Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hempe

#1
Hei.
Gå til mappen "Settings" og spill av filen som heter "Scan.mp3" da vil den rescanne alle tilgjengelige kanaler.
Disse blir som oftest levert med glassantenne, og på grunn av måten de er konstruert på så er de svært sårbare når man f.eks. vasker vinduene innvendig. Det blir kjapt dårligkontakt.
#2
Carwing / Sv: Leaf manager sluttet å virke?
tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:13
Gyathaar, vet jeg ber om mye, men hadde det vært mulig å legge til integrasjon mot Tasker så hadde det vært suverent. Batteriprosent, tilkoblet, lader eller ikke, start/stopp klima etc. etc.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: LEAF starter ikke
fredag 20. januar 2017, klokken 15:10
Har du - i disse tilfellene - en grønn bil midt på instrumentpanelet? (Den med toveispil under)
#4
Elektriske utfordringer / Sv: kortslutning i PTC heater element
mandag 26. desember 2016, klokken 16:37
Garanti?
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Google send to car
torsdag 15. desember 2016, klokken 16:20
Om du tenker på google maps på android så finner jeg ingen mulighet til å bruke "Send to car" derfra. Kun fra desktop-versjonen.
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Google send to car
onsdag 14. desember 2016, klokken 18:15
Jau jau... Testet jo noen ganger før jeg skrev her og fikk bare feilmelding på google.
Satte meg i bilen for å ta en tur og tenkte jeg kunne jo oppdatere den lista i bilen, og jaggu lå det en haug med destinasjoner der og ventet.
Konklusjonen blir da at det virker selv om google kommer med feilmelding :)
#7
Leaf 2010-2017 / Google send to car
onsdag 14. desember 2016, klokken 16:20
Noen som har lyktes i å få "Send to car" til å fungere igjen?
Det fungerte første tiden vi hadde bilen, men så stoppet det, visstnok som en følge av endringer Nissan hadde gjort.
Begynte og pusle med dette igjen nå, og ser bl.a. her https://speakev.com/threads/cannot-forward-route-to-car-error.16884/ at de har fått det til.
Men selv så finner jeg ikke den IDen de snakker om på appen min (Android).
#8
Carwing / Sv: Carwings / Nissan Connect
lørdag 15. oktober 2016, klokken 13:31
Sitat fra: Burg på fredag 14. oktober 2016, klokken 23:00
Hva skal man med carwings?

Tja... Står bilen godt og varmt både hjemme, på jobb og i et parkeringshus når man er i butikken, samt at man i løpet av dagen ikke har behov for lading - at man har en svært forutsigbar hverdag - så går det sikkert like fint å ikke ha carwings.
Men. Her i gården er ikke dagene like året gjennom. Det jobbes til ulike tider og garasjen er ikke oppvarmet.
Vi bruker telefonen til å enten sette timer på varme eller slå den på når behovet mer eller mindre plutselig oppstår, f.eks. ved en tur på butikken, før vi kommer UT av butikken, henting eller levering av barn - ting som ikke er planlagt.
"Husket du å sette bilen på lading?" - Sjekker på telefonen.
Sist uke på IKEA så holdt jeg øye med ladingen så vi tuslet ut igjen når bilen hadde fått ladet nok.
Kort sagt: Hadde jeg hatt Leaf uten denne muligheten hadde det vært et konstant irritasjonsmoment all den tid jeg hadde visst at muligheten faktisk lå der.
Den betyr altså MYE for den totale opplevelsen :)
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf Manger og databruk.
fredag 30. september 2016, klokken 14:23
Sitat fra: Rio på fredag 30. september 2016, klokken 14:11
Har du konfigurert den med noen skytjenester?

Den var konfigurert til å lagre hendelser til Google drive ja. Har reinstallert nå, og fjernet det.
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf Manger og databruk.
fredag 30. september 2016, klokken 14:09
Det er mye ja. Den har slukt ytterligere 200MB siden jeg postet dette.
Får forsøke en reinstallasjon.
#11
Leaf 2010-2017 / Leaf Manger og databruk.
fredag 30. september 2016, klokken 10:32
Heisann.
Noen som har opplevd at Leaf Manger gomler uhorvelige mengder data?
Siden 1. september har den nå brukt 2.82 GB. Ikke rart serverne til Nissan kan slite litt om det er slike mengder som skal overføres  :-P
Har ikke opplevd dette før, men greit å vite om andre har opplevd det samme.
#12
Elektriske utfordringer / Sv: DAB-adapter - steg for steg
torsdag 08. september 2016, klokken 20:15
Sitat fra: TS på torsdag 08. september 2016, klokken 11:12
Flott med slike videoer.   

Jeg selv har tydd til latskap og bestilt montering av Dension DAB2U adapter i 2012 Leaf hos Birger N Haug i ettermiddag / imorgen ifbm at bilen er inne der for noe annet. 

De har kampanje på 2500kr ferdig montert .  Noe som utgjør 500kr i montering ift priser på selve adapteret rundt om.

Er det noen som har erfaring med Dension montert inn på MP3 signal i Leaf, og som eventuelt vet hvordan dette blir gjort  med plassering og det estetiske hos merkeverksted ?   

Vi har denne, og den fungerer greit. Forsinkelsen ved kanalbytte er jo noe man må venne seg til.
Ut av boksen så tok et kanalbytte omtrent 10-20 sek. Men importør har konfigurasjonsfiler for leaf som får tiden ned til 5-8 sek.
Antenna er montert øverst til høyre (passasjersiden) på frontruten - vertikalt.
Antenna har en svakhet som gjør at vi er nå på tredje antenna. Det er en liten høydeforskjell mellom tape'n og boksen som gjør den sårbar når man vasker ruta.
Vi har nå en tilsvarende, men med forsterker. Funker greit, med greie signal der vi ferdes.
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: T/M System Malfunction. Contact Dealer.
onsdag 17. august 2016, klokken 20:13
Sitat fra: Hurum på onsdag 17. august 2016, klokken 19:28
Den feilmeldingen hadde vi på vår e-NV200 (firmabil). Den har nå fått ny gearkasse.
Tok ca 10 dager..

Gearkasse? På en e-NV200?
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor dum har man lov til å være?
onsdag 22. juni 2016, klokken 13:42
El-biler som opptar ladeplasser uten å faktisk lade er en fordømt uting, og krever dressering av elbileiere.
Man kjører heller ikke en fossilbil klin inntil bensinpumpa, dra på håndbrekket, låser døra for deretter å tusle avgårde på shoppingrunde med familien.
Vi opplever det noen ganger, og i tillegg til lappen fra foreningen, så søker jeg opp eier utfra reg.nr. og sender denne en høflig tekstmelding med henstilling om å straks flytte bilen. Det funker, og har nok også en dresserende effekt
Disse plassene bør også merkes tydeligere så alle forstår at det er en ladeplass og ikke en parkeringsplass. Selv om dette egentlig bør være unødvendig.
#15
Sitat fra: leafnor på lørdag 21. mai 2016, klokken 16:19
Men feiger ut litt mellom Dombås og Lillehammer, i og med single ladepunkt på Kvam og Ringebu. Lader på Dombås så jeg kan komme til Ringebu om det er opptatt på Kvam, og ledig på Kvam, lader jeg så jeg kommer meg til Lillehammer.

Til informasjon: Har opplevd ladekø på Otta kun ved én anledning, og da var det kun én bil jeg måtte vente på.
Jeg bor på Kvam, og kan knapt huske at jeg har sett ladepunktet i bruk.
Det er to mil fra Otta til Kvam, og drøyt tre mil fra Kvam til Ringebu.
Du har også ladepunkt ved Kiwi på Øyer, og bør kunne droppe en eller to av ladestoppene gjennom Gudbrandsdalen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA