Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Torodd Stangeland

#1
AC fleksilading / Sv: Prisøkning
lørdag 07. oktober 2017, klokken 14:27
Hvis vi vil få en epost hver måned med alle detaljer, så er jo fakturaen generert. Er det da så vanskelig å få den avgårde som e-faktura?

Hele poenget med e-faktura er jo at det er enkelt, og skal være gebyrfritt......
Jeg liker ikke utviklingen, selv autogiro har gitt folk ubehagelige overraskelser. Og nå skal det liksom være greit at et firma skal ha sugerøret rett inn på kontoen?
Nei, de får like utviklingen de som vil, jeg liker det ikke.....
#2
AC fleksilading / Sv: Prisøkning
torsdag 05. oktober 2017, klokken 19:39


«Helt riktig som enkelte skriver her: Vi ønsker å få folk over på kort fordi det er den suverent enkleste og billigste måten for oss å få betalt på. Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera. All kortinformasjon håndteres av Dibs, mes oppgjør skjer via Teller. Ingen kortinformasjon lagres lokalt hos oss. Kortet belastes etterskuddsvis per måned, ikke per transaksjon.»


Så da får vi heller ingen faktura?
Bare et trekk på kortet, og ingen mulighet for å sjekke at dette stemmer?
Dette høres ikke mye greit ut fra et forbrukersynspunkt.....

#3
AC fleksilading / Sv: Prisøkning
søndag 24. september 2017, klokken 15:51
Gebyr på e-faktura er uhørt, og er slett ikke vanlig. Har faktisk aldri hørt det før. Hvis det er for dyrt å sende ut e-faktura, får dere sette dette ut til noen som kan det.
#4
BMW i3 / Sv: Faceliften er ute på nettet
fredag 08. september 2017, klokken 10:02
Fant tilslutt ut dekkdimensjon på i3s
Den får 175 fremme, og 195 bak på 20 tommere.
Så er spørsmålet hvordan tilgangen blir på 195-dekkene. Blir kun brukt bak på i3s. Ikke det helt store markedet i fremtiden
#5
Lade hjemme / Sv: Hjemmelader (min vei til elbil)
tirsdag 29. august 2017, klokken 20:39
Det så jo veldig bra ut  :+1:
#6
Lade hjemme / Sv: Hjemmelader (min vei til elbil)
torsdag 24. august 2017, klokken 13:22
Electrolux, har du et bedre bilde av rustfri ladesøyle?
#7
BMW i3 / Sv: Hvor langt etter "tomt" batteri
fredag 16. juni 2017, klokken 20:35
Bilen vet jo ikke om den blir slept, eller triller ned en lang bakke. Så ser ingen grunn for at ikke det skulle gå bra.
#8
Volkswagen VW / Sv: Ladekabel, type to ??
lørdag 22. april 2017, klokken 11:31
Tror dere misforstår med vilje nå....
Det han mest sannsynlig etterspør, er en type 2 kabel. DC hjemmelader til 500.000,- er neppe det første en nybakt el-bilist er på jakt etter.....
#9
Egen måler hørtes interessant ut. Finnes det en grei utgave som fungerer på 400volt trefase? Finner bare enfase målere. Og logging hadde jo vært glimrende. Og gjerne app på tlf.

Hvor mye forbruket steg når ny måler ble installert, vet jeg ikke. Men anslår minimum 25%. Så det umiddelbart at noe skjedde.....
#10
Men hvordan tester de? En ren ohmsk last er jo grei, blir nok ganske rett det. Men alle de flotte spare/led-pærene vi bruker. Og alle switchmode strømforsyninger. Og varmepumpene. Er nok her problemet ligger.
Mitt kilowatt-time forbruk antok nye dimensjoner over natta, etter ny måler kom på plass.
#11
Den rød CEE-kontakten blir brukt til mye annet og. Derfor kan den ikke fastmonteres i ladestasjon.
#12
Elbiler i media / Sv: Forslag om billig førerkort kun for elbil
søndag 26. februar 2017, klokken 10:47
Ingen tvil om at trafikkskolene har for stor påvirkning på hvordan opplæringen skal foregå. Dette du nevner med kartkjøring, landeveiskjøring og glattkjøring reagerte jeg og på. Koster jo vanvittig med penger. Må jo regne 50.000,- totalt på å ta vanlig klasse B.
Særlig kartkjøring, trodde jentungen spøkte når hun fortalte at hun skulle ha det.....
#13
Lurte og veldig på hva jeg har rådet noen til??

Mitt poeng er at en grådig bransje tar noen priser hinsides all fornuft for å følge et regelverk som er en smule overkill.
For å ta mitt eget tilfelle: skal jeg legge opp et dedikert ladepunkt i garasjen, må jeg legge en kabel synlig fra sikringsskap, ut gjennom murvegg, grave 25 meter i asfalten som var ny for tre år siden. Da kobler jeg heller ladeboksen fra Kirkebø inn i en eksisterende rød CEE.
Hvis noen mener at dette er å sette familien i livsfare, så får det heller være så. Må være lov å bruke sunt vett......
#14
Sitat fra: Homecast på lørdag 25. februar 2017, klokken 12:40
Jeg er fortsatt spent på vurderingen av et liv her inne.

Kost nytte blir igjen spurt om. Hva er et liv verdt?
Og dersom en person blir grønnsak så sier du bare at nå gjør du ikke dette igjen?

Hadde dere sagt det samme om deres barn hadde blitt skadet?

Og hvor mange skadde og drepte har vi fått som følge av schuko/CEE???
Tar det for gitt at du aldri har barna dine med i en bil iallfall. For bilkjøring har faktisk tatt flere liv enn lading, iallfall enn så lenge.....
#15
Sitat fra: Homecast på fredag 24. februar 2017, klokken 19:50
Sitat fra: Hansi på fredag 24. februar 2017, klokken 19:11
Men sikkerhetsmessig er de like gode?

Nei, fordi du har aldri automatisk kontroll mot overbelastning som du har ved korrekt mode 3 stasjon

I tillegg må man også montere stikket utilgjengelig siden cee ikke er pirkesikkert. Det er en mode 3 stasjon

Det er da faktisk en sikring i sikringsskapet som tar seg av evt. overbelastning av CEE-kontakten.

Det er ganske fantastisk hvordan dere kan kverulere og overdrive faren ved elbil-lading. At ikke et industri-stikk skal være mer enn godt nok, sier sitt.
Det som forundrer meg mest med alle dere overnervøse sjeler, er hvordan dere i det hele tatt kan vurdere å lade dette batteriet ut igjen. Bilkjøring er jo minst en million ganger farligere enn å lade bilen opp igjen, selv på schuko.....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA