Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Osnes

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 28. juli 2016, klokken 11:16
Sitat fra: tutti på onsdag 27. juli 2016, klokken 20:28
Sitat fra: Osnes på onsdag 27. juli 2016, klokken 12:00
Og der var e-tron solgt. Forhørte meg på den nye i3, men er ikke levering før i desember/januar.
6 dager siden du var fornøyd e-tron bruker til kjerra var solgt! Det er gutten sin!

Nå gjelder det vel bare å finne riktig ventebil mens du får den bilen du ønsker deg. Jeg heller fortsatt mot å anbefale deg en trilling med unlimited fuel hos AR :)

Det går unna! Ville fortsatt beholdt e-tron, hadde det ikke vært for kjørelengden pr. år. Flott bil.  :)
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
onsdag 27. juli 2016, klokken 12:00
Og der var e-tron solgt. Forhørte meg på den nye i3, men er ikke levering før i desember/januar.
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
fredag 22. juli 2016, klokken 15:43
En ting er i hvert fall sikkert; dette var ikke lett! 

Hyundai Ioniq scorer godt på testen utført av dinside.
http://www.dinside.no/936933/test-hyundai-ioniq-svaert-attraktiv-elbil

#4
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
fredag 22. juli 2016, klokken 11:16
Spørs om ikke valget faller på en i3. Sitter å konfigurerer en nå. Er det ekstrautstyr som absolutt er et must for å få en optimal rekkevidde?   :)
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
fredag 22. juli 2016, klokken 09:46
Takk for flere svar. Hjelper masse. :-)

Hvordan er det med den nye i3'n og hurtiglading? Som sagt kan jeg lade både på jobb og hjemme.

Ser at den nye i3'n får en rekkevidde på 30 mil, men da går jeg i nybil fella igjen mtp. på avskrivningene når jeg kjører så mye. Jeg er også mye i møter, så jeg kan ikke 1 mil å gå på i det jeg kommer frem til jobb. Derfor er kanskje i3'n mest aktuell.
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 21. juli 2016, klokken 15:55
Har ikke lest meg opp på verditapet på el-biler, men har notert at Tesla har holdt seg godt, i hvert fall av de jeg har sett på finn.

Jeg har sett på e-golf, og det er nok den jeg tipper mest mot, men siden det kommer en ny en om ikke altfor lenge kvier jeg meg. Hvordan er verditapet på en e-golf om ett par år og 90 000 km senere? Ikke godt å si.

Ser på annonsen du delte "tutti". En Ion har 48 HK. Klarer de i hele tatt å holde fartsgrensa på motorveien, eller vil jeg lage kø for alt og alle?  :P
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 21. juli 2016, klokken 12:55
Jeg har ikke noe problem med å hurtiglade når det ikke er kø og hvis det er unnagjort på 20 - 30 minutter.
Hvordan er det med forbruk i køkjøring? Er jeg riktig uheldig, så går det fort 1,45 t til jobb, som i utgangspunktet skulle tatt nøyaktig 1 t.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 21. juli 2016, klokken 12:34
Tallene høres kjente ut, og de er lite hyggelige. Målet mitt er å få kostnadene ned til et minimum, men jeg har heller ikke noe problem med å kjøpe meg en e-golf. Nå ser jeg at det kommer en ny e-golf om ikke altfor lenge, og da er det kanskje dumt å kjøpe seg en nå.

Uten ladekø? Kommer det av at det er flust av hurtigladere der? Og, er det ved Mosseporten du mener da?
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 21. juli 2016, klokken 11:58
Kanskje den nye BMW i3 med 33kWH hadde vært noe.
http://www.dinside.no/936536/bmw-i3-faar-markedets-lengste-rekkevidde
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 21. juli 2016, klokken 11:47
Har hatt e-tron i 1 år, og har allerede kjørt 45 000 km. Avskrivningene er skremmende 1 året, og det kan tenkes at det lureste er å vente 1 år med å selge bilen. Men, med mitt kjøremønster bikker km. stand 90 000 i juli 2017.
Er fortsatt i tenkeboksen på hva jeg kommer til å gjøre. Besparelsen er i hvert fall enorm med tanke på at jeg slipper drivstoff, bompasseringer, lavere årspremie på forsikring, årsavgift ++, men ønsker heller ikke å sette av ekstra tid til og fra jobb ved hurtigladere. Pendlet også kollektivt 1 års tid, men da gikk det fort 5 timer per dag i pendling. Ikke noe som frister igjen.

#11
Kjøpe elbil? / Valg av el-bil (lang kjørevei)
torsdag 21. juli 2016, klokken 10:45
Hei,

Er i dag en fornøyd eier av en Audi e-tron, men vurderer å bytte denne ut til fordel av en el-bil for å kutte kostnader. Pendler i dag fra Fredrikstad til Nordstrand, 90 km hvor 78 km er motorvei. Frem til sommeren 2017 blir det gjennomført et utbedringsarbeid i Follotunnelen som vil føre til kø. Et alternativ er å ta av ved Son for å kjøre Osloveien mot Vestby.

Finnes det el-biler på markedet i dag eller som vil komme, (sett bort fra Tesla) som ikke vil gi meg rekkeviddeangst når temperaturen kryper ned mot -15? Jeg har mulighet for å lade på jobb.

#12
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
onsdag 08. juli 2015, klokken 18:27
Nå satt jeg kursen fra Nordstrand til Fredrikstad med full tank og full ladet. 86 km er avstanden. Lå i fartsgrensene hele veien. Vekslet aktivt mellom "el" og "hybrid auto". Over til hybrid auto når jeg hadde mindre enn 3 km å igjen på i "el". 19kr fylte jeg for 1 km fra hjemmet. Selvfølgelig ikke det som er fasiten, da computeren viser 3.7l/100 km, men allikevel mer enn godkjent.  :)
#13
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
onsdag 08. juli 2015, klokken 15:00
Takk for tips Erlingni.

Ja, stort sett bare motorvei til jobb. De 10 km som ikke er motorvei, er fra huset mitt og til motorveien, så er det straka vegen på motorveien til jobb. Jeg får teste å ligge i 110km/t på cruise på "ev", da det er fartgrensen stort sett hele veien.  :)
#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
onsdag 08. juli 2015, klokken 11:25
Tusen takk for svar. Så langt veldig fornøyd, men blir ikke helt klok på forbruket.

Motorveien til jobb måler 70 km. I dag testet jeg ut navigasjonen, men den hadde fortsatt 30 km i ren el å gå på i det jeg var under 10 km fra målet. I tillegg hadde bilen regnet ut at jeg hadde brukt 0,6l/mil på vei til jobb i dag. Synes det var voldsomt mye. Kjørte med cruise control i 110/115 km og hybrid auto hele veien. Lå vel også på "efficient" nesten hele veien.
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
tirsdag 07. juli 2015, klokken 14:21
Har akkurat fått min splitter nye e-tron på plass.  ;D

Jeg har 80 km til jobb, og jeg lader alltid natten før og på jobb. Kjører vanligvis bilen på Hybrid Auto. Er det slik at hvis jeg setter opp navigasjonen så beregner bilen avstanden og maksimerer strømforbruket på den gitte avstanden, så lenge stoppestedet er lagt inn? Skulle gjerne sjekket nøyaktig forbruk på avstanden.

Gi meg også gjerne tips til hvordan jeg skal få ned forbruket til det minimale.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA