoren, en hybrid bil har to motorer, en strøm og en bensin. Jeg var ikke i tvil da
jeg kjøpte meg en GOLF GTE HYBRID, den har tilhengerfeste også.
#6
Sitat fra: goggo på søndag 05. april 2015, klokken 18:17
Jeg ble bare litt nysgjerrig her...  Hvorfor vurderer du ikke E-Golf? 
Med E-Golf i stedet for Golf GTE vil du vel spare en god del på både drivstoffutgifter og bompenger i forbindelse med jobb pendlingen din.  Kanskje parkeringsutgifter i Oslo også, siden du sier du har en del småkjøring i Oslo.

Bor du i Moss så kan du jo dekke hele strekningen Strømstad - Oslo veldig fint med en E-Golf. Nå kommer jo snart stor hurtigladestasjon i Moss også, hvis du skulle ha behov for rask påfyll etter å komme hjem fra jobben noen ganger.

For du sier jo at du ikke har behov for en langtur-bil, eller? For isåfall er jo Tesla eller ladbar hybrid naturlig å sammenligne.

Hugo
En skal ikke bare basere seg på fritak på bompenger og de andre fordelene heller for dette er på
vei ut. Det første som ryker i 2016 er ut av kollektivfeltet, begynne og betale bompenger og gratis ferje.
Vil også nevne at jeg har sittet i møter på disse sakene i hele dag og fordelene skal bort og elbiler skal
betale på lik måte som alle andre.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil noe for meg?
tirsdag 14. april 2015, klokken 02:09
Sitat fra: tomrh på torsdag 09. april 2015, klokken 23:14
Hva med bare å prøvekjøre en Tesla da? I en kjøpsprosess er det naturlig å prøvekjøre biler man vurderer. Jeg ble overbevist om elbil av å bare prøvekjøre en liten Citroën C-zero for 3,5 år siden som en kollega disponerte.
Når det er slutt på godene for elbilene så vil denne blilen bli veldig dyr i henhold til vekkt osv.
Hører også verksted kostnadene på en Tesla er svindyre i forhold til andre biler. Tesla er Tesla for meg men
en bil som jeg ikke vil ha.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil noe for meg?
tirsdag 14. april 2015, klokken 02:04
Sitat fra: Ole-Brum på torsdag 09. april 2015, klokken 22:13
Jeg håpte dere skulle overbevise meg om hvorfor jeg burde kjøpe Tesla. Hvorfor kjøpte dere? Hvorfor ikke kjøpe seg en GLC plugin-hybrid når den kommer?
Hei.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg en hybrid bil. Da slipper du å tenke på rekkevider og
planlegge for å finne ladestasjoner som er stress hvis du er ute på lange kjøreturer osv. Med en hybrid
så slipper du denne rekkevidde angsten siden du har en bensinmotor i reserve, og den har tilhengerfeste
som de andre ikke har. + At du har en ekstra motor i tilfelle den ene skulle slutte å fungere når du står på ødelandet.
Hybrid biler er årets bil i henhold til hva selgere forhandlerere og tester sier.
Det er mangen som har byttet in sin rene elbil med en hybrid bil.
Jeg var ikke i tvil da jeg kjøpte meg den nye GOLF GTE HYBRID, en ren elbil er noe jeg ikke vil ha.
#9
Hvorfor skal du bytte for de er jo ingen som tvinger deg til å kjøre med bensin.?
Har lest i mangen innlegg der folk med elbiler bytter elbilen inn i en hybrid  BIL
GOLF GTE.

Jeg hadde ingen problem med hvilken bil jeg ville ha og det ble en GOLF GTE Hybrid.  :)
Er du oppe på fjellet så er det langt fra ladestasjoner og du har en rekkevidde og tenke på
hele tiden, planlegge hvor ladestasjonene står osv  >:( , dette slipper en med en hybrid bil.
Slutter elmotoren å funke så kan en kjøre videre med bensin, enkelt og greit. Og at den
har tilhengerfeste også mega siden jeg kjører mye med henger.
Hybrid biler er nådagens biler og det samme sier bilselgere også.

Jpe
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Bompengefritak
mandag 13. april 2015, klokken 21:15
Nå blir det slutt på å kjøre i kollektivfeltet, må betale bompenger og ikke mere gratisparkering. Alle fordelene med elbil forsvinner med fortsatt fritak på avgift på kjøp av ny bil.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA