Subjekt sier vel det meste..
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: BMW850 på torsdag 17. august 2017, klokken 11:59
Faktisk kun 6050,-. Rasende billig
Sitat fra: RaBalder på tirsdag 01. august 2017, klokken 07:35
1.
Jeg lader med 10 A. Synes også det er tregt Og for et par år siden ville jeg gjort hva som helst for å få 32A.
Men nå har jeg innsett at det faktisk er nok for mitt normale behov.
Har jeg behov for noe kjappere en gang iblant kan jeg dra innom en hurtiglader.
16A fyller på omtrent 16km for hver time det lades.
12 timer lading på natten fyller på nesten 200 km.
Hold det opp mot hvor mye som kjøres hver dag.
Ingenting er vel rimeligere enn å innse at det man har idag er tilstrekkelig
Sitat fra: Mippen på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:41Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 29. juli 2017, klokken 20:09Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.
Jeg har en Kangoo med hengerfeste, og selv om den ikke kan dra så veldig mye lovlig, så er det null problem å dra ett tonn med bilen.
Selv bruker jeg en henger som veier 250kg og da har jeg ca 150kg til jeg når Max grensa. Skal jeg hente noe tunge saker som tørrbetong og murstein, så slenger jeg bare inn i bilen.
Bilen funker faktisk meget bra til henger bruk, og jeg er svært fornøyd med at jeg skiftet ut vår gamle vw sharan.
Hvilke Kangoo har du? Har aldri sett en med henger før.
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.
Sitat fra: Mippen på lørdag 29. juli 2017, klokken 12:45
Jeg ble i hvertfall usikker nå på hva jeg skal gjøre.
Sitat fra: GOS på søndag 16. juli 2017, klokken 22:55Sitat fra: DagfinnN på søndag 16. juli 2017, klokken 21:51Sitat fra: GOS på søndag 16. juli 2017, klokken 17:04Har fått 110 Kw på min S85D på Nebbenes.
Da tror jeg du vil bli skuffet. Det er vel ingenting av det som er kommet ut så langt som tilsier at ny kjemi i batteriene skulle kunne tillate så høy ladefart!?
I dag så lader vel en 85 batteripakke ca 80 kw ved 50% SOC. Det at en skulle kunne lade med 50% høyere effekt på ett litt mindre batteri høres for godt ut til å kunne bli en realitet alt nå.
110 er ikke noe problem. Jeg får 118 på min S85. Men jeg får det overhodet ikke ved 50% SOC, og tror heller ikke du får 110 ved 50% SOC?
Edit: Her ses typisk lade-effekt versus %SOC på min S85. Som en ser så er det ikke lenge jeg få gleden av >110 kw lade-effekt. Alt ved ca 23% SOC så begynner den å trappe ned rimelig lineært, dermed har jeg ingen tro på at model 3 vil gi i nærheten av 120 kw ved 50% SOC som var utgangspunktet for denne diskusjonen.
Kanskje forbedret kjemi kan gjøre at Model 3 75 kwh batteri vil ha noenlunde samme kurve som denne. Jeg håper den ikke trenger trappes så fort og lineært ned.